Zaļie pavasara smūtiji: špikeris, lai veselīgais kokteilis allaž izdotos
Foto: Shutterstock

Pavasara sākums liek domāt par veselīgāku maltīšu un dzērienu iekļaušanu ēdienkartē. Viena no labākajām un gardākajām izvēlēm – spirdzinošs smūtijs, ko malkot no rīta vai pusdienās. Tomēr, ja zaļo smūtiju gatavošana ir sveša lieta – ar ko sākt? Lūk, špikeris, lai veselīgais kokteilis vienmēr izdotos garšīgs!

Vispirms jāizvēlas smūtija bāze – šķidrums. Zaļajiem smūtijiem var izmantot ūdeni, mandeļu pienu, sojas pienu, rīsu pienu, kokosriekstu pienu, kokosriekstu ūdeni un pat piena spēku. Ja smūtiju vēlies mazliet treknāku, var izmantot arī govs pienu. Vienai porcijai nepieciešami aptuveni 230–300 mililitri šķidruma.

Nākamais solis – zaļumi. Zaļajam smūtijam par pamatu var ņemt spinātus, kale kāposta lapiņas, kā arī jaunās biešu lapiņas. Lai smūtijs būtu vitamīniem bagāts, izmanto lielu sauju ar svaigajām salātu lapām. Izteiktākai garšai un aromātam var pievienot arī nedaudz piparmētras.

Pievieno augļus vai ogas! Kad blendera krūzē iebērtas salātu lapas, tām pa virsu saber banānu gabaliņus, ābolus, melones gabaliņus, saldētas vai svaigas zemenes, mellenes, avenes, mango, bumbiera gabaliņus vai kādu citu augli vai ogas. Smūtijam būs nepieciešama kārtīga sauja, lai dzērienā varētu sajust piedevu garšu. "Tasty" ieteikums – smūtijam izmanto saldētas ogas. Tās ne tikai garšos tikpat labi, kā svaigās, bet arī padarīs zaļo kokteili atspirdzinoši vēsu. Atspridzinošāku garšu var iegūt arī ar dažiem ledus gabaliņiem. Bez augļiem un ogām, zaļajam kokteilim piestāvēs arī svaiga gurķa gabaliņi.

Pēc tam – uzlādē kokteili! Zaļajam kokteilim pievieno arī tā saucamos superproduktus – čia sēklas, sezama sēkliņas, avokado, kaņepju sēklas, riekstu sviestu, kakao, ziedputekšņus, kanēli, ingveru. Pietiks ar pavisam nelielu daudzumu – no tējkarotes līdz ēdamkarotei. Kraukšķīgumam pievieno arī veselus riekstus, piemēram, mandeles.

Padari kokteili mazliet saldāku – lai kokteilis nebūtu rūgts vai pārāk pliekans garšas kārpiņām, neaizmirsti to saldināt. Izmanto tējkaroti stēvijas, agaves sīrupa, sakapātas dateles vai medu.

Kad visas sastāvdaļas ievietotas blendera krūzē, vienkārši tās sasmalcini līdz vienmērīga dzēriena konsistencei. Lai labi garšo!

Bet, ja smūtijs nepieciešams kādam mērķim – to var baudīt visas dienas garumā. Pirms treniņa, pēc treniņa, pret miegainību un vienkārši brīžos, kad kārojas kas salds. Vairāk par to lasi šeit.

Tags

Virtuves gudrības Mandeļu piens

Comment Form