Ķibermaņa ekipāža PK sezonas pirmajās un vienīgajās sacensībās četriniekos izcīna piekto vietu
Foto: Reuters/Scanpix/LETA

Latvijas bobsleja izlases pilots Oskars Ķibermanis ar stūmējiem Dāvi Spriņģi, Matīsu Mikni un Kristu Lindenblatu svētdien Insbrukā Pasaules kausa (PK) izcīņas sezonas pēdējās sacensības izcīnīja piekto vietu.

close-ad
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma

Ķibermanis šajā Pasaules kausa sezonā pirmo reizi startēja četrinieku sacensībās, iepriekšējos posmus izlaižot savainojuma dēļ. Tāpēc viņš trasē devās ar 22. starta numuru, tomēr pirmajā braucienā viņš uzrādīja septīto ātrāko rezultātu, būdams 0,42 sekundes lēnāks nekā līderis.

Otrajā braucienā Ķibermanis spēja vēl nedaudz uzlabot savu pozīciju, pakāpjoties uz piekto vietu, kuru dalīja ar Rotislava Gaitukeviča ekipāžu no Krievijas. Summā Ķibermanis bija par 0,62 sekundēm lēnāks nekā uzvarētājs Frančesko Frīdrihs no Vācijas.

Savukārt Oskars Melbārdis ar stūmējiem Lauri Kaufmani, Intaru Dambi un Edgaru Nemmi sacensības noslēdza 12. vietā. Jau pēc pirmā brauciena viņš bija 12. pozīcijā, bet otrajā braucienā šo rezultātu nosargāja (+1,16).

Frīdrihs sacensībās uzvarēja ar rezultātu 1:42,08 minūtes, aiz sevis atstājot austrieti Rafaelu Maieru (+0,22), kanādieti Džastinu Kripsu (+0,39).

Pasaules kausa kopvērtējumā četrinieku ekipāžām Melbārdis ierindojās astotajā vietā ar 488. punktiem, Oskars Ķibermis palika 23. vietā ar 184 punktiem, bet Ralfs Bērziņš – 25. vietā ar 68 punktiem.

Par Pasaules kausa ieguvēju kļuva Frīdrihs, kurš izcīnīja 900 punktus, Maiers ierindojās otrajā vietā ar 830 punktiem, bet Kripss bija trešais (794).

Šajā sezonā bobslejistiem atlikušas tikai svarīgākās sacensības – pasaules čempionāts Altenbergā.

Portāls "Delfi" piedāvāja sacensību teksta tiešraidi, kurā var lasīt detalizētu notikumu aprakstu.

