Rīsu pārvērtības – 10 interesantas maltītes ēdienkartes atsvaidzināšanai
Foto: Shutterstock

Tik ļoti pazīstamie baltie gargraudu rīsi ne vienā vien ēdienkartē ir regulāri viesi. Tomēr ik pa laikam nepieciešams ēdienkarti atsvaidzināt – ne vien ar jauniem produktiem, bet arī ēdieniem. Lūk, mazliet citādākas, vēl garšīgākas receptes par ierasto plovu vai vienkāršo risoto!

Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma

Tā kā dzīvojam laikā, kad veikalu plauktos atrodams teju viss, ir vērts izmantot iespēju un virtuves skapīša klāstu papildināt ne vien ar arborio vai jasmīnu rīsiem, bet arī sarkanajiem, brūnajiem un savvaļas rīsiem, kas uzturvērtības ziņā ir labāki, kā tik ierastie baltie rīsi. Maltītes dažādošanai ir vērts pamēģināt sajaukt dažādu rīsu veidus – pamēģini izvārīt vienā katliņā Basmati, sarkanos un melnos savvaļas rīsus un sajaukt tos ar krāsnī ceptiem dārzeņiem.

Nevajag baidīties rīsus jaukt ar citiem produktiem, piemēram, pērļu grūbām vai kvinoju. Pievieno izvārītajiem graudiem tomātus, garšaugus un garšvielas, un gardi salāti gatavi! Rīsi ir arī lielisks produkts, no kura pagatavot saldu pudiņu. Pudiņiem vispiemērotākie būs baltie īsgraudu rīsi, kas labi uzņem šķidrumu un pēc vārīšanas ir krēmīgi.

Lai rīsi būtu izcili irdeni, tos pirms vārīšanas noskalo ūdenī un nokāš. Tad ieber katlā un neilgi (1-2 minūtes) apcep eļļā, lai tie kļūtu caurspīdīgi. Pēc tam rīsus pārlej ar divreiz vairāk ūdens kā paši rīsi, pievieno sāli, apmaisa un liek katlam virsū vāku, lai rīsi vārās. Ūdeni strauji uzvāra un pēc tam samazina plīts liesmu uz pašu vājāko. Ļauj rīsiem vārīties aptuveni 15 minūtes. Nekādā gadījumā nedrīkst cilāt to vāku un rīsus apmaisīt! Kad rīsi būs gatavi, tie kļūs irdeni un garšīgi.

Vairāk par rīsu vārīšanu var uzzināt šeit. Bet, lai uzzinātu par dažādajiem rīsu veidiem, ir vērts ielūkoties šeit.

Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form