Foto: LETA
Kopš 2019. gada Lattelecom Rīgas maratona reģistrācijas atklāšanas 18. septembra pusnaktī, dalībai skrējienā jau reģistrējušies 15 valstu pārstāvji, informē pasākuma organizatori.

Reģistrāciju nākamā gada skrējienam, kurš notiks 18.-19. maijā, Lattelecom Rīgas maratons tradicionāli sāk astoņus mēnešus pirms skrējiena, potenciālajiem dalībniekiem dodot iespēju pienācīgi sagatavoties. Tiek plānots, ka 2019. gadā Lattelecom Rīgas maratons piesaistīs rekordlielu ārvalstu dalībnieku skaitu no vismaz 80 valstīm, kā arī skriešanai un kustīgam dzīvesveidam pievērsīs arvien vairāk Latvijas iedzīvotāju. Jau 2018. gadā Lattelecom Rīgas maratons pulcēja vairāk nekā 37 tūkstošus dalībnieku no 78 valstīm.

29. Lattelecom Rīgas maratonam skrējējiem būs pieejamas gan klasiskā 42,195 km maratona distance, gan arī pusmaratona, 10 km, 6 km distances, kā arī simboliskais 4,2 km garais (jeb 10% no maratona distances) Ģimeņu skrējiens un pašiem mazākajiem veltītās "Rimi Bērnu dienas" skriešanas distances.

Rekordlielu ārvalstu dalībnieku skaitu organizatori cer piesaistīt, izveicot plašu starptautisku kampaņu Eiropas nozīmīgāko maratonu izstādēs, aktīvi strādājot ar tūrisma aģentūrām un reklamējoties starptautiskajos skriešanas medijos. Nenovērtējamu artavu Rīgas kā maratona galamērķa popularizēšanā turpina sniegt arī IAAF Road Race Label jeb Starptautiskās vieglatlētikas federāciju asociācijas vadošo maratonu kvalifikācijas zīme, kas Lattelecom Rīgas maratonam Ziemeļeiropā piešķirta vienīgajam. Kā ziņots iepriekš, Lattelecom Rīgas maratons tuvāko gadu laikā apņēmies iegūt augstāko IAAF Road Race Label kvalifikācijas zīmi "Gold Label", kas turpinās vairot pasākuma reģionālā līdera statusu.

2017. gadā maratona kopējā ekonomiskā ietekme tika lēsta 4,5 miljonu eiro apmērā, savukārt, ārvalstu dalībnieku pienesums vismaz 2,54 miljonu apmērā, bet PVN ienākumi no ārvalstu līdzekļiem vien mērāmi 390 tūkstošu eiro apmērā.

Rūpējoties par kustīga dzīvesveida idejas arvien pamatīgāku ieviešanu Latvijas iedzīvotāju ikdienā, arī šajā sezonā Lattelecom Rīgas maratons izvērsīs plašu treniņu un skriešanas skolas programmu sadarbībā ar "adidas". Latvijas Skolu kausā sadarbībā ar Latvijas Sporta Federāciju padomi organizatori dos iespēju startēt vismaz 2500 skolēniem, bet "Rimi" bērnu dienās aktivitātēs iesaistīs vismaz 12 000 pašu mazāko skrējēju kopā ar vecākiem.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!