Kādas ir veselīgas piedevas

Liess un vēl liesāks: kā iekļaut ēdienkartē vistas fileju, tītaru un konservētu tunci
Foto: Shutterstock

Titaru, vistu vai tunci droši papildini ar visiem iespējamajiem dārzeņiem – gan svaigiem, gan grilētiem vai tvaicētiem. Nelielā daudzumā vari izmantot arī konservētos dārzeņus, bet īpaši aizrauties gan ar tiem nevajadzētu, jo tie var saturēt pārlieku daudz sāls un cukura.

Svaigie salāti, protams, ir veselīgākais veids, kā baudīt dārzeņus, tikai atceries, ka šajā gadījumā prātīgi būtu ievērot sezonalitātes principu, jo ziemā, piemēram, burkāni būs daudz sulīgāki, aromātiskāki un uzturvērtīgāki kā svešzemju tomāti vai gurķi. Te atradīsi veselīgu biešu salātu receptes organisma attīrīšanai, bet te – vienkāršu un maciņam draudzīgu kāpostu salātu receptes.

Bieži vien lielākā kļūda, ko pieļaujam, ir nepiemērotas mērces izvēle salātu aizdaram. Ja dzīvi nespēj iedomāties bez majonēzes, te stāstījām, kā pagatavot mērci, kas garšo ne sliktāk kā majonēze, bet satur mazāk kaloriju. Skābo krējumu salātos labāk aizvieto ar bezpiedevu jogurtu, kefīru vai paniņām, ko vari papildināt ar dažādiem garšaugiem un garšvielām, citrusaugļu sulu vai, piemēram, karotīti sinepju vai mārrutku. Daudzi salāti lieliski garšos arī bez īpašām mērcēm un eļļas, vien pārslacīti ar citrona vai apelsīna sulu. Kraukšķim vari tiem pievienot grauzdētus riekstus vai sēkliņas.

Tievējot vai aktīvi sportojot, nekādā gadījumā nevajadzētu izslēgt no ēdienkartes arī graudaugus un pākšaugus, jo tie dod ilgstošu sāta sajūtu un nodrošina organismu ar enerģiju. Tiesa, graudaugus jāmāk pareizi izvēlēties. Dodoties uz veikalu pēc veselīgiem pirkumiem, droši liec groziņā brūnos rīsus, zaļos griķus, bulguru, grūbas, pilngraudu pastu, kā arī dažādas pupiņas un zirņus – tos labāk iepriekš uzbriedinātus uzvārīt pašam, nevis iegādāties konservētus, jo konservi, kā zināms, mēdz saturēt pārlieku daudz sāls.

Kādā virtuves plauktiņā pa ķērienam noteikti turi arī lavašu vai tortiljas (vislabāk pilngraudu), jo tās ir ārkārtīgi ērti izmantojamas, lai ātri pagatavotu pilnvērtīgu maltīti līdzņemšanai uz darbu, uzkodai ceļam uz treniņu, ātrai izsalkuma remdēšanai pēc garas pastaigas vai krietnas pasvīšanas sporta zālē. Te atradīsi lērumu garšīgu ideju dažādiem figūrai draudzīgiem lavaša un tortilju pildījumiem, bet zem šī raksta – 14 receptes kārdinošiem, bet figūrai draudzīgiem ēdieniem, kuros izmantots tītars, vistas fileja vai konservēts tuncis.

Lai labi garšo!

Source

Tasty

Tags

Sarakstu karuselis Veselīgs dzīvesveids Tītara gaļa Tuncis Vistas fileja Veselīgs uzturs
Pamanījāt kļūdu?
Iezīmējiet tekstu un nospiediet Ctrl + Enter!

Stingri aizliegts DELFI publicētos materiālus izmantot citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai jebkur citur, kā arī jebkādā veidā izplatīt, tulkot, kopēt, reproducēt vai kā citādi rīkoties ar DELFI publicētajiem materiāliem bez rakstiskas DELFI atļaujas saņemšanas, bet, ja atļauja ir saņemta, DELFI ir jānorāda kā publicētā materiāla avots.

Comment Form