DELFI kļūst par 'MediaHack 2021' oficiālo partneri un aicina pieteikties dalībniekus
No šī gada 3. līdz 6. jūnijam Latvijā notiks tiešsaistes hakatons "MediaHack 2021", kas veltīts mediju jomas izaicinājumiem. Lai veicinātu jomas attīstību, vadošais ziņu medijs DELFI kļūst par vienu no "MediaHack" oficiālajiem partneriem un aicina līdz 2. jūnijam bez maksas pieteikties ikvienu, kurš vēlas piedalīties jaunu vai jau esošu ideju ģenerēšanā un realizēšanā vai entuziastu konsultēšanā.
Pasākumā aicināti piedalīties studenti, dizaineri, programmētāji un topošie uzņēmēji, kā arī mediju jomas pārstāvji. Komandām būs iespēja saņemt pieredzējušu mentoru un ekspertu atbalstu, lai izstrādātu risinājumus, kas uzlabos vai pat mainīs veidus, kā tiek radīts un patērēts mediju saturs. Tāpat labākajām komandām būs iespēja cīnīties par 3000 eiro balvu fondu, lai attīstītu ideju pēc hakatona.
Hakatona jeb ideju maratona mērķis ir 48 stundu laikā radīt inovatīvas idejas mediju jomā, novērtēt idejas biznesa potenciālu un izveidot starpdisciplināras komandas, kas spēj šīs idejas realizēt dzīvē. Idejas var pieteikt četrās kategorijās – "Mediju satura radīšana", "Mediju satura izplatīšana", "Interaktīvs un iesaistošs mediju saturs" un "Nākotnes mediji".
Hakatona laikā komandām būs iespēja saņemt padomus gan no mediju, gan tehnoloģiju jomas profesionāļiem un ekspertiem. Pirms hakatona tiek organizēti divi vebināri – 19. maijā plkst. 18.00 norisināsies vebinārs par mediju jomas izaicinājumiem, savukārt 26. maijā plkst. 18.00 – par mediju tehnoloģiju tendencēm. Abi vebināri tiešraidē būs skatāmi DELFI. Mākslīgais intelekts, 5G tehnoloģijas, paplašinātā un virtuālā realitāte – tās ir tikai dažas no tehnoloģijām, kas mainīs veidus, kā tiek radīts un patērēts mediju saturs.

"Hakatons – tā ir iespēja ikvienam dalībniekam atklāt savu potenciālu, dalīties ar idejām, iegūt jaunus domubiedrus un palīdzēt risināt sabiedrībai svarīgus jautājumus. Šī hakatona izaicinājumi ir saistīti ar mediju saturu un tā ietekmi uz mums visiem. Kopīgi komandā darbojoties pie kāda no izaicinājumiem, jūs ne tikai paplašināsiet savu redzesloku, bet, iespējams, arī atradīsiet savu nākotnes aicinājumu!" norāda profesore Signe Bāliņa, LU Inovāciju centra LUMIC direktore.

Lai studentos attīstītu inovatīvu domāšanu, jaunrades prasmes un uzņēmējspēju, Latvijas Universitāte un Rīgas Tehniskā universitāte īsteno projektu "Inovāciju granti studentiem". Visu programmu un līmeņu studentiem tiek piedāvāts iesaistīties dažādās aktivitātēs un pilnveidot uzņēmējspēju, sadarboties ar industriju, attīstīt agrīnas zinātņietilpīgas biznesa idejas, saņemt stipendiju un atbalsta grantus. "MediaHack 2021" notiek projekta "Inovāciju granti studentiem" ietvaros, pateicoties Eiropas Reģionālās attīstības fonda (ERAF) projekta Nr. 1.1.1.3/18/A/007 "Latvijas Universitātes inovāciju granti studentiem" līdzfinansējumam.

"Jau kopš seniem laikiem tehnoloģijas ir mainījušas veidus, kā informācija tiek nodota un saņemta. Piemēram, Johans Gūtenbergs, kurš radīja grāmatu iespiešanas tehnoloģiju, mainīja to, kādā ātrumā cilvēki var saņemt informāciju. Pateicoties šai tehnoloģijai, radās jaunas industrijas un sabiedrība kopumā kļuva daudz informētāka. Aicinu visus Latvijas studentus šajā hakatonā nākt ar drosmīgām idejām un radīt jaunas vai kombinēt esošās tehnoloģijas, kas ļaus veidot inovatīvu un interesantu mediju saturu, kā arī šī satura patērētājiem nodrošinās nebijušu un unikālu pieredzi," saka Rīgas Tehniskās universitātes zinātņu prorektors Tālis Juhna..

Pasākuma sadarbības partneri ir Latvijas Universitāte, Rīgas Tehniskā universitāte, RTU Dizaina fabrika, biedrība "WindHackers", DELFI, Tilde, LSM.lv, Latvijas Radio 5, Latvijas Televīzija, mediju grupa "Latvijas Mediji", Ghetto Games, Vividly.
Mēs saskaramies ar sociālo mediju gigantu dominances, viltus ziņu un šodienas mediju biznesa modeļu izaicinājumiem, tāpēc mums ir vajadzīgi novatoriski risinājumi, lai mediji būtu uzticami, iesaistoši un pieejami visiem gan šobrīd, gan nākotnē. Kas un kā veido mediju saturu? Kā saturs tiek nogādāts auditorijai? Kā mēs mijiedarbojamies ar mediju saturu? Šie ir daži no jautājumiem, uz kuriem hakatona dalībnieki meklēs atbildes. Aicinām hakatona dalībniekus paskatīties uz mediju nozari no dažādiem skatpunktiem un izaicināt gan sevi, gan savu ideju.
"MediaHack 2021" organizators un biedrības "WindHackers" vadītājs Kārlis Skuja
Tiešsaistes hakatonu organizē biedrība "WindHackers", kuras mērķis ir veicināt inovatīvu un tehnoloģijās balstītu ideju veidošanos jauniešu vidē, kā arī apvienot cilvēkus no dažādām nozarēm un sfērām, veicinot starpdisciplināro sadarbību un jaunu uzņēmumu izveidi.
Pieteikšanās 'MediaHack 2021" bezmaksas līdz 2. jūnijam