Foto: F64

Londonas olimpisko spēļu BMX riteņbraukšanas trase ir bīstama, un tieši tāpēc tajā tika piedzīvots tik daudz kritienu, uzskata Latvijas sportistu treneris Ivo Lakučs.

Īpaši daudz kritienu bija pirmajā līkumā un Lakučs skaidroja, ka tas ir par asu.

"Šī ir bīstama trase," teica Lakučs. "Radīta nepārdomāta pirmā virāža, kas ir par asu, ja braucienā piedalās tik daudz sportistu."

Lakučs jau iepriekš bija atzinis, ka neatbilstoši noteikumiem uzbūvēts starta kalns, kas ir par zemu. "Ja kalns būtu augstāks, problēmas nebūtu tik lielas."

Latvijas komanda Rubenē bija uzbūvējusi olimpisko spēļu trases kopiju, bet lielākā atšķirība bijusi starta kalna augstumā. Lakučs to raksturoja kā barjeru attāluma izmainīšanu 110 metru barjerskrējienā.

"Ja skrien 110 metru barjerskrējienu, zini pēc cik ilga laika gaidāma katra barjera. Mēs bijām atstrādājuši katru minienu," uzsvēra treneris. "Katra nianse ir ļoti svarīga, jo ticējām, ka kalns tiks pārbūvēts, kā solīts. Tomēr viņi to neizdarīja. Ja barjerskrējienā katra barjera tiktu pārbīdīta par 15 centimetriem, sekas būtu ļoti lielas."

Nu jau divkārtējais olimpiskais čempions Māris Štrombergs atzina, ka Rubenes trase ļoti palīdzējusi.

"Īpaši tas man palīdzēja pie S-veida līkuma, kas sākumā sagādāja lielas problēmas," teica Štrombergs. "Biju gaidījis ātrāku un kvalitatīvāku trasi, bet kopumā tā bija laba."

"Ieraugot nepārbūvēto starta kalnu, nebiju šokā, jo, iespējams, šāds pat man bija parocīgāks," jau pēc godalgas izcīnīšanas teica Štrombergs. "Rubenes trase ir sarežģītāka un tas treniņiem bija ļoti labi."

Kā ziņots, Štrombergs Londonas olimpiskajās spēlēs aizvadīja ļoti smagas priekšsacīkstes, taču finālbraucienu viņš aizvadīja ļoti pārliecinoši, tiekot pie zelta godalgas.

Štrombergs zelta medaļu izcīnīja arī pirms četriem gadiem Pekinas olimpiskajās spēlēs. Štrombergs karjeras laikā ticis arī pie divām pasaules čempionātu zelta medaļām un vienas sudraba godalgas.


Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!