Mediju nākotne šķērsgriezumā – "DELFI media LAB" skatuves runātāji un tēmas "Digital Freedom Festival"
Laikā, kad informācija ir tik viegli iegūstama un arī izplatāma, par cilvēku uzmanību ar visdažādākajiem līdzekļiem cīnās gan tradicionālie, gan sociālie mediji. Tomēr katram cilvēkam ir tikai vienas smadzenes un 24 stundas diennaktī, tāpēc sabiedrība ir nonākusi apjukumā, nereti informācijas troksnī nespējot izvērtēt, kas ir svarīgs un kas – nē, kas ir patiess un kas – viltus ziņa.
Mediju lietošanas paradumi sabiedrībā mainās ļoti strauji, tāpēc medijiem ir jāreaģē un jāmainās līdzi šiem paradumiem. DELFI kā vadošais medijs Latvijā 15. novembrī "Hanzas peronā" aicina uz vienu no festivāla "Digital Freedom Festival" centrālajiem notikumiem – "DELFI media LAB" skatuvi, uz kuras būs 30 dažādu nozaru profesionāļi, kuri pavērs plašāku skatījumu uz mediju pasauli, uzsverot jaunākās tendences, attiecības ar zīmoliem, kā arī žurnālistikas lomu tagad un nākotnē.

