10 padomi, lai ēdiens būtu vēl garšīgāks, aromātiskāks un kārdinošāks
Foto: Shutterstock

Ēst gatavošana ir kā klavierspēle, vienmēr var kaut ko uzlabot savā mākā un izpildījumā. Reizēm pavisam niecīgi sīkumi izmaina visas maltītes garšu, aromātu un apetītlīgumu.

Ja vēlies, lai vārītie rīsi būtu īpaši balti un mirdzoši, tos vārot, ūdenim pievieno nedaudz baltā etiķa.

Lai ēdiens iegūtu patīkamu ķiploka aromātu, šķīvi, uz kura tas tiks pasniegts, iesmērē ar ķiploka pusīti. Pēc tam uz šķīvja liek, piemēram, salātus.

Vēlies ēdienam pievienot pēc iespējas mazāk sāls, bet tad tev tas šķiet bezgaršīgs? Pievieno ēdienam nedaudz citronu sulas. Tā kopējā garšas buķetē spēj daļēji aizvietot sāls garšas nepieciešamību. Turklāt citrons ēdienam piešķirs papildu apetīti rosinošu aromātu.

Vārot dzidro buljonu, pašās beigās iemet katlā dažus ledus gabaliņus, uzvāri līdz pirmajam burbulim un noņem katlu no uguns. Buljons būs īpaši dzidrs.

Ikviens būs ievērojis, ka, griežot vārītu olu, pie naža asmens pieķeras dzeltenuma drupačas un pārgrieztā olas virsma līdz ar to nav ideāli gluda. Lai tā nenotiktu, naža asmeni pirms vārītas olas griešanas samērcē aukstā ūdenī.

Ja vēlies sakult skābā krējuma krēmu, tas sakulsies apjomīgā, gaisīgā masā, ja pievienosi nedaudz olas baltuma.

Reizēm, vārot zupu, gaļa, līdz kļūst mīksta, tik ilgi vārās, ka zaudē visu garšu un aromātu, turklāt tā kļūst sausa. Tādā gadījumā sagriež gaļu nelielos gabaliņos, līdzīgi kā befstrogonovam, un liek bļodiņā, pa virsu uzkaisa smalki sagrieztu sīpolu, tomātu, uzlej nedaudz eļļu, citronu sulu vai etiķi un izmaisa. Pēc mirkļa gaļa būs atguvusi sulīgumu un garšu.

Kad cep gaļu, dārzeņus, sieru vai kādu citu uzkodu, kuru paredzēts apvārtīt rīvmaizē, tad rīvmaizes vietā var izmantot smalki drupinātus riekstus.

Ja cep kēksu vai kādu sacepumu ar ogām, tad, pirms ogas iemaisa mīklā, tās ieliek saldētavā uz piecām vai desmit minūtēm, pēc tam samaisa ar nelielu daudzumu miltu. Aukstās ogas atlaižoties uzķers miltu kārtiņu un pievienotas mīklai, nenogrims tās apakšā.

Vārot zupu, pašās beigās, pirms noņem katlu no uguns, pievieno tai nedaudz svaigas burkānu, kāpostu vai tomātu sulas. Pievienotā sula būs dabīgais garšas pastiprinātājs jeb, kā saka japāņi - umami, izceļot ēdiena garšu un aromātu, turklāt piešķirot ēdienam svaigu vitamīnu piedevu.

Piedāvājam 14 vienkāršas pusdienu un vakariņu idejas, kuru gatavošanā tu vari izmēģināt jaunatklātos padomus.

Source

Tasty
Pamanījāt kļūdu?
Iezīmējiet tekstu un nospiediet Ctrl + Enter!

Stingri aizliegts DELFI publicētos materiālus izmantot citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai jebkur citur, kā arī jebkādā veidā izplatīt, tulkot, kopēt, reproducēt vai kā citādi rīkoties ar DELFI publicētajiem materiāliem bez rakstiskas DELFI atļaujas saņemšanas, bet, ja atļauja ir saņemta, DELFI ir jānorāda kā publicētā materiāla avots.

Comment Form