PROJEKTS TAPIS SADARBĪBĀ AR MOLLER'S

Cīnies ar augstu asinsspiedienu?

Tev palīdzēs omega-3 taukskābes

Cīnies ar augstu asinsspiedienu?

Tev palīdzēs omega-3 taukskābes

Foto: "Shutterstock"

Arvien jaunāki cilvēki visā pasaulē sastopas ar arteriālo hipertensiju. Tā ir kardiovaskulāra slimība, kuras galvenā izpausme ir paaugstināts asinsspiediens. Ja šo slimību laikus neārstē, tā ilgtermiņā var izraisīt nopietnas komplikācijas, kā arī citas bīstamākas veselības problēmas. Lai novērstu saslimšanu, liela nozīme ir profilaktiskajiem pasākumiem – smēķēšanas atmešanai, regulārām fiziskām aktivitātēm un sabalansētam uzturam, tostarp ikdienā uzņemt neaizstājamās omega-3 taukskābes.
Kādēļ tieši omega-3 taukskābes ir nozīmīgas asinsspiediena regulācijā, kā tās var palīdzēt ārstēšanās procesā un profilaksē, skaidro kardioloģe Emma Sokolova.

Kas ir omega-3 taukskābes?

Omega-3 taukskābes pieder pie polinepiesātināto taukskābju klases. Tās izšķir trīs galvenajos omega-3 veidos: alfa-linolēnskābē (ALA), eikozapentaēnskābē (EPS) un dokozaheksaēnskābē (DHS). Šīs taukskābes cilvēka organismā neveidojas, tāpēc tās ir jāuzņem ar uzturu vai ikdienā lietojot kvalitatīvus uztura bagātinātājus. Omega-3 taukskābes EPS un DHS galvenokārt var uzņemt ar zivīm un jūras veltēm, taču ALA ar riekstiem, augu eļļām un sēklām. Vērtīgs omega-3 avots ir zivju eļļa, kura ir pieejama dažādās formās – gan šķidrā veidā, gan kapsulās, kas ir ērta alternatīva tiem, kuri ikdienas uzturā nelieto zivis.

Kāda ir omega-3 taukskābju loma?

Ir zinātniski pierādīts, ka pat neliela arteriālā asinsspiediena samazināšana labvēlīgi ietekmē mirstības rādītājus sirds un asinsvadu slimībām.
Omega-3 taukskābes palīdz uzturēt sirds un asinsvadu sistēmas veselību. Tām ir zināma aizsardzības loma – tās palīdz stabilizēt un normalizēt arteriālo asinsspiedienu, uzlabo asinsvadu stāvokli un funkcijas, kā arī uzlabo taukšūnu vielmaiņu. Liels skaits klīnisko pētījumu liecina par omega-3 pozitīvo ietekmi uz arteriālā asinsspiediena rādītājiem.

Cik daudz omega-3 taukskābju ikdienā jāuzņem?

Vislabākie rezultāti sirds un asinsvadu sistēmas veselības uzturēšanā un uzlabošanā tiek sasniegti, veicot korekcijas dzīvesveidā un uzņemot omega-3 taukskābes atbilstošās devās.
Vairums pasaules veselības organizāciju iesaka cilvēkiem ikdienā uzņemt vismaz 250–500 mg EPS un DHS taukskābes. Pacientiem ar augstu kadiovaskulāro risku ir nepieciešams uzņemt palielinātu omega-3 taukskābju devu – vismaz divus gramus omega-3, konsultējoties savu ārstējošo speciālistu.

Ņem vērā! Pirms uztura bagātinātāju lietošanas svarīgi konsultēties ar savu ārstu par piemērotākajām devām un lietošanu.

UZTURA BAGĀTINĀTĀJS. UZTURA BAGĀTINĀTĀJS NEAIZSTĀJ PILNVĒRTĪGU UN SABALANSĒTU UZTURU

Projekta ’’Omega-3 Tavai veselībai” veidotāji: saturs – uzņēmums "Moller's" un Līga Švāne ("Delfi Brand Studio"), dizains – Ralfs Eglītis, izstrāde – Artis Rozenlauks, redaktore – Kristīne Melne, projekta vadītājs - Rihards Janmers, mediju komunikācijas eksperte – Lauma Simanoviča.
Informējam, ka DELFI portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē.