Foto: Zigismunds Zālmanis (NIKON)

Latvijas bobsleja izlases vecākais treneris Sandis Prūsis kopumā ir apmierināts ar Latvijas divnieku ekipāžu sniegumu pasaules čempionātā ASV trasē Leikpleisidā, tomēr norādījis, ka brīžiem vēlētos puišos redzēt lielāku motivāciju un cīņassparu.

Atgādinām, ka nedēļas nogalē Oskara Melbārža/Daumanta Dreiškena ekipāža izcīnīja astoto vietu, Edgara Maskalāna/Intara Dambja divnieks - 15.vietu, bet Uģa Žaļima/Raiva Broka divnieks - 23. vietu. Sarunā ar portālu bobslejs.lv Prūsis atzina, ka iegūtās vietas ir aptuveni tādas, kā iepriekš tika prognozēts. "Patiesībā pēc treniņu rezultātiem nemaz neizskatījās, ka spēsim parādīt šādus rezultātus. Treniņos bija vājāki rezultāti. Bet jau pirmajā sacensību dienā mūsu puišu sasniegumi bija labi - atbilstoši katras divnieku ekipāžas iespējām. Taču otrajā dienā rezultāti bija vājāki. Līdzīgi bija arī Pasaules kausa posmos - kad vienu braucienu "izkožam", bet otrs nesanāk," stāstīja treneris.

Lai gan Latvijas bobsleja izlasei šīs nedēļas beigās priekšā vēl divu dienu sacensības Pasaules čempionātā četrinieku ekipāžām, tomēr bobslejs.lv lūdza treneri Prūsi novērtēt visu trīs izlases pilotu līdzšinējo sniegumu divnieku ekipāžu braucienos un treneru domas par rezultātiem.

"Kopumā teikšu tā - ik pa laikam man gribas vienu otru tā kārtīgi sapurināt, nopietni uzmundrināt. Runa nav par visiem, bet viens otrs ir, vārdus gan es negribu saukt, jo tas nav tik būtiski. Nezinu - vai nu rutīna, vai nogurums iestājas, taču ir brīži, kad man ļoti gribētos, lai puišu motivācija un cīņasspars būtu lielāks," pauda Sandis Prūsis.

Lai arī Žaļima divnieks pēc trešā brauciena rezultātiem vairs nekvalificējās pēdējam - ceturtajam braucienam pasaues čempionātā, tomēr Prūsis atgādināja, ka Uģim Žaļimam šajā sezonā, apzinoties viņa pieredzes līmeni, arī netika izvirzīti nekādi augstie mērķi, kas būtu jāsasniedz. "Gan Pasaules kausa posmos, gan pasaules čempionātā Uģim tika uzstādīs viens galvenais mērķis - jānobrauc. Jānobrauc bez kritieniem, lai gūtu pieredzi, attīstītu iemaņas nākotnes vārdā. Ja man pavisam atklāti jāsaka, man tomēr gribējās šajā sezonā Uģī saredzēt lielāku dzirksteli, azartu. Brīžiem radās sajūta - ja man nevajadzētu, tad viņam arī ne - ne šeit ASV, ne arī Kanādā. Protams, visi sezonas otrajā pusē jau sāk pagurt - domāju - Uģis nav saguris vairāk kā pārējie. Tagad arī Uģim nu jau sezonas noslēgumā ir jāizdara secinājumi, jāizvērtē sasniegtais. Jāsaprot - vai viņš grib, un ko tieši grib. Negribu izklausīties pesimistisks attiecībā par Uģa sniegumu, jo viņam šis ir tikai sākums, tomēr ir svarīgi pietiekami laicīgi izlemt, vai viņš ļoti nopietni vēlas vai nevēlas turpināt un attīstīt pilota karjeru".

Arī Edgara Maskalāna sniegumu divnieku braucienos Sandis Prūsis vērtē ļoti atklāti. "Ja runājam par Edgaru, tad diemžēl sāk izskatīties, ka viņš divnieku braucienos sāk nostabilizēties tikai otrā desmitnieka vidū. Un šeit vairs nav svarīgi - 13. vai 17. vieta... Jāsecina, ka Edgara divniekiem šī jau kļūst par tādu kā likumsakarību. Protams, mēs varam meklēt šim faktam visdažādākos izskaidrojumus, taču atcerēsimies, mums jau bija viens kadrs, kuram negāja divniekos. Tagad Edgars brauc ar to pašu bobu, slidām... Nav ko liegties, divnieku mačos Edgara divnieka fiziskā kondīcija atpaliek no vēlamās. Protams, es nešaubos - ja Edgaram divniekos pamainītu stūmējus, rezultāts būtu labāks. Taču te atkal ir būtisks faktors - mēs diez vai visi priecātos, ja rezultātā divniekos mums būtu viena desmitā un viena 12.vieta... Tādēļ pašreiz treneri ir izlēmuši par šādu sadalījumu divnieku ekipāžās," atklāts bija Prūsis.

Mazāk skarbs treneris bija, vērtējot Oskara Melbārža sniegumu divnieku braucienos, kuros Melbārdim šosezon ir izdevies parādīt labus rezultātus un noturēties pirmajā desmitniekā. "Varbūt ir jau par daudz skandināts, tomēr jāatgādina, ka Melbārdis kā pilots brauc tikai otro sezonu. Un šogad viņš godam ir spējis divniekos stabili turēties pirmajā desmitniekā gan visos Pasaules kausa posmos, gan arī tagad Pasaules čempionātā ieņēma astoto vietu. Šei Leikpleisidā pēc pēdējā treniņa viņa izredzes izskatījās diezgan švaki - tikai 19.rezultāts, tādēļ treneri izlēma tomēr kā viņa stūmēju likt Daumantu Dreiškenu, lai gan viņš Kanādā bija savainojis kājas muskuli. Un tik un tā mēs domājām - ja Melbārdis tiks desmitniekā, būs labs rezultāts. Jā, varbūt kādam pēc pirmo divu braucienu rezultātiem sestdien, kad Oskars ierindojās 4.vietā, šodienas gala rezultāts - 8.vieta - šķiet milzīgs kritums. Taču esiet reāli - paskatieties, kam viņš zaudēja - pasaules čempioniem, meistariem ar daudzu gadu pieredzi. Viss ir kārtībā! Pērn viņš te bija 13. vietā - šogad - astotajā! Mēs visi zinām, ka Oskara trumpis ir starta ieskrējiens. Un tā nav atrunāšanās - bet šīs trases īpatnība ir tāda, ka starta rezultāts, atšķirībā no Eiropas trasēm, šeit nav būtiski izšķirošs."

Prūsis atturējās prognozēt, kādus rezultātus varētu sasniegt Maskalāna un Melbārža četrinieku ekipāžas nākamajā nedēļas nogalē. "Jaunajā nedēļā viss sāksies no baltas lapas. Patlaban nav nekādu izejas punktu, no kā varētu ko prognozēt, jo Leikpleisidas trasē šajā sezonā ar četrinieku ekipāžām mēs neesam braukuši. Taču pieļauju, ka nākamā nedēļa šeit būs nervoza un grūta visiem. Šajā trasē dažas vietas ir ļoti sarežģītas. Divniekos nebija katastrofa - tie iet cauri, bet četriniekiem ir grūtāk izbraukt," pauda Prūsis.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!