Tuvākajā laikā varētu tikt liegta pieeja sporta totalizatora vietnēm, kuras savu darbību nav reģistrējušas Latvijā, portālam "Delfi" apliecināja Izložu un azartspēļu uzraudzības inspekcijas juridiskā un licencēšanas departamenta direktors Jānis Ungurs.

Pēc Ungura teiktā, šobrīd Latvijā ir reģistrēta viena totalizatora kompānija SIA "Optibet". Nesen vēl viena licence izdota SIA "AMJK". Kā skaidro Ungurs, visas "starptautiski" zināmās kompānijas Latvijā nav saņēmušas licences un tāpēc tās uzskatāmas par nelegālām.

"Latvijā ir divi licencēti operatori – "Optibet" un AMJK. Jā, mums ir divi! Tas nav smieklīgi, tas ir bēdīgi. "Triobet", "Betsafe", utt – visi ir nelegāli Latvijā," skaidro Ungurs.

"Nelegāls un nereģistrēts ir viens un tas pats. Azartspēles nav harmonizēta sfēra Eiropas Savienībā, nav jēdziena starptautisks operators un netiek piemērots starpvalstu atzīšanas princips. Visi domā, ka visi šie operatori ir legāli Latvijā. Bet tā nav – tie ir nelegāli. Un spēlētājiem ir jāapzinās risks, ka tie netiek pakļauti aizsardzībai un palielina krāpšanas iespējamību, kā arī savu personas datu ļaunprātīgu izmantošanu. Izložu un azartspēļu inspekcijai nav iespējams Latvijas spēlētāju intereses aizsargāt ārvalstīs".

"Azartspēļu likuma jaunajā redakcijā, kas ir saskaņošanas stadijā Finanšu ministrijā, līdzīgi kā Igaunijā un Itālijā, ir noteikts, ka pieeja šīm nelegālajām lapām tiks bloķēta. Tās ir lapas, kuras piedāvā Latvijas iedzīvotājiem azartspēles (piemēram, "Triobet", "bwin", "pokerstar", "betsafe", "unibet" un citi). Līdzīgi kā Igaunijā, kur likums ļoti labi strādā. Pamēģiniet jau Valgā ievadīt kādu no šīm vietnēm un redzēsiet, kas notiek" saka Ungurs.

Ungurs skaidro, ka šobrīd šajā jautājumā notiek cīņa ar interneta provaideriem, kuriem normatīvi akti neparedz pienākumu bloķēt piekļuvi kādam interneta saturam pēc Inspekcijas pieprasījuma. .

Ungurs šajā jautājumā uzsver vēl vienu problēmu, kas saistās ar likmju pieņemšanas punktu reklāmām.

"Vajag nodalīt – azartspēļu reklāma kā tāda vispār ir aizliegta, jo mūsu uzdevums ir nodalīt azartspēles no sabiedrības un pasargāt no kaitīgās ietekmes. Savukārt reklāmas tirgus ir atvērts un nevar nodalīt – tam ļaujam vai tam neļaujam. Bet azartspēles ir izslēgtas no Pakalpojumu direktīvas un katra valsts regulē azartspēles kā tādas pēc saviem ieskatiem. Katra valsts dara pēc sabiedrības vajadzībām," norāda Ungurs.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!