Foto: Privātais arhīvs
Ja mammai ir teorētiskā bāze, bet meitai – vīzija par izpildījumu, kopā veidojas lieliska komanda, kā tas bijis arī Māras Lieplapas ģimenes gadījumā. Apvienojot zināšanas un pieredzi divās dažādās jomās, radīts tējas zīmols "Plūkt", kas caur tējas malkiem ļauj cilvēkiem no visas pasaules paciemoties Latvijā. Lai gan varētu šķist, ka citur tējas dzeršanas kultūra ir spēcīgāka, Māra stāsta, ka mūsu platuma grādu pļavās un mežos atrodami savvaļas augi, kuru aromātu un vērtību skaistā izpildījumā atzinīgi novērtē arī cilvēki Singapūrā un Austrālijā.

Māra dzimusi Praulienā, "Lejaszīļu" mājās, kur pavadījusi bērnības dienas. Pēc skolas absolvēšanas viņa pārcēlusies uz Rīgu, lai uzsāktu studijas Banku augstskolā. "Mācījos studiju programmā "Inovācijas un produktu attīstība uzņēmējdarbībā", kas ir tieši vērsta uz jaunu produktu un risinājumu izstrādi. Izvēlējos šo programmu, jo zināju – kādreiz vēlēšos savu uzņēmumu." Māra atklāj, ka studiju laikā jutusi nepieciešamību "apviļāties" starptautiskajā vidē, tāpēc izmantojusi visus piedāvājumus gūt zināšanas ārzemēs. "Studēju arī Zviedrijā, Austrijā un Ķīnā. Zināju – kādreiz veidošu savu uzņēmumu, tāpēc gribēju veidot kontaktus ārzemēs jau pēc iespējas ātrāk."

Savukārt otra galvenā "Plūkt" kodola daļa pieder Māras mammai Līgai, kas ar vides zinātni nodarbojas visu savu dzīvi. Viņa Viļņas Universitātē izmācījusies par hidroģeoloģi, taču doktora grādu vides zinātnē ieguvusi Latvijā – Rīgas Tehniskajā universitātē. Vides eksperte jau iepriekš izveidojusi savu zīmolu un nodarbojusies ar zāļu tēju ražošanu, taču, kā saka Māra, produktu klāsts bijis ļoti plašs, kā arī tējas pārsvarā bijušas dziednieciskas. "Mammai ir 15 gadu pieredze darbā ar augiem, skaidrojot, kā tie ietekmē cilvēka veselību, kā šāda uzņēmējdarbība ietekmē vidi. Viņa rūpīgi kontrolē, lai arī mēs ikdienas darbos izvēlētos dabai pēc iespējas draudzīgākus risinājumus."

Māra un Līga ar iepriekšējo uzņēmumu bija izvēlētas pārstāvēt Latvijas uzņēmēju delegāciju apmācībās Ķīnā, kur arī radās ideja par jauna tējas zīmola izveidi. "Redzējām, kāda ir tējas dzeršanas kultūra un nozīme Āzijas tirgū. Mums jau bija priekšzināšanas par to, kādi augi ir pieejami Latvijā un tuvākajos reģionos, taču manījām tukšumu, kas ir pa vidu. Konstatējām, ka Latvijā nav skaista pozicionējuma Latvijas savvaļas augiem, kuri nebūt nav ar mazāku vērtību. Vienkārši nebija izpildījuma tādā kvalitātē, kuru gribētos ar augstu paceltu galvu prezentēt pasaulei. "Plūkt" tapa ar mērķi eksportēt uz ārzemēm."

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!