DELFI media LAB programma
09.00
09.00
Sarunām piepildīto dienu uz "DELFI media LAB" skatuves atklās Džons Paramai Danisaro ar nelielu meditācijas sesiju. Personība, kas apvieno šķietamas pretrunas – internetu un mieru. Džons ir budistu mūks (turklāt ieguvis bakalaura un maģistra grādu datoru inženierijā un doktora grādu telemātikā), kurš izstrādājis unikālu meditācijas pakalpojumu platformu, kas ļauj cilvēkiem līdzsvarot digitālo dzīvesveidu. Meditācijas instruktors atklās vēl neizdibinātas interneta iespējas un pārsteigs ar to, cik daudz labā patiesībā var vairot ar interneta starpniecību.
11.00
11.00
Pirmo atklāšanas diskusiju par informācijas pārslodzes negatīvo ietekmi ar mēģinājumu formulēt derīgu izdzīvošanas stratēģiju ievadīs AS DELFI izpilddirektors un valdes priekšsēdētājs Konstantīns Kuzikovs, bet turpinās "Ekspress Grupp" izpilddirektore Mari-Līsa Rītsalu. Sarunu vadīs DFF līdzdibinātājs un žurnālists Juris Šleiers.
11.20
11.20
Par savas auditorijas izveidošanas cīņu uzmanības un uzticēšanās deficīta apstākļos diskusiju ar budistu mūku Džonu Paramai Danisaro vadīs "Google News Lab" mācībspēks Mareks Millers, pieredzējis mediju speciālists no Polijas. Marekam ir gandrīz 15 gadu pieredze žurnālistikā, strādājot par žurnālistu vienā no lielākajiem reģionālajiem izdevumiem Polijā. Viņš vadījis arī neskaitāmas konferences un seminārus un ieguvis kouča iemaņas. Diskusijā piedalīsies arī mediatore, efektīvas komunikācijas un konfliktu risināšanas trenere un "Peace Lab" dibinātāja Ilze Dzenovska.
12.00
12.00
No mediju psiholoģijas pie tehniskākām tēmām aizvedīs Makss Bevertons-Palmers, Tehnoloģiju un sabiedrības daļas vadītājs Tonija Blēra Globālo pārmaiņu institūtā. Maksa ikdiena saistīta ar tehnoloģiju politiku, kas vērsta uz risinājumu meklējumiem dažādām sabiedrības problēmām visā pasaulē. Interneta drošība, tiešsaistes reklāmas un to regulēšana – šīs ir runātājam tuvas tēmas, kas aktuālas visā pasaulē, tāpēc Bevertona-Palmera pieredze palīdzēs vieglāk izprast digitālo tehnoloģiju ietekmi uz sabiedrību.
12.30
12.30
Par ilgtspējīgām tehnoloģijām un to, vai tās spēs nodrošināt ilgtspējīgu dzīvi, diskutēs Makss Bevertons-Palmers un ANO ilgtspējīgas attīstības mērķu ieviešanas kampaņas globālās izplatīšanas un iesaistes vadītāja Laura Hildebrante. Diskusiju moderēs izcilā un pieredzējusī DELFI nacionālo ziņu žurnāliste Sanita Upleja.
13.00
13.00
Tradicionālās televīzijas popularitāte samazinās, un tās auditorija gadu no gada noveco. Mūsdienās ir moderni teikt – "Es neskatos TV", un vēl tendenciozāk ir teikt: "Man mājās nav televizora." Par to, kā televīzija mainās un kā "YouTube" un "Netflix" ir mainījuši patērētāju izturēšanos attiecībā uz video satura izmantošanu, stāstīs Irmants Matiļonis, vadošā Lietuvas tiešsaistes ziņu portāla DELFI mārketinga vadītājs.
13.30
13.30
Diskusijā par to, kas uzvarēs radošajā procesā – cilvēks vai mākslīgais intelekts, inovators un klavieru meistars, pasaules lielāko klavieru izgudrotājs Dāvids Kļaviņš liks paskatīties uz tehnoloģiju ietekmi uz inovāciju potenciālu. Dāvids, izpētot klavieru pamatprincipus, atradis atšķirīgu risinājumu, kā radīt tām pavisam citādu skanējumu. Otrs diskusijas dalībnieks būs Maikls Pērts, mūzikas producents, kurš kopš 2000. gada nodarbojas ar filmu mūzikas veidošanu, kā arī paralēli līdzdibinājis sava tēva Arvo Pērta centru Igaunijā ar mērķi saglabāt un izpētīt tēva radošo mantojumu. Diskusiju vadīs DELFI žurnāliste un sociālo tīklu redaktore Andra Čudare.
14.00
14.00
Jaunieši ir mūsu nākotne, tāpēc nevar ignorēt arī šīs auditorijas tendences mediju vidē, un šajā lauciņā savus novērojumus veicis Roks Kondrats, kurš ir "YouTube" tīkla "Videostars.lt" līdzdibinātājs. Šo kompāniju zina visi Lietuvas populārākie mūziķi, slavenības, zīmoli un influenceri, tāpēc interesanti novērojumi par mērķauditoriju – jauniešiem – ir uzņēmuma ikdiena. Mūsdienās tik bieži lietotais vārds "influenceri" šajā uzrunā izskanēs ne reizi vien, turklāt varēsim salīdzināt nozares ietekmi kaimiņzemē ar savu pieredzi.
14.30
14.30
Cilvēkiem patīk saturu lietot un informāciju uztvert audio formātā, un mūsdienās jo īpaši tas atspoguļojas podkāstu jomā. Par podkāstu revolūciju un to straujo attīstību, podkāstu veidošanu, uzturēšanu, popularizēšanu un mārketingu pieredzē dalīsies Deivids Tvrdons, kas ir tehnoloģiju un plašsaziņas līdzekļu žurnālists un podkāstu producents Slovākijas vadošajā medijā "SME".
