Projektu atbalsta
Sponsor Logo

Latvijas hokeja izlases formu maģiskais radīšanas process 

Latvijas hokeja izlases sniegumam pārbaudes spēlēs un pasaules čempionāta allaž seko liels skaits līdzjutēju, tāpēc komandai jādemonstrē ne tikai kvalitatīva spēle, bet arī uz ledus cienījami jāizskatās. Siguldā uzņēmums “X Pro” jau vairāk nekā desmit gadus kā prioritāti sev izvirzījuši hokeja formu ražošanu, un šajā laikā tas bijis iesaistīts trīs valstsvienības kreklu kolekciju izgatavošanā. 

Lai arī hokejs ir prioritāte, šajā laikā nav tādu sporta veidu, kuru formas nebūtu gatavotas. Uzņēmuma īpašnieks Harijs Pūle ar šo arodu nodarbojas no 1987. gada, un viņš bija viens no tiem, kurš izgatavoja t-kreklus akcijā “Balsosim pret metro Rīgā”. 

Pirmā augstākā līmeņa hokeja komanda, kurai Pūles vadītas uzņēmums izgatavoja formas, bija “Rīga 2000”, bet pēc tam pirmās divas sezonas viņi ģērba arī Kontinentālās hokeja līgas (KHL) klubu Rīgas “Dinamo”, kā arī izgatavoja komandas atribūtiku. “Pietiekoši daudz esam sasnieguši. Esam apmierināti ar paveikto un mīlam savu darbu,” sacīja Pūle.

Video izmantoti foto no LETA un F64. 

Latvijas hokeja izlasei pārbaužu spēļu formas šis uzņēmums izgatavo kopš 2012. gada, un kopš tā laika izgatavotas trīs kreklu kolekcijas – “Etno”, “Trīs zvaigznes” un “Četri novadi”, kas tika prezentēts šogad pirms pasaules čempionāta. Tāpat “X Pro” apdrukā šī gada pasaules čempionāta, kas notiek Slovākijā, atribūtiku – cepures, t-kreklus un apģērbu turnīra menedžeriem. “Mēs esam pietiekami nopietns uzņēmums, lai šādas lietas mums varētu uzticēt. To darām arī ar cerībām par 2021. gada čempionātu, kas notiks Rīgā un Minskā,” neslēpa Pūle.

Kļūdas saistās ar cilvēcisko faktoru, kad cilvēks tik daudz informācijas nespēj apstrādāt. Ir jāsagatavo drukas fails 100 metriem auduma, no kura tiks izgatavoti 35 krekli. Šajā darba procesā nedrīkst traucēt. Harijs Pūle

Hokeja formu radīšanas pirmais process ir sublimācija, kurā uz speciāla papīra ar speciālām tintēm tiek drukāts krekla zīmējums. Pēc tam tas tiek termiski apstrādāts, lai zīmējumu pārnestu uz audumu. Tad nodrukāto audumu sagriež pa piegrieztnēm. Nākamais solis ir termoaplikāciju – numuri, ģerboņi, sponsoru logo – presēšana uz piegrieztnēm. Pirms tam aplikācijas tiek izgrieztas ar lāzeru, bet tām apakšā ir speciāls līmes slānis.

Tāpat kā hokejistiem laukumā simtprocentīgi ir jākoncentrējas spēlei, arī kreklu izgatavotājiem ir svarīgi nepieļaut kļūdas. Process ir pietiekami garš un sarežģīts, tāpēc darbiniekiem ir jābūt ļoti uzmanīgiem.

“Kļūdas saistās ar cilvēcisko faktoru, kad cilvēks tik daudz informācijas nespēj apstrādāt. Ir jāsagatavo drukas fails 100 metriem auduma, no kura tiks izgatavoti 35 krekli. Šajā darba procesā nedrīkst traucēt. Tāpat ir bijuši gadījumi, kad drukātais krekla zīmējums tiek pārnests uz nepareizo audumu. Ir bijis tā, ka klients mums atsūta maketu, mēs to nodrukājam, bet pēc tam skatāmies, ka pietrūkst kāda garumzīme vai izlaists burts. Liela iespēja ir sajaukt spēlētāju numurus,” Pūle skaidroja.  

Projekta ''Kā top Latvijas hokeja izlase?'' veidotāji: saturs – Reinis Lācis, Jānis Bendziks un Oskars Morozovs, foto – Mārtiņš Purviņš, video – Miks Siliņš un Patriks Pauls Briķis, dizains – Martina Sergejeva, izstrāde – Artis Dzundza, projekta vadītājas – Žanete Zīlīte, Kristiāna Tabunova, Kristīne Melne.
Informējam, ka DELFI portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē.