Vienkāršs veids, kā izvārīt griķus, lai tie būtu irdeni
Foto: Shutterstock

Vārot griķus, irdenu graudiņu vietā nereti iegūstam ķepīgu, pelēku putru, kas nebūt nerosina apetīti. Lielākoties pie vainas ir pārāk liels ūdens daudzums un pārlieku ilga vārīšana. Uzzini knifiņus, kas jāņem vērā, lai griķi vienmēr izdotos nevainojami irdeni un garšīgi.

Griķi sniedz ilgstošu sāta sajūtu, turklāt 100 gramos vārītu griķu putraimu ir tikai aptuveni 100 kaloriju, tādēļ griķus noteikti vajadzētu iekļaut ēdienkartē tiem, kas vēlas atbrīvoties no liekā svara.

Te vari izlasīt pieredzes stāstu par to, kā griķu diēta palīdzēja Aijai ielīst viņas vecajos džinsos.

Kā redzi, griķi ir ne tikai garšīgi, bet arī veselīgi, tādēļ laiks uzzināt, kā tos pareizi vārīt.

Katliņā ber līdz malām pilnu krūzīti griķu, pārlej tos ar divām gandrīz pilnām krūzītēm ūdens, pievieno šķipsnu sāls un vāri griķus, līdz ūdens sāk burbuļot. Tad uzliec katliņam vāku, samazini liesmu līdz minimumam un turpini vārīt griķus 10 minūtes. Nogriez liesmu un atstāj griķus katliņā vēl uz 5 minūtēm – tad tie būs gatavi.

Svarīgi: gatavošanas laikā griķus nekādā gadījumā nevajadzētu maisīt.

Garšas dažādošanai pirms vārīšanas griķus var apcept ķiploku sviestā. Smalki sakapā ķiplokus. Katliņā izkausē sviestu, divas minūtes apcep ķiplokus, tad pievieno griķus un, ik pa laikam apmaisot, turpini cept vēl divas minūtes. Tad pārlej ar ūdeni un vāri, kā skaidrots iepriekš.

Lai labi garšo!

Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form