Uz saturu

'Wolt' aizkulises: restorānu komandas stāsts

Apmaksāta informācija 

Ikdienā vēlamies ietaupīt laiku un garšīgi paēst, tāpēc maltīšu iegāde internetā un ātrās piegādes gūst arvien lielāku popularitāti visā pasaulē. Tagad brokastu, pusdienu vai vakariņu pasūtīšana no "Wolt" jau ir ierasts rituāls teju katru dienu. Tomēr, kā sākās "Wolt" stāsts, lai ar dažiem klikšķiem varētu palīdzēt izsalkušajiem? Rakstu sērijā "Wolt" aizkulises” iepazīstināsim ar mūsu pirmsākumiem, ikdienas izaicinājumiem un nākotnes mērķiem. Šoreiz uzzini, kā darbojas "Wolt" restorānu komanda, ko vieno mīlestība pret ēdienu ik dienas.

Ēdienu piegāde pirms pieciem gadiem un tagad

Pirms pāris gadiem šāda tipa pakalpojumi un bizness nelikās nekas daudzsološs. Vietējais tirgus – gauss, bet potenciālie klienti vēl nezinoši un apjukuši. Tomēr, laikam ejot, pievienojās restorāns pēc restorāna, klients pēc klienta, pilsēta pēc pilsētas, un pats galvenais – mainījās arī cilvēku paradumi. Par pašiem pirmsākumiem Latvijā, izaicinājumiem un nākotnes plāniem stāsta "Wolt" Latvijas restorānu komandas vadītājs Andrejs Gavars un Baltijas "Wolt" restorānu partnerības vadītājs Ingus Stepanovs.

"Wolt" ienākšana Rīgā notika pirms teju pieciem gadiem, kad piegādes bija pieejamas tikai pilsētas centrā, sadarbojoties ar nelielu skaitu restorāniem. Sākotnēji piegādes no restorāniem netika uzskatītas par biznesa nišu un vietējais tirgus bija ļoti neskaidrs un skeptisks. Taču, "laužot mītus" un pierādot sevi darbībā, nepilnu piecu gadu laikā "Wolt" strauji attīstījās un pašlaik strādā ar teju tūkstoti dažādām ēdināšanas vietām. Kā saka Andrejs, šī ir piegādes lietotne "for everything" jeb katrai dzīves situācijai.

"Liela daļa ēdināšanas iestāžu tobrīd vēl nepiegādāja ēdienu ārpus sava restorāna, jo neuztvēra to kā iespēju peļņai. Laikam ejot, paplašinot piegādes teritorijas un piesaistot aizvien jaunus interesentus, varējām piedāvāt arī dažādāku ēdienu klāstu – no klientiem auga pieprasījums pēc lielajiem tirgus spēlētājiem, piemēram, "Lido", "McDonalds", "Vairāk Saules" u.c.," par “Wolt” pirmsākumiem Latvijā stāsta Andrejs.

Pandēmija paradumu maiņai

Pandēmija nāca ne tikai ar diviem metriem, roku dezinficēšanu un distancēšanos, bet arī strauju paradumu maiņu. Tas nopietni ietekmēja restorānu biznesu.

"Tas bija mirklis, kad restorāni, kas līdz šim vēl šaubījās, gribēja būt daļa no "Wolt". Viņi saprata, ka tas uz kādu mirkli varētu būt viņu vienīgais ienākumu avots. Līdz ar pandēmijas sākumu arī mēs daudz kritiskāk izvērtējām restorānus, kas varētu piedāvāt maltītes mūsu platformā, un strādājām, lai ne tikai paplašinātu piedāvājumu, bet arī noturētu pakalpojuma kvalitāti," stāsta Baltijas restorānu partnerības vadītājs Ingus Stepanovs.

Restorāniem tolaik klājās grūti un daudz kur nostrādāja cilvēciskais faktors. Katrs gadījums tika uztverts ar empātiju. Tika meklēti risinājumi, lai katram straujās pārmaiņas un paradumu maiņa kļūtu kaut nedaudz vieglāka. Tomēr tā bija iespēja restorāniem attīstīt arī "in-house" klientu kustību. Tas bija laiks, kad restorāni saprata, ka biznesa iespēja ir taisīt tā saucamo mākoņvirtuvi un strādāt tikai uz piegādēm. Andrejs un Ingus atzīst, ka tādā veidā attīstījušies šobrīd jau vairāki atpazīstami restorāni un zīmoli.

