Par spīti turbulencei: MVP svin divu gadu jubileju
No skolas laikiem iesakņojies, ka divnieks – tas nav nekas labs. Nepavisam. Taču mums šogad tas ir zīmīgs skaitlis, kas drīzāk raisa smaidu, nevis raizes. Nesen starptautiskā mediju konkursā izcīnītās 2. vietas noskaņās sporta medijs MVP 2. jūlijā sagaida divu gadu jubileju.
"Tas ir neprāts, vecīt," nošūpoja galvu kolēģis, kuram pastāstīju ideju. "Latvijā tas neies cauri, cilvēki tam nav un vēl ilgi nebūs gatavi..."
"Tas ir neprāts, vecīt," nošūpoja galvu kolēģis, kuram pastāstīju ideju. "Latvijā tas neies cauri, cilvēki tam nav un vēl ilgi nebūs gatavi..." Bija 2020. gada janvāris, un tobrīd ne es, ne viņš vēl nenojauta, ka pēc pāris mēnešiem pasauli paralizēs nāvējošs vīruss, kam pa pēdām sekos brutāls karš Eiropā, kas nesīs sev līdzi draudus visai civilizācijai. Ja būtu zinājis, iespējams, klusībā piekristu kolēģim – neprāts... Taču mēs nezinājām! Mēs ielēcām okeānā un sākām peldēt – par spīti visām vētrām un to saceltajiem viļņiem. Un šodien MVP ir visvairāk abonētais sporta medijs Latvijā.

Kāpēc tā – tas jāprasa tiem jau vairāk nekā četriem tūkstošiem cilvēku, kas divu gadu laikā pieņēmuši lēmumu kļūt par MVP lasītājiem. Taču gribētos ticēt, ka stāsts ir par vīziju, jo viss sākās tieši ar to, un sākās daudz agrāk nekā 2019. vai 2020. gadā. Pirms 25 gadiem dzima doma par sporta žurnālistiku, kādu to neuzdrīkstējās līdz tam: ne tikai informatīvu, bet analītisku, ne komplimentāru, bet kritiski vērtējošu. Subjektīvi tiešu, izzinošu, personības un likumsakarības tverošu. Šī vīzija ir spējusi dzīvot ne tikai cauri laikiem, bet arī līdzi laikam, un mūsdienu sabiedrības dinamika un paradumi paši diktēja katru nākamo soli – kas sākās kā melnbalts laikraksts deviņdesmitajos un turpinājās kā glancēts žurnāls pēc gadsimtu mijas, organiski atrada vidi, kur savu lasītāju visērtāk var sastapt tieši šodien – viņa paša kabatā. Vienmēr līdzās.
Citiem vārdiem, MVP bija ne tikai sākums kam jaunam, tas vienlaikus ir arī turpinājums – stāstam ar teju ceturtdaļgadsimtu ilgu pieredzi, reputāciju un personībām. Tas arī pirmais MVP stūrakmens – autoru komanda.
Citiem vārdiem, MVP bija ne tikai sākums kam jaunam, tas vienlaikus ir arī turpinājums – stāstam ar teju ceturtdaļgadsimtu ilgu pieredzi, reputāciju un personībām. Tas arī pirmais MVP stūrakmens – autoru komanda. Latvijā profesionālākie sporta žurnālisti un apskatnieki – auditorijai labi iepazīti vārdi, kuru kompetence neraisa šaubas. Spēks jau nav formā, spēks nav nosaukumā – tie nepiešķir burvju spējas. Žurnālistikā spēks ir cilvēkos, kas rada saturu. Otrs stūrakmens, kas ļauj būvēt mūsu veiksmes stāstu, – partnerība ar zīmolu "Delfi". Stabils, solīds, ambiciozs un drosmīgs – kombinācija, kas tam nodrošina tirgus līdera statusu visā Baltijā un ko mediju vidē visiem viegli asociēt ar mūsu izraudzīto nosaukumu – MVP.
MVP ir akronīms, zem kura sporta pasaulē nošifrēts tik nozīmīgais apzīmējums "Most Valuable Player" – vērtīgākais spēlētājs. Jēdziens, kas jau iesakņojies arī Latvijas sporta leksikā un sporta interesentiem sen vairs neprasa sīkāku atšifrējumu. MVP – tas vienkārši ir vērtīgākais! Apzināmies, ka tas bija ambiciozs pieteikums – uzņemties ne tikai celt, bet arī nest šādu abreviatūru. Taču tāda allaž bijusi mūsu pārliecība – mērķi jāvirza augsti. Ja strādājam kopā ar vērtīgākajiem mediju biznesā un stāstām par mūsu vērtīgākajiem sportā, arī mums pašiem latiņa nekādi nedrīkst būt zemāka, un kā vērtīgākajam jāļauj justies arī mūsu lasītājam.

