Veselīgie smūtiji baudīšanai visos dienas cēlienos
Foto: Shutterstock

Blendētie kokteiļi smūtiji ir īstais brokastu dzēriens steidzīgajiem, un tiem, kuri iecienījuši dienu sākt ar pamatīgu vitamīnu bumbu. Reizē arī smūtiji kalpo kā lielisks maltīšu aizstājējs pēc dienām, kad esam apēduši vairāk, kā vajadzīgs. Taču smūtiji ir ne tikai diētu pamats – miksējot dažādas sastāvdaļas, savu smūtiju vari piemērot brokastīm, pirms vai pēc treniņa dzērienam, imunitātes stiprināšanai un kam tik vēl ne!

Ņem vien talkā spēcīgu blenderi, jogurtu, tēju, mandeļu vai citu pienu izvēlies kā šķidruma bāzi, bet smūtija konsistences radīšanai un papildus vitamīniem izvēlies banānus, ābolus, ingveru, ogas, avokado un daudzas citas sastāvdaļas. SuperSkinnyMe.com iesaka ogas un jogurtus pirms izmantošanas blendētajos kokteiļos sasaldēt, bet ja liekas, ka smūtijam trūkst salduma, noteikti nepievieno cukuru – tā vietā izmanto dabīgu medu.

Brokastu smūtiju gatavo no jogurta vai piena, kuram pievienotas zemenes un banāns, kā arī auzu pārslas un mandeles. Visu sablenderē un baudi pa ceļam uz darbu.

Lai atgūtu enerģiju, pagatavo smūtiju no ingvera tējas, āboliem, bumbieriem, spinātiem. Pievieno smūtijam vēl drusciņu medus un laimu. Iegūsi spirdzinošu dzērienu možākai dienai.

Kafijas smūtijs būs lieliska alternatīva ierastajai kafijas krūzei. Lej blenderī nedaudz kafiju, pievieno saldētu vaniļas jogurtu, banānu un kanēli. Visu sablenderējot iegūsi maigu, gardu dzērienu.

Stresa situācijās, lai nomierinātos, dzer uz kumelīšu tējas bāzes veidotu smūtiju. Pievieno vaniļas jogurtu, muskatriekstu, medu, mandeles un banānu. Proporcijas izvēlies pēc tā, kas tev vairāk garšo, taču ievēro – spēcīgās garšas muskatriekstu izmanto vien nedaudz, citādi dzēriens būs nebaudāms.

Imunitātes stiprināšanai, protams, gatavo smūtiju, kas pilns ar C vitamīnu. Tāpēc gatavo smūtiju no mandeļu piena, banāniem, mango, ananasiem, meloni un pāris mandelēm. Šo smūtiju vari dzert teju visos gadalaikos, lai pasargātu sevi no nevēlamas saaukstēšanās.

Ķermeņa attīrīšanai pagatavo smūtiju, kas bagāts ar uzturvielām, antioksidantiem un imunitāti stiprinošām sastāvdaļām. Tāpēc sablendē svaigi spiestu biešu un burkānu sulu kopā ar āboliem, bumbieriem un ingveru. Smūtijam klāt pievieno arī nedaudz citronu sulas.

Labākam miegam pagatavo smūtiju no mandeļu piena, ķiršiem, banāniem, mandeļu sviesta un sezama sēkliņām. Mandeļu sviests ir tāds pats produkts, kā zemesriekstu sviests, un to viegli mājās pagatavot pašam. Viss, kas jādara – mandeles smalki jo smalki jāblendē, līdz tās ieguvušas krēma tekstūru, bez kādām papildus piedevām, jo mandeles pašas par sevi izdala eļļu.

Pirms treniņa smūtiju pagatavo un dzer 30 līdz 60 minūtes pirms fiziskajām aktivitātēm. Smūtijā blendē pienu kopā ar ledu, jogurtu bez piedevām un zemenēm un banānu. Tas neradīs smaguma sajūtu, kā arī organismā viegli pārstrādāsies, tāpēc sportot varēsi ar pilnu atdevi.

Pēc treniņa smūtiju dzer vienu līdz divas stundas pēc fiziskajām aktivitātēm, lai organisms atjaunotos un atgūtu iztērētos spēkus. Smūtijā blendē jogurtu, pienu, banānu, zemesriekstu sviestu un kanēli.

Bet, ja ir vēlme atbrīvoties no pāris liekiem kilogramiem, noteikti izvēlies šo kalorijām nabadzīgo smūtiju. Blendē pienu, kuram pievienots ledus, kopā ar banānu un dažādām ogām, piemēram, avenēm, zemenēm un mellenēm, pievieno nedaudz čia sēklu un proteīna pulveri. Ja no proteīna pulvera vairies, pavisam droši to vari nepievienot savam smūtijam.

Galvenais, ko jāievēro smūtiju gatavošanā – izvēlies tādas sastāvdaļas, kas tev tiešām garšo, lai pilnvērtīgi izbaudītu savu sablendēto kokteili, izdzerot to līdz pēdējai lāsītei!

Bet, ja neieinteresējām ar kādu no piedāvātajām smūtiju recepšu kombinācijām, izvēlies kādu no Tasty.lv recepšu kolekcijas: 

Source

Tasty

Tags

Sarakstu karuselis Āboli Ananasi Avokado Banāni Bietes Burkāni Ingvers Jogurts Kanēlis Mandeles Mandeļu piens Mango Medus Melone Ogas Piens Riekstu sviests Spināti Zemenes Kafija Saldējuma un piena kokteiļi
Pamanījāt kļūdu?
Iezīmējiet tekstu un nospiediet Ctrl + Enter!

Stingri aizliegts DELFI publicētos materiālus izmantot citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai jebkur citur, kā arī jebkādā veidā izplatīt, tulkot, kopēt, reproducēt vai kā citādi rīkoties ar DELFI publicētajiem materiāliem bez rakstiskas DELFI atļaujas saņemšanas, bet, ja atļauja ir saņemta, DELFI ir jānorāda kā publicētā materiāla avots.

Comment Form