Foto: F64

Pēc sacensībām āķīgajā Ķīnas olimpiskajā ledus trasē Latvijas bobslejisti joprojām gaida savu kamanu atgriešanu, ceturtdien Latvijas bobsleja un skeletona komandu pirmssezonas preses konferencē paziņoja Latvijas Bobsleja un skeletona federācijas (LBSF) ģenerālsekretārs Zintis Ekmanis.

Atšķirībā no pārējām komandām daļa Latvijas bobslejistu pa taisno no Pekinas trases devās uz pirmā Eiropas kausa norises vietu nākamajā nedēļā Lillehammeri. Aizkavējoties kamanām un ekipējumam, izlasei nācās pārlūkot vecās kamanas un meklēt vecās slidas.

"Kamanas vēl nav atgriezušās no Ķīnas. Jau iepakotās kamanas no termināla tika atgrieztas drošības pārbaudei. Arī Vācijas izlasei kamanas ir iestrēgušās Ķīnā. Eiropas kausa (EK) komanda aizbrauca uz pirmo posmu ar iepriekšējām kamanām un vecām slidām," situāciju raksturoja Ekmanis.

Viņš arī piebilda, ka došanās uz Ķīnas trasi ir bijis liels izaicinājums "kosmisko" izmaksu dēļ, kas ir sasniegušas pusi no sezonai paredzētajiem izdevumiem treniņprocesam.

Jau ziņots, ka pilotu karjeru izlasē ir beidzis Ralfs Bērziņš, bet veselības problēmu dēļ - arī olimpiskais čempions Oskars Melbārdis, kurš izlasei piesaistīts kā "trases konsultants" un šobrīd kopā ar izlases pirmā pilota Oskara Ķibermaņa ekipāžu strādā Siguldā.

Pārējiem diviem pilotiem - Dāvim Kaufmanim un Emīlam Cipulim -, kuri arī startēja Jaņcjinas trasē, vēl jāsakrāj braucieni divniekos, lai kļūtu par pilnvērtīgiem Pasaules kausa posmu dalībniekiem.

"Trase Ķīnā nav sarežģīta, bet āķīga. Daudz laika var zaudēt gan augšā, gan citās vietās. Pussekundi viegli pazaudēt," par olimpisko trasi saka Ķibermanis, kurš šo patiesību pārbaudīja uz savas ādas. "Tie bija 40 vērtīgi braucieni, bez kuriem cerēt olimpiskajās spēlēs uz augstu vietu būtu naivi."

Tikmēr Lillehammerē pirms EK posma jau atrodas divas latviešu četrinieku ekipāžas ar deviņiem bobslejistiem.

"Vasaras darbs daudz neatšķīrās no iepriekšējiem gadiem. Mainījās tikai daži personāži," par gatavošanos sezonai preses konferencē teica izlases galvenais treneris Sandis Prūsis, piebilstot, ka šobrīd rit jau astotā treniņnometne un ka tik agri - jau oktobra sākumā - braukt pa trasi (Ķīnā) ir gadījies reti.

"Negribu teikt, ka ļoti labi esam iepazinuši trasi, kura bija labā stāvoklī. Tomēr februārī sola temperatūra līdz mīnus 20 grādiem, un trase būs savādāka. Trase nav bīstama, lai nokristu, bet ir četras - piecas āķīgas vietas, kā arī jauni elementi - trases vidū jābrauc pret kalnu," par trasi teica treneris, kurš uzskata, ka tās var būt ļoti interesantas olimpiskās spēles, jo līderi trasē būs mazāk braukuši.

Runājot par ekipāžu skaitu spēlēs, Prūsis uzsver, ka svarīga ir "ne tik daudz masveidība kā kvalitāte. Tomēr viņš pieļauj, ka arī Latvija varētu iesaistīties cīņā par to, lai Pekinā būtu pārstāvēta ar maksimālo ekipāžu skaitu - trim divniekiem un diviem četriniekiem.

Skeletonā Pasaules kausa (PK) sezonai gatavojas gan Martins, gan Tomass Dukurs, kuri atgriezušies no Pekinas spēļu trases iemēģināšanas.