Veidojot MVP saturu, mūsu mērķis ir būt mūsdienīgam sporta medijam, kas piedāvā kvalitatīvu, profesionālu žurnālistiku un stāstniecību. MVP komandas fokuss nav īsās ikdienas ziņas, skaitļi un rezultāti, bet gan notikumu un procesu analītika, dziļas sarunas ar sporta vides ļaudīm, diskusijas, stāsti, viedokļu slejas, portreti un problēmsituāciju izpēte. Augot spēkam un iespējām, esam spēruši pirmos soļus augstas kvalitātes video satura veidošanā un šobrīd strādājam pie citām mūsdienīgām vizuālajām izpausmēm – animācijas, infografikām, arī radījuši MVP produktu līniju ikvienam mūsu vērtību piekritējam un atbalstītājam. Skats no neierasta redzes leņķa, iedziļināšanās, neatlaidība, tieša valoda – tā ir mūsu vizītkarte, kas ļauj mums atšķirties un no kuras neatkāpjamies
"Olimpiskais sešinieks": seši no visvairāk lasītajiem rakstiem MVP pirmajā divgadē
Latvijas sports nav rožu dārzs. Mums nav daudz pasaules līmeņa zvaigžņu, nav pārpārēm veiksmes stāstu, arī tribīnes futbola vai basketbola mačos nepulcē līdzjutēju tūkstošus. Biznesa pasauli un cilvēku labklājību iedragājis vīruss un karš, un aptaujas rāda, ka sabiedrības uzticība medijiem ir tālu no augstākā punkta. Lasa maz... "Neprāts..." jau atkal galvā atbalsojas kolēģa spriedums pirms diviem gadiem. Taču tādos brīžos atceros fabulu, ko Kristofera Volkena atveidotais varonis mēdza atkārtot brīnišķīgajā kinolentē "Noķer mani, ja vari", – par divām pelēm, kas ievēlās krējuma ķērnē. Viena ātri vien padevās un noslīka, bet otra nepārtrauca kustēties – tik ilgi, kamēr sakūla krējumu sviestā un izrāpās laukā.

Lai nokļūtu tik tālu, cik esam šodien, savu plecu un prātu pielikuši ļoti daudzi – visus pat neuzskaitīt. Taču trīs lielus paldies šajā jubilejas reizē pateikt noteikti gribas. Viens no tiem pienākas "Delfi" – par to, ka noticēja un uzticējās. Otrs – visai MVP autoru komandai, kuras profesionālās kvalitātes ļāvušas šo uzticēšanos attaisnot. Un trešais, pats būtiskākais, – katram no jums, kas mūs lasa un abonē, tādējādi atbalstot mūsu darbu un kvalitatīvas žurnālistikas iespējas Latvijā. Jūsu interese un atsaucība ļāvusi uzaudzēt mūsu pastāvīgo lasītāju loku līdz vairāk nekā četriem tūkstošiem un vidējo apmeklētāju skaitu līdz 85 tūkstošiem mēnesī. Jā, MVP ir dzimis un audzis izaicinājumu pilnā laikmetā, faktiski nepārtrauktā turbulencē, taču es skatos uz to kā uz rūdījumu, kas mūs dara tikai stiprākus. Šis ir tikai ceļa sākums.
Abonē MVP saturu un lasi bez ierobežojumiem jebkurā ierīcē!