PASAULES KAUSA BOBSLEJĀ INSBRUKĀ, ČETRINIEKU EKIPĀŽAS
Sandis Prūsis intervijā LTV pēc sacensībām norādīja, ka Ķibermanis otrajā braucienā varēja nobraukt daudz labāk. Viņaprāt pirmais brauciens Ķibermanim bija labāks. 
Sacensību rezultātu:
Frīdrihs pārliecinoši devās otrajā braucienā, ieskrienoties 4,95 sekundēs. Intriga izpalika, un viņš Pasaules kausa noslēdzošajās sacensībās uzvarēja ar rezultātu 1:42,08.
Austrietis Maiers ar saviem stūmējiem startā ieskrējās 5,03 sekundēs, labajam startam sekoja labs brauciens, un viņš sev nodrošināja vismaz otro vietu šajās sacensībās - 1:42,30.
Kanādietis Kripss pēc 5,10 sekunžu starta aizvadīja labu braucienu, uzrādot ātrāko rezultātu braucienā līdz šim. Summā viņš kļuva par līderi ar 1:42,47 minūšu rezultātu. 
Krievijas pilota Gaitukeviča ekipāža atkārtoja Ķibermaņa starta laiku, trasē dodoties 5,04 sekundēs. Viņš trases augšdaļā bija 0,12 sekunžu vadībā, tomēr vēlāk sīkas kļūdas viņa rezultātu pasliktināja. Braucienā bija tikai ceturtais rezultāts, bet summā dalīta otrā vieta ar Ķibermani. Līdz ar to Ķibermanis nodrošinājis piekto vietu (+0,05).
Vācieša Lohnera ekipāža startā ieskrējās 5,05 sekundēs, bet trasē viņam bija pāris kļūdas. Braucienā viņam tāds pats laiks, kā Ķibermanim, bet summā Lohners noturēja 0,05 sekunžu pārsvaru.
Dienvidkorejas pilots Vons jau pēc 5,16 sekunžu starta laika nonāca iedzinējos. Paveikt brīnumu viņam neizdevās, un korejiešu četrinieks sacensības noslēdza par 0,24 sekundēm lēnāk nekā Ķibermanis.
Ķibermanis kopā ar Spriņģi, Mikni un Lindenblatu savā otrajā braucienā devās 5,04 sekundēs, kas līdz šim otrajā braucienā ir labākais rezultāts. Ar drošu un pietiekami ātru braucienu Ķibermanis uzrādīja labāko laiku gan braucienā (51,33), gan summā (1:42,70)
Cita Lielbritānijas ekipāža ar Dīnu priekšgalā startēja 5,15 sekundēs, tomēr stūmējiem neizdevās ātri sasēsties kamanās. Dīns pieļāva kļūdas, atpalika no pirmajiem trim pilotiem, taču tikai par 0,02 sekundēm apsteidza Melbārdi (+0,23).
Krieva Stuļņeva ekipāža ieskrējās 5,11 sekundēs, trases augšdaļā viņš bija vadībā, tomēr beigu daļā viņa ātrums nebija pietiekami labs. Finišā Stuļņevs iebrauca aiz Hola un Hafera (+0,07).
Vācijas pilota Hafera ekipāža startēja tikpat ātri kā Hola. Ļoti sīvā cīņā viņš tomēr piekāpās britam, jo braucienā pieļāva divas acīmredzamas kļūdas. Hafera rezultāts summā bija par 0,01 sekundi lēnāks.
Lielbritānijas pilota Hola ekipāža startēja 5,14 sekundēs, brauciens viņam bija “tīrāks”, kā arī kamanas slīdēja ātri. Finišā viņš iebrauca ar ātrāko laiku gan braucienā, gan summā – 1:42,99 minūtes.
Melbārdis kopā ar Kaufmani, Dambi un Nemmi otrā brauciena startā ieskrējās 5,15 sekundēs, atkārtojot pirmā brauciena rezultātu. Brauciens Melbārdim neizdevās pilnībā trīs, jo bija sānslīdes. Braucienā viņam bija pagaidām trešais laiks, taču summā izdevās nosargāt savu 12. pozīciju ar rezultātu 1:43,24 minūtes.
Nīderlandes ekipāža ar pilotu de Bruinu ieskrējās 5,20 sekundēs. Jau trases augšdaļā bija saskatāmas kļūdas. Finišā viņš iebrauca trešajā vietā (+0,14). 
Amerikāņa Beskjū ekipāža atkārtoja 5,17 sekunžu starta laiku. Rupju kļūdu trasē viņam nebija, taču Tentea rezultātu braucienā viņš nepārspēja. Tomēr summā amerikānis rumāni apsteidza par 0.02 sekundēm, nosargājot savu pozīciju.
Migla Insbrukā ar katru brīdi startā kļuva biezāka, tomēr pagaidām sacensība turpina ritēt. Rumānis Tentea un viņa stūmēji startēja 5,17 sekundēs, bet trasē pilots kamanas vadīja diezgan pārliecinoši. Viņš uzrādīja labāko rezultātu otrajā braucienā līdz šim, kā arī ievērojami uzlaboja savu rezultātu, salīdzinot ar pirmo braucienu. Summā viņa rezultāts ir 1:43,32.
Kanādietis Springs ar saviem stūmējiem startā ieskrējās 5,20 sekundēs, kas bija lēnāks rezultāts nekā pirmajā braucienā. Lai arī braucienā Springs bija par 0,01 sekundi lēnāks nekā Dvoržāks, summā viņš saglabāja savu vietu, čehu apsteidzot par 0,07 sekundēm.
Francijas pilots Heinrihs savu kamanu līdz finišam novaldīja lēnāk nekā Dvoržāks. Pēc apļa virāžas viņš sāka zaudēt laiku un finišā uzrādīja par 0,08 sekundēm lēnāku rezultātu nekā čehs.
Čehs Dvoržāks kamanās ielēca pēc 5,20 sekunžu starta ieskrējiena. Otro braucienu Dvoržāks veica par 0,12 sekundēm ātrāk nekā pirmo, kas diezgan droši ļāva apsteigt iepriekšējos divus pilotus. Viņa rezultāts 1:43,54 minūtes.
Austrietis Treihls ar savu ekipāžu startā ieskrējās tikai 5,27 sekundēs. Arī braucienā viņš bija nedaudz lēnāks nekā Baumgātners, tomēr summā viņš spēja palikt priekšā pilotam no Itālijas – 1:43,79.