Iespējas restorāniem pat ar piepildītu zāli

"Wolt" restorānu komandas galvenais uzdevums ir ne tikai piesaistīt aizvien jaunus sadarbības partnerus, bet arī rūpēties, lai restorānu darbs būtu kvalitatīvs un saistošs klientam.

"Mums ir pieejami dažādi rīki, ar kuru palīdzību varam labāk saprast gan restorānu, gan pircēju paradumus. Informācijā dalāmies arī ar mūsu restorāniem – gan ar pieejamo statistiku, mūsu ieteikumiem un redzējumu, gan, ja ir interese, palīdzam izdarīt secinājumus tālākai darbībai," stāsta Ingus.

Pieredze rāda, ka "Wolt" palīdz gan restorāniem, gan to klientiem, veicinot pieejamību un atvieglojot ikdienu.

"Jebkurš īpašnieks vēlas, lai uzņēmums nestu peļņu. Piemēram, brīdī, kad restorāns, ir populārs uz vakariņām, bet nav uz pusdienlaiku, "Wolt" nāk palīgā un izlīdzina darba plūsmu visas dienas garumā. Latvijā mēs tomēr esam kūtra nācija. Redzu, ka restorāniem esam uzlabojuši iekšējos pārdošanas rezultātus, jo cilvēks var pamēģināt to, ko kautrētos nogaršot, apmeklējot restorānu klātienē. Varbūt kāds jūtas neveikli, dodoties uz Āzijas koncepta virtuvi, tāpēc to labprātāk pasūtītu uz mājām. Ja pasūtītā maltīte būs garda un apmierinās klientu, iespējams, turpmāk viņš uz šo ēstuvi dosies ar pārliecību un jau ko zināmu no ēdienkartes," spriež Ingus un Andrejs.

Tas vienmēr būs par un ap ēdienu

Savulaik Ingus un Andrejs visu darīja paši un "virpoja visu no nulles". Viņi sauca sevi par "Mister Do It All" jeb it visa darītājiem. Tagad komanda ir lielāka un arī izdarīt var vairāk. Darbs ir dinamisks un ikdienā, runājot ar sadarbības partneriem, var ļoti labi sajust katra restorāna un pilsētas “pulsu”. Tieši tāpēc komandu nemitīgi pilnveido cilvēki no nozares.

"Restorānu komandā tas vienmēr būs par un ap ēdienu un restorāniem. Tieši tāpēc komandā daudzi no mums nāk no industrijas. Tie ir industrijas cilvēki, kam ļoti patīk ēdiens, tā baudīšana un pasniegšana," stāsta Andrejs.

Restorānu bizness ir tik "pulsējošs", ka cilvēkiem no malas to būtu itin grūti saprast. Tieši tādēļ Andrejs un Ingus ļoti novērtē savus komandas biedrus, ar ko kopā viņi panākuši izaugsmi, procesu attīstību un ātrumu. Arī Ingus nācis no restorānu nozares un dienu, kad pievienojās "Wolt" komandai, uzskata par laimīgāko savā mūžā.

Viņuprāt, ikdienas stūrakmens un virzītājs ir gandarījums gan par sevi, gan par savu komandu. Kā saka Andrejs – komanda ir viņa aizraušanās. Nekas nesagādā lielāku baudu, kad apzinies, ka blakus ir komandas biedra stiprais plecs, vai iespēja redzēt sava kolēģa izaugsmi laika gaitā. Ja sākotnējā darba motivācija bijuši rezultāti, tad šobrīd tie ir cilvēki.

"Pārkāpjot rezultātu sasniegšanu un nonākot līdz brīdim, kad akmens pats jau sāk ripot un vairs nav jāstumj, viena no lielākajām baudām ir komanda un cilvēku attīstība," atzīst Andrejs.

Andrejs un Ingus ir pārliecināti, ka pavisam drīz "Wolt" būs kā lielveikals kabatā.

"Wolt" būs lietotne visam. Gribi siltu ēdienu – "Wolt", ofisā apleju kreklu ar kafiju un man vajag jaunu uz sapulci – "Wolt", jāiet uz randiņu, bet beigusies iecienītā lūpu krāsa – "Wolt". Šobrīd uz to strādājam un plānojam attīstīties vēl un vēl."

Lasi vēl

Informējam, ka DELFI portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē.