Būvdarbi uzsākti jau šovasar, lai novērstu zemes noslīdējumus autoceļa posmos starp Kandavu un Sabili. To laikā pilnībā noņemts ceļa segums, tika padziļināts ierakums un atsegta vieta gabionu atbalstsienas izbūvei, kā arī nojaukta vecā atbalsta siena.


Bez atbalsta kalns, kas atrodas blakus ceļam, kļuvis kustīgs un pēdējo dienu lietavas ir veicinājušas un paātrinājušas kalna noslīdēšanas procesu.

"Latvijas Valsts ceļi" ir piesaistījuši ģeoloģijas speciālistu, lai veiktu kalna izpēti un uzmērīšanu. No speciālistu puses jau ir iesniegts priekšlikums nogruvumu norakt un samazināt nogāzes slīpumu, skaidro uzņēmums.

Lai arī konkrētais būvobjekts nav liels, tas ir īpaši sarežģīts veicamo darbu, kā arī lielā zemes apjoma dēļ, uzsver "Latvijas Valsts ceļi". Ņemot vērā neparedzētos apstākļus, pastāv iespēja, ka būs nepieciešams veikt papildus darbus objektā, kas prasīs arī papildus finansējumu.

Izstrādājot šī objekta būvdarbu projektu tika piesaistīti ģeoloģijas speciālisti un veiktas papildus ekspertīzes. Būvdarbu projektu izstrādāja SIA "Polyroad", savukārt papildus ģeoloģisko izmeklēšanu, kā arī sagatavotā projekta ekspertīzi veica SIA "Projekts 3".

Pašreiz "Latvijas Valsts ceļi" risina sarunas ar zemes īpašnieku, lai nepieciešamības gadījumā varētu veikt koku izciršanu un zemes norakšanu.

2014. gada 29.jūlijā ar SIA "Saldus ceļinieks" tika noslēgts līgums par būvdarbu veikšanu autoceļa Līgas - Kandava - Veģi (P130) posmos no 13,95. līdz 14,25. kilometram un no 14,8. līdz 15,3. kilometram. Līguma cena: 757 865 eiro, ieskaitot PVN.

Darbi uzsākti šā gada 18.augustā un tos plānots beigt 2015.gada maijā.