Pirmās datorspēles varēja spēlēt jau 20. gadsimta 50. gados, savukārt pirmā basketbola datorspēle iznāca 1979. gadā ar nosaukumu "Basketball". Strauji attīstoties tehnoloģijām, auga arī spēļu kvalitāte, un mūsdienās datorspēles kļuvušas par neatņemamu sporta kultūras un biznesa sastāvdaļu.

Datorspēļu kvalitāte šobrīd ir visai augsta, un, pavirši paskatoties datora ekrānā vai televizorā, kad pie tā pieslēgta spēļu konsole, varētu domāt, ka tur tiešām tiek pārraidīta sporta spēle. Mūsdienu sportistu paaudze uzaugusi ar datorspēlēm, un viņiem ir svarīgi, kā spēļu veidotāji viņus novērtē.

Spēļu veidotāji iegulda lielas pūles, lai noteiktu spēlētāju prasmes. Tas ir diezgan sarežģīts process, jo milzīgs skaits sportistu jānovērtē pēc vairākiem rādītājiem, kas beigu beigās veido viņu datorspēles reitingu. Šajā rakstā apkopota informācija par trim populārām sporta spēļu datorspēlēm – "FIFA 20", "NHL 20" un "NBA 2K20", kurās atrodami arī Latvijas sportisti.

Kā tiek noteikti spēlētāju reitingi

Futbola datorspēlē "FIFA 20" iekļauti vairāk nekā 30 oficiālie valstu čempionāti, 700 futbola klubi un 17 000 futbolistu. Protams, ne visiem futbolistiem ir veikta sejas skenēšana, kas spēlē ļauj izskatīties pēc sevis, tomēr daudz svarīgāka ir datu savākšana, lai noteiktu spēlētāju prasmes un pārvērstu tās reitingos.

Uzņēmums "EA Sports", lai noteiktu futbolistu reitingus, algo 25 producentus un 400 datu vācējus. Viņi ir atbildīgi, lai datubāzē būtu aktuālā informācija, taču viņiem palīdz vairāk nekā 6000 brīvprātīgo datu kritiķu un talantu skautu, kuri izsaka savus ieteikumus un ietekmē datubāzi. Spēlētāju prasmes pārvērst skaitliskos reitingos ir sarežģīts process, taču plašais mērogs, kādā tiek vākta informācija, veicina, lai dati būtu pēc iespējas precīzāki gan par rezervistiem, gan futbola superzvaigznēm.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!