Pagājušonedēļ dzelzceļa projekta "Rail Baltica" projekta īstenotājs Latvijā SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas" izsludinājis iepirkumu dzelzceļa pamattrases izbūvei Latvijā vairāk nekā 200 kilometru garumā. Vienlaikus aktīvi turpinās darbi pie Rīgas centra satiksmes mezgla – autoostas un centrālās Dzelzceļa stacijas pārveides. Par to Andris Auzāns 26. novembrī raidījumā "Spried ar Delfi" runāja ar AS "RB Rail" pārstāvi Ģirtu Bramanu un SIA "Eiropas Dzelzceļa līnijas" pārstāvi Eināru Jaunzemu.

Pagājušonedēļ izsludinātā konkursa uzvarētājam būs jābūvē "Rail Baltica" pamattrase Latvijā ārpus Rīgas pilsētas robežām, tostarp jāsagatavo teritorija, uzbērumi, dzelzceļa tilti, sliežu ceļi un ceļu pārvadi. Kandidātiem konkursā jāpiesakās līdz 2022. gada 28.janvārim. Līgumu ar uzvarētāju plānots slēgt 2022. gada nogalē un sākt būvdarbus 2023. gada pirmajā pusē.

"Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.

Paredzēts, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Plānots, ka "Rail Baltica" dzelzceļa līnija būtu gatava satiksmei 2026. gadā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!