Palīdz stiprināt imūnsistēmu

Ekspertes viedoklis: 3 iemesli, kāpēc nav ieteicams 'modes pēc' atteikties no gaļas
Foto: Shutterstock

Vienmērīga organisma darbība nav iespējama bez skābekļa, par kura transportēšanu atbild olbaltumviela hemoglobīns, kas atrodas sarkanajās asins šūnās. Savukārt hemoglobīna veidošanai izšķiroša loma ir mikroelementam – dzelzij, kas, galvenokārt, tiek sintezēts no pārtikas produktiem. Uzturā lietojot gaļas produktus, organisms uzsūc 16%–20% dzelzs, kas ir gandrīz 2 reizes vairāk nekā no citiem pārtikas produktiem.

Viens no populārākajiem dzelzs avotiem – spināti – nodrošina organismu ar 7%–9% dzelzs, bet dzeramais ūdens – 5 - 10%. Vērā ņemams dzelzs avots ir arī rudzu maize, griķi, lēcas un zirņi. Ievērojami samazinot produktu patēriņu, kas satur dzelzi, var nodarīt būtisku kaitējumu organismam, piemēram, pavājināt imūnsistēmu. Tāpēc veģetāriešiem un vegāniem speciālisti rekomendē vismaz reizi pusgadā pārbaudīt dzelzs līmeni asinīs, kā arī iekļaut savā uzturā sojas produktus, zirņus, spinātus, kā arī papildināt dzelzs līmeni, lietojot vitamīnus un minerālvielas.

  • Aknas ir bagātīgs dabīgas izcelsmes dzelzs avots. Piemēram, 100 grami liellopu aknu satur 6,5 miligramus jeb 36 procentus no dienā ieteicamā dzelzs daudzuma. Šajā rakstā atklājām receptes aknu mērcēm – no gulaša līdz stroganovam, bet te stāstījām, kā pareizi cept vistu akniņas, lai tās nezaudētu sulīgumu.


Source

Tasty

Tags

Veselīgs dzīvesveids Cūkas aknas Gaļa Liellopa aknas Vistas aknas Gaļas ēdieni Veselīgs uzturs
Pamanījāt kļūdu?
Iezīmējiet tekstu un nospiediet Ctrl + Enter!

Stingri aizliegts DELFI publicētos materiālus izmantot citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai jebkur citur, kā arī jebkādā veidā izplatīt, tulkot, kopēt, reproducēt vai kā citādi rīkoties ar DELFI publicētajiem materiāliem bez rakstiskas DELFI atļaujas saņemšanas, bet, ja atļauja ir saņemta, DELFI ir jānorāda kā publicētā materiāla avots.

Comment Form