"Vasara aizritēja bez starpgadījumiem - bez traumām. Pagājušo sezonu mocījos ar traumu, pavasarī cītīgi strādāju, lai tiktu no tās vaļā, un šķiet, ka ir izdevies. Arī Tomasam veselība turējās," teica pasaules titulētākais skeletonists Martins Dukurs.

Viņš minēja, ka treniņi vasarā ir pamainīti, jo saprasts, ka ir jāgatavojas savādāk. Pēc starta Ķīnā visdrīzāk būs korekcijas fiziskās sagatavotības ziņā.

Par trasi Martins bilst, ka tā "nav manu mīļāko trašu sarakstā, un braucieni nesanāca, kā vēlējos".

Viņš uzsver, ka diezgan daudz vasarā pamainīts tehnikā, bet vēl daudz jāmaina, jo virziens, kādā vasarā strādāts, nav bijis pareizais.

Skeletonā PK sezonai Altenbergas trasē Vācijā gatavojas Endija Tērauda, kura teicami aizvadīja braucienus Jaņcjinas trasē un tālāk dosies uz pirmo PK posmu Īglsas trasē. Kā trases instruktore - konsultante viņai palīdz arī bijusī skeletoniste Lelde Priedulēna.

"Trase nav bīstama, bet ir interesanti elementi, kas nav bijuši citur. Man diezgan labi patika trase Ķīnā. Jābrauc precīzi, ir iespēja pieļaut kļūdas daudzās vietās. Jābrauc stabili," par olimpisko trasi saka Latvijas šī brīža labākā skeletoniste.

Tikmēr Kanādā šobrīd jau atrodas Dārta Zunte, lai šosezon startētu Starpkontinentālā kausa izcīņā ar mērķi, ja iespējams, izcīnīt Latvijai vēl vienu ceļazīmi uz PK sacensībām nākamajai sezonai.

Savukārt jaunie skeletonisti trenera Ginta Dzērves vadībā gatavojas EK posmam Lillehammerē.

Finanšu situāciju bobsleja izlasē ir apgrūtinājusi Covid-19 saslimšana izlasē iepriekšējā sezonā tieši pirms Eiropas čempionāta, kas tradicionāli ir viens no atskaites punktiem Latvijas Olimpiskās vienības vērtējumā līdzekļu piešķiršanai turpmākajiem posmiem. Tomēr situāciju ir uzlabojusi vienošanās ar jauno LBSF ģenerālsponsoru "tet". Šī vienošanās palīdz pārvarēt tradicionāli grūto posmu, kura laikā jaunie sportisti kļūst par PK maču dalībniekiem, palīdz nodrošināt pēctecību un pārmantojamību.

Tāpat preses konferencē izskanēja informācija, ka parabobslejists Arturs Klots ir savedis kārtībā veselību un ir gatavs startēt visu sezonu.

Sezona sākās jau oktobrī, kad norisinājās bobslejistu un skeletonistu treniņi 2022.gada Pekinas olimpisko spēļu trasē Jaņcjinā.

Pasaules kausa sezonas pirmie divi posmi norisināsies novembra pēdējās divās nedēļas nogalēs Austrijā, Īglsas trasē, bet pēc tam atlēti samēros spēkus Altenbergā.

Turpinājumā būs vēl divi posmi Vācijā - Vinterbergā un Altenbergā. Nedēļa no 20. līdz 26.decembrim būs brīva, bet pēc tam sportisti dosies uz Siguldu, kur sacensību atmosfērā sagaidīs 2022.gadu.

Nedēļu vēlāk iecerēts vēl viens posms Vinterbergā, bet Pasaules kauss noslēgsies no 10. līdz 16.janvārim, kad Sanktmoricā, Šveicē, norisināsies astotais posms, kas vienlaikus būs Eiropas čempionāts. Pēc pēdējā posma noslēgsies kvalifikācija Pekinas olimpiskajām spēlēm, kurās bobsleja un skeletona sacensības plānotas no 10. līdz 20.februārim.

Iecerēts, ka Sigulda decembra otrajā nedēļas nogalē uzņems arī Starpkontinentālo kausu skeletonā un Eiropas kausu bobslejā un skeletonā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!