Foto: Publicitātes foto
Lielākajā regatē Igaunijā "62. Muhu Väin Regatta" aizvadīta otrā sacensību diena, kurā uz starta stājās 125 komanda. Pirmajā posmā no Hāpsalas uz Kuivastu (Muhu salā) LYS I grupā laureātu vidū arvien komanda no Latvijas – "EXTRA BRUT" kapteinis Aleksejs Aleksejevs. Pēc pirmajiem diviem posmiem EXTRA BRUT kopvērtējumā ierindojas trešajā vietā savā grupā.

ORC I grupā deviņu jahtu konkurencē jahta SPIRIT, kapteinis Kristaps Remes, šoreiz ierindojās sestajā vietā un kopvērtējumā arī patlaban ir sestie. Savukārt pārējās jahtas no Latvijas, kuras līdz ar EXTRA BRUT startē ESTLYS I grupā, 24 jahtu konkurencē otrajā posmā ieguva šādas vietas:
• 5.vieta (6.vieta kopvērtējumā) jahta GURU, kapteinis Arnis Remess
• 7.vieta (4.vieta kopvērtējumā) jahta PPROJEKTS A1, kapteinis Jānis Norde
• 8.vieta (8.vieta kopvērtējumā) jahta GABRIEL, kapteinis Andris Zirdziņš.

Otrajā sacensību posmā tika šķērsoti 26,30 jūras jūdzes (48,70 kilometri) attālums. Distances sākumā bija bažas par vieglu vēju un saskaņā ar prognozēm pat pastāvēja iespēja, ka starti varētu tikt atcelti. Tomēr prognozes neiepildījās. Vēja ātrums vidēji sasniedza 15 mezglus (7,7 metrus sekundē), bet brāzmās pārsniedza pat 20 mezglus (10 metrus sekundē). Līdz ar ko vieglākam jahtām radās grūtības atkantēt laivas, jo daudzas komandas, gatavojoties sākotnēji vieglam vējam, izvēlējās atvieglot jahtas un neņemt līdzi mantas, kuras nebūs nepieciešamas sacensību laikā.

Šodien burātāji veica trešo posmu no Kuivastu (Muhu sala) uz Romasāres ostu (Sāmsalā). Distances garums 46 jūras jūdzes (85 kilometri) un tas ir otrs garākais posms regatē. Šā brīža vēja prognozes liecina, ka pēc negaisa frontes, kas naktī šķērsoja Kuivastu ostu, kur patlaban atrodas sacensību flote, vēja stiprums būtiski pierims un pastāv bažas, ka nokļūšana šodienas finiša ostā varētu ieilgs.

"Trešā posma uzvarētājs būs tas, kurš dabūs svaigāku vēju. Priekšrocības noteikti ir vietējiem, kas burā šajos ūdeņos un pārzina straumju nianses un locijas specifiku. Burāšana starp Igaunijas salām ir vienmēr saistīta ar riskiem, jo pie neliela vēja taktiskāk būtu burāt tuvāk krastam, kur būs mazāki viļņi, tomēr tuvāk krastam ir jābūt īpaši uzmanīgiem, jo tur var gadīties pa kādam akmenim. Līdz ar ko mūsu primārais uzdevums ir turēties drošos ūdeņos, bet, protams, lielāku ātrumu varam iegūt krasta tuvumā," tā par šodienas posmu komentāru sniedz vienīgais ORC I grupas dalībnieks, jahtas SPIRIT kapteinis Kristaps Remess. Viņš arī norāda, ka kopumā, ieņemot kopvērtējumā sesto vietu, ir apmierināts ar šā brīža sniegumu, jo komanda sacensību laikā tagad sastrādājas pirmo reizi un iepriekšēji treniņi bija izpalikuši. Tehniski jahtai neesot problēmas, kas esot svarīgākais, un komanda nepieļauj rupjas kļūdas. "Prieks, ka arī pārējās jahtas no Latvijas uzrāda stabilu sniegumu," tā Kristaps Remess.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!