Foto: RIA Novosti/Scanpix

Latvijas riteņbraucējs Gatis Smukulis šosezon nopietni pievērsīsies treniņiem viendienas velobraucienos, vēloties pārliecināties, vai nākotnē tieši šādas sacensības nebūs viņa specialitāte.

Drīzumā gaidāmi klasiskie pavasara viendienas velobraucieni, bet Smukulis lielākās cerības saista ar leģendārajām Parīzes-Rubē sacensībām, kas notiks 7.aprīlī.

Šajā sezonā Smukulim aiz muguras jau ir dalība Kataras un Omānas daudzdienu velobraucienos, kuros viņš trijos posmos bija devies atrāvienos. Smukulis gan piekrīt, ka vienīgās cerības uz atrāviena aizbraukšanu līdz finišam bija Kataras ceturtajā posmā, tomēr todien nav paveicies ar laika apstākļiem.

"Esmu apmierināts, kaut neko dižu neizdarīju šajās sacensībās. Uz pēdējām dienām fiziskā forma jau bija labā līmenī," pastāstīja Smukulis. "Katarā pirms tā posma bija prognozes, ka vējš pūtīs no muguras, tomēr distances gaitā tas sagriezās un bija pretvējš. Līdz ar to mums trijatā nebija nekādu izredžu uz noturēšanos. Ja vējš būtu pūtis mugurā, tad gan būtu bijušas lielas cerības."

Pērn Kataras velobraucienā Smukulis pēc diviem kritieniem lauza roku, bet šoreiz viņam nekādas negatīvas atmiņas nav palikušas.

Kaut pagaidām Smukulis atgriezies Latvijā, jau šajā nedēļas nogalē viņam plānotas nākamās divas sacensības. Viņš gan atzina, ka pagaidām nerausies atrāvienos, ja būs slapjš laiks.

"Šajā sezonā vairāk gatavojos tieši viendienas klasikām, lai pārliecinātos, vai tā būs mana specialitāte nākotnē," pastāstīja riteņbraucējs. "Iepriekšējās sezonās tā īsti nebija sanācis sagatavoties, bet šogad viss akcents būs uz to."

Smukulis stāstīja, ka viendienu braucienos riteņbraucēji uz lielu komandas biedru palīdzību nevar cerēt. "Tur galvenais pašam būt labā formā un gatavam parādīt rezultātu. Tādās sacensībās nevienam nav ko zaudēt. Tomēr, ja būšu labā formā, būs arī, kas man palīdz."

Tieši vēsturisko Parīzes-Rubē velobraucienu Smukulis nosauca par vienu no saviem sezonas galvenajiem mērķiem.

Kā ziņots, Smukulis šogad otro sezonu pārstāv Krievijas komandu "Katjuša", kurai decembrī šokējoši netika piešķirta Starptautiskās Riteņbraukšanas federācijas (UCI) "WorldTour" kategorijas licence. Pagājušajā nedēļā gan "Katjuša" vinnēja arbitrāžu un līdz ar to šogad UCI Pasaules tūrē būs 19 komandas.

Ja "Katjuša" zaudētu apelāciju, visiem tās riteņbraucējiem būtu iespēja vienību pamest, jo līgumi tiktu atzīti par spēkā neesošiem. Tomēr Smukulis atzina, ka tādu iespēju nemaz neizskatītu, jo pat UCI kontinentālās komandas statusā tai bija sacensību kalendārs, kas viņu pilnībā apmierināja.

"Es biju pārliecināts, ka atgūsim licenci, jo iemeslus UCI tā arī nepateica. Pēc tiem principiem, ko viņi bija uzrakstījuši, bez licencēm būtu jāpaliek pusei komandu," stāstīja riteņbraucējs. "Sākumā gan komandā bija panika un bardaks."

Tagad "Katjuša" komandai būs iespēja piedalīties arī trijos prestižākajos daudzdienu velobraucienos, un Smukulis pastāstīja, ka šogad varētu braukt "Tour de France". "Tomēr līdz tam gan jānodzīvo."

Otrdien "Tour de France" organizatori paziņoja, ka velobraucienā piedalīsies 22 komandas, kā plānots, - 19 ar UCI "WorldTour" licencēm un trīs ar speciālajiem ielūgumiem. Citus gadus "Tour de France" startējušas 18 "WorldTour" komandas un četras ar ielūgumiem.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!