Vai īsāku laiku vārīta putra ir veselīgāka?
Foto: Shutterstock

Latvijas Televīzijas raidījuma "Pārtikas revidents" skatītāja vairākus gadus uzturā lietojusi viena konkrēta ražotāja trīs graudu pārslas un allaž tās vārījusi 15 minūtes. Tagad pēkšņi uz iepakojuma rakstīts, ka jāvāra 8 minūtes, taču produkts it kā vizuāli neatšķiroties. Līdz ar to viņai radies jautājums, vai vārīt putru īsāku laiku ir veselīgāk?

close-ad
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma

Uztura speciāliste Baiba Iskrova skaidro, ka tā patiešām arī ir, ka putru var vārīt arī īsāku laiku, lai nezustu vitamīni. “B grupas vitamīni ir tie, kas var pazust, produktu termiski apstrādājot, jo šeit ir pat runa par to, ka zudums var būt pat 43% no sākotnējās vērtības. Ja runā par vārīšanas laiku, jāņem vērā tas, cik minūtes ir rakstīts uz paciņas. Ja rakstītas 8 minūtes, tad arī jāvāra 8 minūtes”.

Bez tam ļoti veselīgi ir arī kombinēt pārslas, jo graudi ir dažādi. Uztura speciāliste uzsver, ka, pirmkārt, putra kā maltīte neapniks, ēdot visu laiku vienu un to pašu. Otrkārt, graudu sastāvs nav identisks, jo atšķiras minerālvielu, vitamīnu un šķiedrvielu daudzums, tāpēc, dažādojot un kombinējot putras, varēsim uzņemt bagātīgāku vitamīnu un minerālvielu klāstu.

“Nav tādas vislabākās un visveselīgākās. Ir putras, kuras būtu vēlams ēst retāk, kas ir rīsu pārslu putra, mannā putra, bet visas pārējās, kas ir griķu, miežu un auzu, jebkurā kombinācijā būs ļoti labas putras,” stāsta Baiba Iskrova.

Seko Tasty arī Instagram profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!

Tags

Pārtikas revidents
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form