Sākot stundu, uzņēmējs tēmu nepieteica, jo esot ieradies, paša vārdiem sakot, aptuveni 20 minūtes izklaidēt skolēnus un dot iespēju paskatīties uz lietām citādāk, un tad ieklausīties, kas viņus interesē nevis stāstīt par to, kas, viņaprāt, viņus interesē, portālam "Delfi" stāsta "Iedvesmo mācīties!" organizatori.

Mācību stundā pārsteidzošā kārtā netika izmantotas multimediju iespējas, Bergs palūdza krītu un izmantoja tāfeli - galvenais esot kontakts ar klausītājiem un viņu intereses.

Viss sākās ar uzdevumu, kurā Normunds stāstīja, ka pa ceļam veikalā ir nopircis puslitru limonādes, to izdzēris vai izlējis, piesējis pudelei puskilogramu smagu ķieģeli un iemetis dīķī. Peldēs vai grims? Pēc tam, kad skolēni bija tikuši galā ar šo uzdevumu, Normunds izstāstīja stundas mērķi un ieskicēja tās plānoto gaitu.

Uzņēmējs skaidroja, ka viņa mērķis ir pašķobīt skolēnu priekšstatus par ikdienišķām lietām un parādīt, kā uz tām skatīties citādāk, jo skolās un universitātēs dzīve bieži vien norit atrauti no realitātes. Priekšstatu šķobīšana ar skolēnu aktīvu iesaisti, balsošanu, viedokļu izteikšanu ilga lielāko daļu no stundas. 

Daži visieinteresētākie skolēni palika klasē arī starpbrīdī, lai aprunātos ar viesi. Šie jaunieši guva vairākus vērtīgus padomus un atziņas: "Nākamajos, apmēram 20, gados cilvēce sadalīsies divās daļās. Viena daļa būs roboti un programmas, kas dara. Otra daļa būs cilvēki, kas gatavo robotus un programmas, lai tās darītu. Ja sapratīsiet lietas, tad būsiet otrajā daļā ar iespēju kļūt bagātam."

No skolēnu komentāriem pēc aizraujošās stundas:

  • Ļoti patika stundā stāstītais, jo nevienu brīdi nelikās garlaicīgi klausīties. Stāstītais bija viegls, bet ļoti patiess, praktisks un noderīgs. Man patika tas, ka aizrautīgi, enerģiski stāstīja par savu pieredzi, ka cilvēks saprot, ko dara un spēj ieinteresēt citus!
  • Iedvesmojos, ieguvu elku, cilvēku, kuram gribētu līdzināties. Motivācija iegūta. Patika ļoti. Gribētu vēl kādreiz ar viņu kontaktēties, parunāt.
  • Ļoti svarīgi ir mācīties fiziku, tieši sev. Ir jāmācās un jāinteresējas vairāk par to, ko tev māca klasē vai prasa skolotājs. Vislabākais ir veidot kaut ko savu, savu uzņēmumu. Galvenais ir darīt ar prieku, pēc tam būs panākumi.
  • Es šīs stundas laikā nedaudz pamainīju savas domas par nākotnes plāniem. Viņš runāja pārliecinoši un es domāju, ka neesmu vienīgā, kam viņš lika paskatīties uz lietām no cita skatupunkta. Manuprāt, viņš ir ļoti spēcīga un iedvesmojoša personība.

"Man šī Normunda Berga viesošanās personīgi bija ļoti nozīmīga, jo es pats pirms 7 gadiem, kad mācījos 12. klasē, devos mācību ekskursijā uz "SAF Tehnika" un iedvesmojos no Normunda stāstītā. Šodien man jau kā skolotājam bija tā veiksme skolēniem dot iespēju ieklausīties šīs Personības sakāmajā. Skolēni teica paldies, jo tik interesantas lekcijas par karjeru viņiem nav bijušas, lai gan tās notiek regulāri," pēc stundas atzina Ādažu vidusskolas fizikas skolotājs, "Iespējamās misijas" absolvents Raivis Pauls.