Insbrukā braucējiem otrajā braucienā bieza migla sagādās izaicinājumu. Itālijas bobsleja pilots Baumgātners ar stūmējiem otro braucienu atklāja ar 5,24 sekunžu starta laiku, kas nav konkurētspējīgs rezultāts. Viņš summā uzrādīja laiku 1:43,81 minūte.
Sākas otrais brauciens! 
Otrā brauciena sākums pulksten 12.30.
Latvijas izlases galvenais treneris Sandis Prūsis pēc pirmā brauciena norādīja, ka Melbārdim bez laba starta laika nav iespēju cīnīties par augstām vietām. Savukārt par Ķibermaņa ekipāžas braucienu viņš bija apmierināts, uzsverot, ka šīs šim kvartetam bija pirmās kopīgās sacensības. Par medaļām gan neesot ko sapņot. 
Pirmā brauciena rezultāti:
Pirmo braucienu noslēdza Ķibermanis kopā ar Dāvi Spriņģi, Matīsu Mikni un Kristu Lindenblatu. Viņi startā kamanas iestūma 5,02 sekundēs, atkārtojot otro labāko starta laiku. Ar ļoti labu braucienu Ķibermanis uz nobraukātā ledus sasniedza septīto vietu, līderim piekāpjoties 0,42 sekundes. Savukārt līdz medaļām 0,19 sekundes. 
Arī šveicietis Roners nebija konkurētspējīgs. Pēdējā vieta un 1,23 sekunžu deficīts pret Frīdrihu.  
Dienvidkorejas pilota Suka ekipāžai bija problēmas startā, kad piloti ilgi sēdās kamanās. Turpinājumā brauciens nebija labāks, un viņš bija pirmais, kurš līderim zaudēja vairāk nekā sekundi.
Lielbritānijas ekipāža ar pilotu Holu startā ieskrējās 5,15 sekundēs, tāpat kā Melbārdis. Braucienā kamanas slīdēja pietiekami ātri, rupjas kļūdas nebija, tikai neliela sānslīdes. Tas ļāva izsist Melbārdi no TOP 10, ieņemot viņa desmito vietu (+0,59).
Sacensību mājiniekam austrietim Treihlam pazīstamā trase šoreiz nepalīdzēja. Viņam vājš brauciens un apsteigts tikai Baumgātners (0+,94). Līdz ar to viņš varētu netikt pie otrā brauciena.
Arī rumāņa Tentea ekipāža cīnījās par vietām ārpus TOP 10. Startā ieskrējiens bija 5,18 sekundes, trasē bija vairākas neprecizitātes, bet finišā viņš iespraucās starp Beskjū un Springu (+0,78).
Nākamais trasē devās amerikānis Beskjū, un viņš pēc 5,15 sekunžu starta laika apsteidza tieši Springu. Viņš pamatīgi cīnījās ar kamanām trasē, kas neļāva ielauzties labāko desmitniekā (+0,72).
Kanādas pilots Springs ar saviem stūmējiem startā ieskrējās 5,17 sekundēs. Pirms apļa virāžas viņam bija sānslīde, pēc tam bija redzams atsitiens pret apmali. Finišā viņam 12. vieta un 0,8 sekunžu deficīts pret Frīdrihu.
Itālijas ekipāža ar pilotu Baumgārtneru bija lēnākā gan startā (5,25) un braucienā (+0,97).
Trešā Vācijas ekipāža ar pilotu Hāferu startā ieskrējās 5,14 sekundēs, tikai par sekundes simtdaļu apsteidzot Melbārža laiku. Hāfers trasē pieļāva divas acīmredzamas kļūdas, tomēr tas viņam netraucēja apsteigt Latvijas ekipāžu, un finišēt devītajā vietā (+0,58). Melbārdis šobrīd desmitajā vietā. 
Lohners ar saviem komandas biedriem startā ieskrējās 5,08 sekundēs. Arī šodien viņam neizdevās labs brauciens, ātrums kamanām nebija pats lielākais, kas viņam ļāva finišēt piektajā vietā (+0,37). 
Krievijas pilota Stuļņeva ekipāža startā bija nedaudz ātrāki nekā Melbārža ekipāža, ieskrienoties 5,12 sekundēs. Uz starta rēķina arī izdevās finišēt priekšā Latvijas ekipāžai (+0,57), jo brauciena kvalitāte īpaši neatšķīrās.
Melbārdis kopā ar stūmējiem Lauri Kaufmani, Intaru Dambi un Edgaru Nemmi trasē devās ar starta laiku 5,15 sekundes, kas līdz šim ir piektais labākais starta laiks. Lai arī trasē kamanu pilots vadīja diezgan "tīri", tomēr ātruma īsti nebija. Finišā septītā vieta un 0,64 sekunžu deficīts.
Austrijas ekipāža ar pilotu Maieru sezonas otro pusi turpināja aizvadīt ļoti veiksmīgi. Austrieši startā ieskrējās 5,02 sekundēs, trasē darbojās pietiekami precīzi, lai uzrādītu otro rezultātu (+0,17).
Čehijas braucējs Dvoržāks bija līdz šim lēnākais, turklāt pārliecinoši. Kļūda startā viņam maksāja ļoti daudz laika. Rezultāts viņam bija par 0,88 lēnāks nekā līderim.
Kā sestais trasē devās sezonas pārliecinošais līderis Frančesko Frīdrihs. Viņš bija ātrākais startā (4,97) un braucienā (50,35).
Pirmo braucienu aizvadījuši pieci braucēji, un līderis pagaidām ir Kripss ar saviem stūmējiem, trasi veicot 51,18 sekundēs. Aiz viņa ierindojas Gaitukevičs (+0,05), Vons (+0,18), Dīns (+0,34), de Bruins (+0,47).
Ar nelielu kavēšanos sākam Pasaules kausa izcīņas sezonas pēdējā posma teksta tiešraidi no Īglsas trases. Melbārdis kopā ar stūmējiem Lauri Kaufmani, Intaru Dambi un Edgaru Nemmi trasē dosies ar desmito numuru, bet Ķibermanis kopā ar Dāvi Spriņģi, Matīsu Mikni un Kristu Lindenblatu startēs kā pēdējā 22 ekipāža.

Tags

Bobslejs
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form