Organisma atbalsta mehānisms

Cinks ir viens no nozīmīgākajiem mikroelementiem, kas veic virkni organisma atbalsta funkciju. Tas ir atrodams katrā organisma šūnā un regulē vairāk nekā 200 fermentu struktūru aktivitāti. Tajā pašā laikā tas piedalās vairāku citu mikroelementu sintēzē, hormonu, kā arī sarkano šūnu veidošanā, palīdzot organismam pilnvērtīgi darboties.

Cinka deficīts var izraisīt gremošanas, garšas un ožas traucējumus, kā arī negatīvi ietekmēt ādas un matu stāvokli. Jāteic gan, ka organisms pats nespēj saražot cinku, tāpēc tas jāuzņem no pārtikas produktiem. Dienā sievietei vidēji ieteicams uzņemt 8 miligramus cinka, bet vīrietim – 11 miligramus šī elementa. Visbagātīgākais cinka avots ir gaļa, piemēram, liellopa gaļa, cūkgaļa un putnu gaļa. Neraugoties uz to, ka cinku ir iespējams uzņemt arī no augu izcelsmes produktiem, kā pākšaugi, magoņu un ķirbju sēklas, vislabāk tas organismā uzsūcas tieši no gaļas. Gaļa satur arī virkni citu vērtīgu vielu, piemēram, nātriju, kāliju, B grupas vitamīnus un daudzus citus mikroelementus, kas pilda nozīmīgu lomu organisma darbībā.

  • Valda uzskats, ka, cīnoties ar "mīlas rokturīšiem", "peļu vēderiņiem" un liekajiem kilogramiem, par sulīgām gaļas kotletītēm jāaizmirst uz visiem laikiem, neuzdrošinoties pat sapņot par ko tik ķecerīgu. Laiks mainīt šo kļūdaino priekšstatu, jo, liekot lietā izdomu un zināšanas par produktu uzturvērtību, kotletes ne vien drīkst, bet pat būtu ieteicams iekļaut tievētāju un sporta draugu ēdienkartē. Protams, tikai saprātīgos daudzumos, turklāt – pagatavojot tās pareizā veidā un no pareiziem produktiem. Te atradīsi 12 veselīgu gaļas bumbiņu receptes, kas nekaitēs tavai figūrai.

Jāpatur prātā, ka labākais veids, kā parūpēties par veselīgu ēdienkarti, ir vadīties pēc "daudzveidības" principa. Lietojot gan dzīvnieku, gan augu valsts produktus, ir iespējams sabalansēt uzturu un uzņemt visus organismam nepieciešamos mikro un makro elementus, kas jo īpaši ir būtiski sezonu maiņas laikā, kad iestājas avitaminoze. Lai gan mūsdienās veikalu plauktos ir plaša gaļas aizvietojošu produktu izvēle, pilnvērtīgai uztura sabalansēšanai ir nepieciešamas specifiskas zināšanas, līdz ar to vienmēr der atcerēties par iespēju konsultēties ar uztura speciālistu, kā to izdarīt vislabāk, savai veselībai nenodarot kaitējumu.

Source

Tasty

Tags

Veselīgs dzīvesveids Cūkas aknas Gaļa Liellopa aknas Vistas aknas Gaļas ēdieni Veselīgs uzturs
Pamanījāt kļūdu?
Iezīmējiet tekstu un nospiediet Ctrl + Enter!

Stingri aizliegts DELFI publicētos materiālus izmantot citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai jebkur citur, kā arī jebkādā veidā izplatīt, tulkot, kopēt, reproducēt vai kā citādi rīkoties ar DELFI publicētajiem materiāliem bez rakstiskas DELFI atļaujas saņemšanas, bet, ja atļauja ir saņemta, DELFI ir jānorāda kā publicētā materiāla avots.

Comment Form