Foto: DELFI
Viena no veiksmīgākajām dizainerēm Latvijā, spēcīga uzņēmēja, dabas entuziaste un mīloša mamma. Anna Butele nebaidās izvirzīt augstus mērķus, iespējams, tieši tāpēc ir spējusi izcīnīt savu vietu uzņēmējdarbības džungļos. Lai gan sasniegts jau daudz, viņa nedomā piebremzēt.

Ja pareizi saprotu, jūsu uzņēmums "Annvil" darbojas jau vairāk nekā 15 gadu. Tas ir ilgs laiks. Kas ir mainījies pa šiem gadiem?

Viss ir mainījies ļoti radikāli. Sākuma posms bija tāds, ka es pamatā biju viena. Biju viena dizainere un darīju pilnīgi visu. Kaut kādu laiciņu es pastrādāju tādā formātā, izgāju cauri pilnīgi visiem etapiem. Sākot no projekta sākuma līdz autora uzraudzībai. Drīz es sāku piesaistīt cilvēkus, komandu, jo apjoms sāka augt. Sākumā bija salīdzinoši mazi projekti – pārsvarā dzīvokļi vai pat dzīvokļu daļas. Šobrīd mēs strādājam pie pavisam cita apjoma projektiem – pārsvarā publiskajā sektorā, piemēram, "TZ" tirgus Baku, izstrādājām interjeru "Radisson" viesnīcai Svalbārā. Tikko pabeidzām projektu 51 stāvu augstam debesskrāpim Baku. Tas tā – ja prasa, kas ir izmainījies, izmainījies ir diezgan daudz. (smejas)

Jūsu komandā Rīgā šobrīd ir vairāk nekā 15 cilvēku, esat saņēmuši vairākus apbalvojumus – gan Latvijā, gan ārzemēs. Vai tad, kad izveidojāt savu uzņēmumu, nojautāt, ka tas varētu būt tik veiksmīgs un izvērsties tik liels?

Vai bija tāda nojausma? Bija. (smejas) Nekas jau nav tāpat – mēs izvirzām mērķus un uz tiem ejam. Tas bija starta uzstādījums. Rīgā, jā, mēs esam 15–20 cilvēki, tas ir atkarīgs no apjoma, pie kā mēs strādājam. Mums ir birojs arī Azerbaidžānā, kur arī ir 20–30 cilvēki. Kā mēs strādājam? Mēs sevi saucam par aģentūru. Mēs strādājam ar dažāda veida speciālistiem, kuriem ir atšķirīga izglītība un pieredze. Atkarībā no projekta specifikas piesaistām dažādu jomu ekspertus, tostarp, pētniekus, antropologus, stratēģiskos plānotājus, kas produktam vai projektam dod vērtību un ceļ tā kvalitātes līmeni.

Kāpēc tieši Azerbaidžāna?

Azerbaidžāna nebija mērķtiecīgi ielikts punkts. Pirms pāris gadiem mūs uzrunāja izstrādāt interjera projektu franču stila restorānam Baku. Mani aizrāva restorāna telpu plašums un vēriens. Ļoti Azerbaidžānai raksturīga. Tā izjūta bija tāda, ka... Tā ir pirms gadsimta vai diviem gadsimtiem celta ēka ar klasicisma iezīmēm. