Latvieši Siguldā uzvar visu – Ķibermanim/Miknim arī Eiropas čempionu tituls
Foto: F64

Latvijas bobslejisti Oskars Ķibermanis un Matīss Miknis svētdien Siguldas trasē izcīnīja Eiropas čempionu titulu, kā arī nodrošināja otro vietu Pasaules kausa kopvērtējumā divnieku konkurencē.

Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma

Līdz ar to Latvijas sportisti Siguldā izcīnīja uzvaras visās sacensībās vīriešu konkurencē. Skeletonā savu 11. Eiropas čempiona titulu un devīto Pasaules kausa kopvērtējuma uzvarētāja godu izcīnīja Martins Dukurs, bet sestdien Ķibermanis/Miknis uzvarēja Pasaules kausa posmā.

Ķibermanis/Miknis abos braucienos uzrādīja pārliecinoši labākos rezultātus gan starta ieskrējienos, gan finiša rezultātā, kas divu braucienu summā ļāva tuvākos sekotājus, šveicieša Simona Frīdli ekipāžu, apsteigt par 0,36 sekundēm.

Trešo vietu Pasaules kausa vērtējumā izcīnīja kanādietis Džastins Kripss, kas latviešiem zaudēja 0,41 sekundi, bet Eiropas čempionāta vērtējumā trešā vieta vācietim Kristofam Haferam (+0,52).

Latviju šajās sacensībās pārstāvēja arī Oskars Melbārdis un Intars Dambis, kuri divu braucienu summā saviem tautiešiem piekāpās par 0,57 sekundēm. Tas Pasaules kausā deva piekto vietu, bet Eiropas čempionātā – ceturto.

Melbārdis šodien atzīmēja arī savu 32. dzimšanas dienu.

Portāls "Delfi" piedāvāja sacensību teksta tiešraidi, kurā var lasīt detalizētu notikumu aprakstu.

Eiropas čempionāts un Pasaules kausa posms bobslejā divniekiem Siguldā
Sacensību rezultāti: 
Oskars Ķibermanis un Matīss Miknis kļūst par Eiropas čempioniem un nodrošina otro vietu Pasaules kausa kopvērtējumā!
Ķibermanis/Miknis, dodoties pretī uzvarai sacensībās, startā ieskrējās 4,82 sekundēs, kas ir labākais rādītājs sacensībās. Pārsvars trases augšdaļā latviešiem bija 0,31 sekunde, arī turpinājums bija pietiekami precīzs. Ātrums bija 125,3 sekundes, kas finišā ļāva iebraukt kā uzvarētājam. Latvieši uzvarēja ar rezultātu 1:39,18 minūtes.
Šveices ekipāža ar pilotu Frīdli un stūmēju Džonsu izšķirošajā braucienā starta uzrādīja 4,93 sekundēs. Ar drošu braucienu izdevās pārsvaru turpinājumā pieaudzēt un sasniegt ātrumu 125,3 km/h. Kļūdas pēdējās virāžās pārsvaru finišā sadeldēja līdz 0,05 sekundēm - 1:39,54 minūtes. 
Vācieši Hafers/Hammers startēja diezgan lēni - 5,08 sekundēs. Brauciena vidū vācieši sāka samazināt deficītu, sasniedza ātrumu 125,2 km/h un finišēja otrajā vietā (+0,11), apsteidzot Melbārdi. 
Austrieši Maiers/Zammers trasē devās ar 4,99 sekunžu ieskrējiena laiku. Starta dēļ trases augšdaļā Maiers bija iedzinējos, bet turpinājumā situācija tikai pasliktinājās. Maiers finišēja ceturtajā vietā (+0,28), kas Melbārdim ļāva pakāpties uz vismaz piekto vietu Pasaules kausa vērtējumā un uz ceturto vietu Eiropas čempionāta vērtējumā. 
Kripss/Žigērs no Kanādas startā ieskrējās 4,94 sekundēs, kas ļāva trases augšdaļā būt drošā vadībā. Kanādiešiem kamanas neslīdēja tik ātri, lai arī kļūdas nebija, bet beigas Kripss veica droši un apsteidza Melbārdi, uzrādot rezultātu 1:39,59 minūtes, kas bija par 0,16 sekundēm ātrāk nekā Melbārdim. 
Melbārdis/Dambis startā uzrādīja rezultātu 5,00, un trases augšdaļā latvieši bija nelielā vadībā. Savā mājas trasē Melbārdis brauca droši un savu pārsvaru sāka audzēt. Ātrums bija 125,2 km/h, bet rezultāts 1:39,75 minūtes ļāva iegūt pagaidu līderpozīciju.
Heinrihs/Otervils no Francijas braucienā devās ar 4,99 sekunžu starta laiku, un trases augšdaļā ļoti līdzīgi spēkojās ar Krievijas ekipāžu. Francijas ekipāžai pēdējās virāžās izdevās apsteigt Gaitukeviču, uzrādot rezultātu 1:39,82 minūtes. 
Vona un Kima ekipāža no Dienvidkorejas startā bija salīdzinoši lēni (5,05), bet braucienā viņiem bija sīkas neprecizitātes. Divu braucienu summā korejieši uzrādīja tādu pašu rezultātu kā Stuļņevs (+0,05), bet Gaitukevičs turpināja kāpt uz augšu. 
Rumānijas pilota Tentea pilotētā ekipāža ieskrējās 4,98 sekundēs un trases augšdaļu veica bez lielām problēmām. Vidusdaļā neliela kļūda, tad arī kamanas neslīdēja pietiekami ātri (123 km/h), un tas ļāva Gaitukevičam pakāpties par vēl vienu pozīciju. 
Stuļņevs/Malihs no Krievijas otrajā braucienā devās startā ieskrējās 5,00 sekundēs, un sliktais starta rezultāts pamatīgi ietekmēja rezultātu. Stuļņevam neizdevās apsteigt savu tautieti Gaitukeviču, uzrādot par 0,05 sekundēm lēnāku rezultātu divu braucienu summa. 
Lielbritānija ekipāža Hols/Doss trases augšdaļā pieļāva rupjas kļūdas un ātri nonāca iedzinējos ar 0,32 sekunžu deficītu. Kamanas britiem ieskrējās līdz 125,3 km/h, kas ļāva pietuvoties krieviem līdz 0,25 sekundēm, ieņemot otro vietu. 
Krievijas pilota Gaitukevičs startā ieskrējās 4,88 sekundēs, trases augšdaļu veica precīzi, vidusdaļā bija nelielas kļūdas, lielākais ātrums bija 123,7 km/h. Tas ļāva finišēt līderpozīcijā ar rezultātu 1:39,91 minūtes. 
Fogts/Mihels no Šveices trasē devās ar 4,99 sekunžu ieskrējiena laiku un trases augšdaļā viņam bija 0,11 sekunžu pārsvars. Turpinājumā tas nedaudz sadila, taču pietiekami precīzi veiktas pēdējās virāžas ļāva finišēt līderpozīcijā ar rezultātu 1:40,22 minūtes. Ātrums gan nesasniedza 124 km/h. 
Nīderlandes ekipāža de Bruins/Vēnkers ar ne pārāk labu braucienu spēja nosargāt savu pozīciju, uzrādot rezultātu 1:40,32 minūtes. Lielākais ātrums bija 124,9 km/h.
Vācijas ekipāža Ilmans/Strauss otrajā braucienā devās ar 4,98 sekunžu starta laiku. Trases augšdaļā bija spēcīgs atsitiens pret apmali, arī vēlāk kļūdas bija diezgan daudz. Ātrums vācietim bija tikai 121,7 km/h, kas neļāva saglabāt pozīciju. Ilmans finišā Treihlam zaudēja 0,1 sekundi. 
Austrijas ekipāža Treihls/Gleks startā nedaudz kļūdījās, pilotam ar grūtībām tiekot iekšā kamanās. Līdz trases vidum rezultāts bija ļoti līdzīgs ar Suku, bet beigu virāžās austrieši savu pārsvaru pieaudzēja līdz 0,19 sekundēm (1:40,51).
Dienvidkorejas divnieks Suks/Kims aizvadīja daudz labāku braucienu nekā pirmo, un tas ļāva par 6,17 sekundēm apsteigt itāļus. Rezultāts summā korejiešiem bija 1:40,70 minūtes. 
Pirmajā braucienā kritienu piedzīvojušā Itālijas ekipāža, kuru pilotē Variola, šoreiz brauca drošāk un tika līdz finišam. Rezultāts summā bija 1:46,87 minūtes, kas nav konkurētspējīgs rezultāts. 
Sākas 2. brauciens!
Pirmā brauciena līderi:1. Ķibermanis/Miknis (Latvija) 49,532. Frīdli/Džonss (Šveice) +0,133. Hafers/Hammers (Vācija) +0,174. Maiers/Zammers (Austrija) +0,215. Kripss/Žigērs (Kanāda) +0,256. Melbārdis/Dambis (Latvija) +0,35
Otrā brauciena sākums pulksten 15:00.
Pirmā brauciena noslēgumā Treihls/Gleks no Austrijas spēja apsteigt tikai Suka ekipāžu (+0,85), bet tad itāļa Variolas divnieks piedzīvoja smagu kritienu 14. virāžā. Viņi finišu sasniedza, uzrādot par 6,43 sekundēm lēnāku rezultātu nekā Ķibermanis.
Dienvidkorejas pilota Suka ekipāža uzrādīja pārliecinoši sliktāko rezultātu (+1,01), bet vācietis Ilmans/Strauss trasē nebija pārliecinoši, un spēja apsteigt tikai Suku (+0,75).
Krievijas pilota Gaitukeviča ekipāža startā ieskrējās 4,90 sekundēs, bet pēc 11. virāžas spēcīgs atsitiens būtiski ietekmēja viņa rezultātu. Kamanas ieskrējās līdz 123,7 km/h, bet rezultāts bija par 0,48 sekundēm lēnāks nekā Ķibermanim, un tas deva 12. vietu. 
Savās atgriešanās sacensībās Pasaules kausā Melbārdis/Dambis startā ieskrējās 4,98 sekundēs. Lielu kļūdu līdz trases vidum nebija, taču brauciens nebija perfekts. Kamanas sasniedza ātrumu 124,9 km/h, bet finišā Melbārdis iebrauca sestajā vietā, Ķibermanim zaudējot 0,35 sekundes. Starp citu Melbārdis šodien svin savu dzimšanas dienu. 
Čehijas ekipāža ar pilotu Dvoržāku uz starta šodien tomēr nedosies, tāpēc Melbārdis/Dambis startēja nākamie. 
Dienvidkorejas ekipāža Vons/Kims braucienu iesāka ar 5,01 sekunžu ieskrējienu. Trasē viņš izskatījās diezgan labi un viņa deficīts visa brauciena garumā būtiski nepieauga (+0,39).
Rumāņa pilota Tentas ekipāža trasē devās ar 4,99 sekunžu starta laiku. Augšdaļu viņš veica vizuāli "tīri", taisnē bija atsitiens pret apmali. Lielākais ātrums bija 123,7, kas ļāva finišēt pagaidu septītajā vietā (+0,40). 
Lielbritānijas ekipāža Hols/Kakets jau pēc starta (4,97) bija iedzinējos, un arī turpinājums nebija pārāk veiksmīgs. Kamanas ieskrējās līdz 125,6 km/h, taču Holam apsteigt izdevās tikai Fogtu un de Bruini (+0,43). 
Šveices ekipāža Fogts/Mihels startā ieskrējās apaļās piecās sekundēs. Brauciens šveiciešiem neizdevās, bija rupjas kļūdas un finišā viņam par 0,56 sekundēm lēnāks rezultāts nekā līderim. 
Kanādas ekipāža ar pilotu Kripsu startā uzrādīja laiku 4,91 sekunde. Sestajā virāžā bija diezgan rupja kļūda, trases vidū vēl divi atsitieni. Kanādiešu kamanas neslīdēja tik labi, un Kripss finišā iebrauca 0,25 sekundes lēnāk nekā Ķibermanis. 
Vakardienas sacensību uzvarētāji Ķibermanis/Miknis trasē devās 4,83 sekundēs, kas līdz šim ir labākais rezultāts startā. Trases augšdaļā bija neliels atsitiens trešajā virāžā, bet drošs pārsvars saglabājās. Lai arī vēlāk pārsvars nedaudz sadila, Ķibermanis iebrauca līderpozīcijā ar rezultātu 49,53 sekundes, kas ir par 0,13 sekundēm ātrāk nekā Fridli. Lielākais ātrums bija 125,1 km/h
Šveices ekipāžā ar piloti Fridli, kuri vakar piedzīvoja kritienu, startā uzrādīja rezultātu 4,93 sekundes. Viņš aizvadīja diezgan drošu braucienu bez rupjām kļūdām, sasniedza ātrumu 126 km/h, un finišēja pirmajā vietā. Pārsvars viņam sadila līdz 0,04 sekundēm (49,66).
Stuļņevs/Malihs no Krievijas braucienus sāka ar 4,99 sekunžu ātru ieskrējienu. Viņš pirmajās virāžās bija drošā vadībā, bet tupinājumā pēc kļūdām pārsvars sadila. Lielākais ātrums bija 124,5 km/h, bet rezultāts bija diezgan vājš - pagaidām ceturtā vieta un 0,25 sekunžu deficīts pret līderi. 
Francijas ekipāža Heinrihs/Otervils pēc 4,99 sekunžu starta trases augšdaļā bija vadībā, bet vidusdaļā viņš sāka zaudēt laiku. Kamanas ieskrējās līdz 124,1 km/h, bet rezultāts 49,90 (+0,20) deva trešo vietu.  
Vācijas divnieks Hafers/Hammers startā ieskrējās 5,05 sekundēs, bet turpinājumā spēja sadeldēt Maiera pārsvaru un iebrauca finišā ar rezultātu 49,70 sekundes. Lielākais ātrums vāciešiem bija 128 km/h.
Nīderlandes ekipāža de Bruins/Vēnkers startā bija lēnāki (5,06), un jau trases augšdaļā viņi bija iedzinējos. Kamanas neslīdēja pārāk ātri, finišu sasniedzot par 0,41 sekundi lēnāk nekā austrieši. 
Maiers/Zammers no Austrijas atklāja šīsdienas sacensības. Viņi ieskrējās 4,97 sekundēs, braucienā bija vairākas neprecizitātes, bet finišā rezultāts bija 49,74 sekundes. 
Sacensības sākušās.
Ķibermanis/Miknis trasē dosies ar septīto starta numuru, bet Melbārdis/Dambis startēs ar 14. numuru. Sacensībās startēs 19 ekipāžas.
Frančesko Frīdrihs Eiropas čempionātā šodien nepiedalīsies.
Siguldā šodien tiek aizvadīts pēdējais posms Pasaules kausā. Kopvērtējumā trešo vietu ieņem Ķibermanis, kurš iekrājis 1253 punktus, bet Ralfs Bērziņš ar 722 punktiem ieņem 12.pozīciju, un viņš šajās sacensībās nepiedalīsies. Kopvērtējuma līderis ar 1530 punktiem ir vācietis Frančesko Frīdrihs, otrais ar 1266 punktiem ir kanādietis Džastins Kripss.
Ķibermanis/Miknis vakar pirmo reizi uzvarēja Pasaules kausa posmā. https://www.delfi.lv/sports/news/winter_sports/bobsleigh/kibermanis-miknis-sigulda-pirmo-reizi-karjera-triumfe-pasaules-kausa-posma.d?id=51888051 
Latvijas bobslejisti lūkos uz pozitīvas nots noslēgt sacensības Siguldas trasē. Sestdien brāļi Dukuri un Oskars Ķibermanis / Matīss Miknis izcīnīja augstākā kaluma godalgas. Šodien bobsleja divnieku ekipāžas cīnīsies arī par Eiropas čempionu titulu. Šajās sacensībās Latviju pārstāvēs Ķibermanis/Miknis un Oskars Melbārdis / Intars Dambis.

Tags

Bobslejs Oskars Ķibermanis Oskars Melbārdis Siguldas trase
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form