15.00
15.00
Svinot DELFI divdesmitgadi, britu "stand up" komiķis Džeks Everits piedāvās svaigu skatījumu uz to, ko tad īsti DELFI ir iemācījušies savos 20 darbības gados. Džeks ir strādājis kā raidījumu vadītājs BBC Londonā, ieguvis neskaitāmus apbalvojumus, licis smieties tūkstošiem cilvēku, un arī šajā dienā klātesošajiem būs iespēja novērtēt komiķa gaumīgo humora izjūtu.
15.30
15.30
Programmu turpinās viena no Eiropas ātrāk augošajiem video jaunuzņēmumiem "ShowHeroes" vadītājs Ilhans Zengins, kurš runās par alternatīviem kanāliem video apraidei digitālajā vidē. Video ir būtiska loma mediju vidē, tāpēc eksperts dalīsies savā pieredzē par video mārketingu un tā nozīmi natīvajā reklāmā, par video satura ražošanu, atskaņošanas tehnoloģijām un "mobile first" pieeju.
16.00
16.00
Bez mobilajām viedierīcēm vairs nav iedomājama mūsu ikdiena, tāpēc mobilā vide kļūst par arvien nozīmīgāku platformu medijiem. Mobilās vides lietojamības eksperts no "Google Ireland" Konors Makganns palīdzēs izprast digitālo risinājumu iespējas mobilajās ierīcēs, aktualitātes lietotāju paradumos un reakcijās un to, kā attīstīt mediju satura un reklāmas veidošanas iespējas mobilajā vidē.
16.30
16.30
Diskusiju par stāstu radīšanu un atspoguļošanu mediju vidē vadīs komunikāciju un digitālās transformācijas stratēģis un eksperts Kristofs Žinistī, OECD digitālās iesaistes un izplatīšanas vadītājs. Diskusijā piedalīsies audiovizuālā un interaktīvā satura konsultante, koučs un "Women in Film & Television Lithuania" līdzdibinātāja Eva Brazdžonīte, pilsētvides dizaina vadītājs no Kopenhāgenas Maikls Kolvils-Andersens un mārketinga stratēģis, datu eksperts un "Facebook" vadītājs Baltijā Mants Povelausks.
17.00
17.00
Īpašs viesis pasākumā būs rakstnieks, žurnālists, "ZEIT magazin" galvenais redaktors un "ZEIT" mākslas žurnāla "Weltkunst" izdevējs Kristofs Amends. Ar Kristofu par žurnālista izcilību "Infotainment" un sociālo mediju blēņu laikmetā sarunāsies DFF līdzdibinātājs Juris Šleiers. Klātesošajiem būs iespēja iegādāties rakstnieka jauno grāmatu "Wie geht's dir, Deutschland?" un iegūt autora autogrāfu.
18.00
18.00
Par Baltijas digitālo mediju šī brīža aktuālo situāciju un nākotnes virzību diskutēs trīs Baltijas vadošo digitālo mediju grupu vadītāji – "Ekspress Grupp" izpilddirektore Mari-Līsa Rītsalu, "Postimees Grupp" izpilddirektors Andruss Raudsalu un "All Media Baltics" izpilddirektors Kristians Antings. Diskusiju vadīs komunikācijas speciālists, radio raidījumu producents un tehnoloģiju entuziasts Artis Ozoliņš.
19.00
19.00
Bagātīgo skatuves programmu noslēgs Evas Brazdžonītes vadītā paneļdiskusija par jauniem stāstniecības veidiem jaunai mūsdienu paaudzei, kurā piedalīsies "International Partner Manager at Moving Adventures Medien GmbH" pārstāve Henrieta Šveikere, kinorežisors un producents Arnis Aspers. Paneļdiskusijā tiks prezentēta ideja par "Okeāna filmu festivāla" pasaules tūri, kuras mērķis ir iedvesmot un aicināt sabiedrību pētīt, cienīt un sargāt okeānus visā pasaulē. Skatuves programmu noslēgs viena no "Okeāna filmu festivāla" īsfilmām.
Visas dienas garumā "DELFI media LAB" skatuves programmu vadīs komunikāciju speciālists, radio raidījumu producents un tehnoloģiju entuziasts Artis Ozoliņš kopā ar komiķi, digitālo entuziasti un Rīgas Tehniskās universitātes absolventi Lidiju Ojeniji (Lydia Oyeniyi), kas bieži sastopama uz "stand-up" izrāžu skatuvēm.

"Digital Freedom Festival" un "DELFI media LAB" programma digitālā formātā pieejama šeit, bet plašāku informāciju par festivālu un tā dalībniekiem var atrast DELFI.

"Digital Freedom Festival" (DFF) ir globāls tehnoloģiju, jaunuzņēmumu un dzīvesstila festivāls, kurā 14.–15. novembrī pulcēsies vairāk nekā 1600 jauno tehnoloģiju un "startup" uzņēmēju no visas pasaules, lai diskutētu par tehnoloģiju ietekmi uz mūsu ikdienas dzīvi. Šī gada galvenās tēmas – nākotnes ekonomika, veselības aprūpes tehnoloģijas, zaļās tehnoloģijas, viedā pārvietošanās un dzīvesstils.

Piektdien, 15. novembrī, no pulksten 11.10 visas dienas garumā DELFI piedāvās video tiešraidi no "DELFI media LAB" skatuves. Tiešraide notiks angļu valodā.

Informējam, ka DELFI portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē.