Pazaudētie vitamīni: 11 augļi un dārzeņi, kurus ēdam nepareizi, skādējot organismam
Foto: Shutterstock

Tieši augļi un dārzeņi ir vislabākais vitamīnu avots, protams, ja vien zini, kā tos pagatavot pareizi, lai procesā netiktu zaudētas vērtīgās uzturvielas. Vai zini, kā pagatavot burkānus, kartupeļus, brokoļus, citrusaugļus un citas dabas veltes, lai vitamīni "neizkūpētu gaisā" un sniegtu maksimālu labumu ziemas novārdzinātajam organismam?

Tā vietā, lai steigtu uz aptieku pēc vitamīnu tabletēm un uztura bagātinātājiem, dietologi iesaka pārskatīt savus ēšanas paradumus un ik dienu ēdienkartē iekļaut vismaz puskilogramu augļu un dārzeņu. Lielāko daļu no tiem labāk baudīt svaigā veidā, bet šis likums nav kā akmenī kalts un nav attiecināms uz visiem gadījumiem, skaidro "Helath".

Burkāni

Pikantie burkāni ar koriandru
Foto: Shutterstock


Kāds, tavuprāt, ir veselīgākais burkāna noēšanas veids? Izraut no dobes, notrīt zemi gar bikšu staru un kraukšķināt nost? Izrādās, zinātnieki ir izpētījuši, ka svaigs burkāns nebūt nav labākā izvēle. Tici vai ne, bet organisms spēj uzņemt daudz vairāk vērtīgu vielu no tvaicētiem vai vārītiem burkāniem. Tādēļ šādi pagatavotas oranžās saknes pārslaki ar šļuciņu olīveļļas (burkānos ir taukos šķīstošie vitamīni), pārkaisi ar šķipsnu jūras sāls, pārber ar saviem iecienītajiem garšaugiem un loki nost – maltīte būs gan garšīga, gan vitamīniem bagāta.

  • Te atradīsi sulīgas receptes maciņam un figūrai draudzīgiem burkānu salātiem.

Gurķi

Gurķu salāti ar jaunajiem kartupeļiem un sinepju mērci
Foto: Shutterstock


Reizēm gurķu miza mēdz būt raupja, pat adataina, tādēļ ir ieviesies paradums gurķus pirms ēšanas bez žēlastības nomizot. Tomēr, ja gurķi ir mājās vai zināma zemnieka siltumnīcā audzēti, tad mizošana ir grēka darbs, jo tieši mizās ir visvairāk A vitamīna un vērtīgo šķiedrvielu, kas gādā par sāta sajūtu. Tādēļ turpmāk, gatavojot salātus vai auksto zupu, gurķus kārtīgi nomazgā un apšņikā vien galiņus, ja konstatē, ka tie ir rūgteni. Savukārt, ja gurķu izcelsme nav zināma, tad gan tos labāk nomizot, jo uz mizas un mizā sakrājas arī dažādas nevēlamas vielas.

  • Ja gribi ātrāk piesaukt pavasari, pagatavo gurķu salātus vai ieburko pirmos mazsālītos kraukšķus ar aromātiskajiem upeņu dzinumiem. Lūk, receptes iedvesmai.

Zemenes

Pazaudētie vitamīni: 11 augļi un dārzeņi, kurus ēdam nepareizi, skādējot organismam
Foto: Shutterstock


Gatavojot dažādus desertus, kūkas un salātus, nereti grēkojam, sagriežot zemenes mazākos gabaliņos. Šķiet – kas gan tur liels? Protams, sagrieztas ogas nebūs zaudējušas savu lielisko garšu, bet vitamīnus gan, jo, izrādās, gaismas un skābekļa dēļ caur griezuma vietām liela daļa C vitamīna burtiski izkūp gaisā. Šī paša iemesla dēļ arī zemenes kātiņu labāk atdalīt vien mirkli pirms ogas iemešanas mutē. Lai ogas nezaudētu vitamīnus, svarīgi ir arī tās pareizi uzglabāt. Kas jāņem vērā, skaidrojām šajā rakstā.

Lasi tālāk un uzzini, kurus astoņus augļus un dārzeņus mēs vēl gatavojam nepareizi, rezultātā zaudējot vērtīgas uzturvielas.

Source

Tasty

Tags

Arbūzs Kartupeļi Vitamīni A vitamīns C vitamīns Apelsīni Brokoļi Burkāni Citroni Gurķi Ķiploki Sparģeļi Zemenes Tomāti
Pamanījāt kļūdu?
Iezīmējiet tekstu un nospiediet Ctrl + Enter!

Stingri aizliegts DELFI publicētos materiālus izmantot citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai jebkur citur, kā arī jebkādā veidā izplatīt, tulkot, kopēt, reproducēt vai kā citādi rīkoties ar DELFI publicētajiem materiāliem bez rakstiskas DELFI atļaujas saņemšanas, bet, ja atļauja ir saņemta, DELFI ir jānorāda kā publicētā materiāla avots.

Comment Form