Foto: Shutterstock
Latvieši ir konservatīvi kafijas patērētāji un visvairāk iecienījuši malto un šķīstošo kafiju, turklāt Latvijas kafijas cienītāji ir ļoti steidzīgi, izvēlas visātrāko no kafijas pagatavošanas veidiem - apliešanu tieši krūzītē, liecina Baltijas kafijas ražotāja "Melnā kafija" šoruden veiktā pētījuma rezultāti.

Šķīstošā kafija pagatavošanas ziņā neprasa daudz laika, tādēļ nav pārsteigums, ka 21% kafijas cienītāju šķīstošā kafija kļuvusi par ikdienas neatņemamu sastāvdaļu. Interesanti, ka šķīstošo kafiju biežāk dzer vīrieši un jaunieši vecumā no 20 – 29 gadiem, ko varētu skaidrot ar šādas kafijas salīdzinoši vienkāršo pagatavošanas veidu. Šķīstošā kafija visvairāk iemīļota ir Latvijas reģionos; visbiežāk šo kafiju izvēlas Latgales un Kurzemes iedzīvotāji, bet visretāk – Rīgas iedzīvotāji.

"Bieži vien cilvēki vēlas, lai diennaktī būtu vairāk nekā 24 stundas. Tas ir pašsaprotami, jo mūsdienās viss notiek daudz dinamiskāk, līdz ar to arī paveicamo darbu saraksts ir ievērojami audzis. Šķīstošā kafija ir īpaši piemērota steidzīgiem un aizņemtiem cilvēkiem, kas vairāk laika vēlas veltīt kafijas baudīšanai, nevis tās pagatavošanai," stāsta uzņēmum "Melnā Kafija" ģenerāldirektors Mārtiņš Čakste.

Izvēli par labu šķīstošajai kafijai skaidro arī fakts, ka 50% Latvijas iedzīvotāju savas kafijas pagatavošanas prasmes vērtē kā viduvējas, bet šķīstošās kafijas pagatavošana ir pa spēkam ikvienam. Turklāt tajā nepaliek kafijas biezumi, tādējādi to iespējams baudīt līdz pat pēdējai lāsītei.

"Nenoliedzami tirgus ir piedzīvojis ievērojamas pārmaiņas kopš laikiem, kad patērētāju pieprasījums noteica to, kāds būs uzņēmēju piedāvājums. Mūsdienās nereti patērētājs savu izvēli veic apkārt esošo zīmolu un uzņēmumu spiediena ietekmē nevis tādēļ, ka pašam būtu vēlme vai nepieciešamība pēc kāda pakalpojuma vai produkta," atzīmē Mārtiņš Čakste. "Mūsuprāt, tā nav pareizā pieeja, tādēļ vēl joprojām savu darbību plānojam, izvērtējot to, kāds ir pieprasījums, kādas ir mūsu klientu vēlmes un vajadzības. Tieši šī iemesla dēļ piedāvājam klientiem gan ierasto malto kafiju, gan augstvērtīgu šķīstošo kafiju, kas aromāta un garšas ziņā ir līdzvērtīga pupiņu kafijai," atzīmē Mārtiņš Čakste.

Kā liecina pētījuma dati, kafija ir būtiska Latvijas iedzīvotāju rīta un arī ikdienas sastāvdaļa - 72% aptaujāto norādījuši, ka dzer to katru vai gandrīz katru rītu, turklāt izrādās, ka visbiežāk kafiju dzer sievietes un iedzīvotāji no 35 gadu vecuma. Pētījums atklāj, ka rīta kafija visbiežāk tiek dzerta mājās (66%), tādēļ arī kafijas pagatavošanas procesam ir liela nozīme. Iecienīts kafijas pagatavošanas veids līdztekus kafijas apliešanai krūzītē ir arī tās pagatavošana kafijas automātā (32%), bet visretāk (6%) aptaujātie kafiju gatavo, izmantojot franču presi. Šie rezultāti norāda uz tendenci biežāk izvēlēties ātrākus un vieglākus kafijas pagatavošanas veidus.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!