Pirmdien noslēdzās pirmā "Gulf of Riga Regatta 2020" sacensību diena, un laureātu vidū bija divas Latvijas komandas. Sacensību turpinājumā vētras dēļ maršrutā veiktas izmaiņas, informēja organizatori.

Rīgas līča regates jeb "Gulf of Riga Regatta" (GoRR) pirmā sacensību diena iesākās ar piekrastes posmu Ventspilī. "Pirmajā sacensību dienā dalībnieki mēroja 11 līdz 14 jūras jūdzes (20 līdz 27 kilometri). Kopumā tā bija vienkārša, tomēr pēc vakardienas karstuma jau kļuva vēsāks laiks un burātāji saņēma gan lietu, gan arī bija jārēķinās ar vēja izmaiņām dienas gaitā. Līdz ar to dalībniekiem bija jāpiemēro dažādas taktikas," uz aizvadītās dienas sacensībām atskatījās galvenais GoRR tiesnesis Madiss Ausmans.

Baltijas jūras reģiona valstu 47 komandas ir sadalītas četrās grupās, kurās pirmajā posmā uzvarēja komandas no Lietuvas, Igaunijas un divas no Latvijas:

ORC1 grupā – Lietuvas komanda "COOL WATER", kapteinis Raimonds Šiugždinis,
ORC2 grupā – Igaunijas komanda "SUGAR", kapteinis Marjalīsa Umbs,
LYS1 grupā – Latvijas komanda "PROJECT A1", kapteinis Gatis Graudums,
LYS2 grupā – Latvijas komanda "MOSQUITO", kapteinis Kārlis Balgalvis.

Ausmans arī piebilda, ka šā gada regates flote ir par aptuveni 30 procentiem lielāka nekā pērn un tā ir pozitīva tendence.

"Regate aug ļoti strauji, un šogad ir ne tikai palielinājies dalībnieku skaits, bet arī dubultojies pārstāvēto Baltijas jūras reģiona valstu skaits. Piemēram, ja pagājušā gadā piedalījās tikai Baltijas valstis, tad šogad ir dalībnieki arī no Somijas, Polijas un Dānijas, un tas padara sacensības vēl interesantākas. Cerams, ka nākamgad vēl pievienosies dalībnieki no Krievijas un Zviedrijas, kur ir ļoti spēcīgi burātāji, un tieši spēcīga konkurence padara sacensības tikai interesantākas," sacīja galvenais tiesnesis.

Regate ilgs piecas dienas un sākotnēji tika paredzēts, ka flote otrajā posmā dosies uz Sāmsalas piestātni Montu, tomēr drošības apsvērumu dēļ sacensību organizatori pieņēma lēmumu veikt izmaiņas, un mainīt grafiku, proti, Montu vietā mērot nedaudz garāku distanci, burājot no Ventspils uz Roju.

"Lai izvairītos no vētras, kas tuvojas Latvijai, esmu veicis distances izmaiņas. Stiprais laiks pietuvosies jau šovakar, un ceru, ka līdz tam visi burātāji pagūs patverties, nokļūstot aiz Kolkas raga," turpināja Ausmans. Viņš arī norāda, ka vidējais vēja ātrums trešdien varētu būt ap 35 līdz 40 mezgliem (18 – 20 m/s), un pie šāda vēja jau burāšana paliek bīstama, jo jahtām var rasties tehniskas problēmas. "Burāšana ir sports, nevis cīņa par izdzīvošanu, un mērķis ir noskaidrot labākos regates burātājus, nevis izdzīvotājus. Cilvēku drošība ir un paliks sacensību galvenā prioritāte."

Kā skaidro sacensību organizatori pārējā programma patlaban paredz, ka līdz 3.jūnija agram rītam sacensību osta būs Roja. Pēc tam piektdien 3.jūlija rītā flote dosies uz Kuivižiem, kur noslēgsies sacensības un tiks noskaidroti GoRR, Latvijas Atklātā jūras burāšanas čempionāta uzvarētāji un Livonijas kausa ieguvēji.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!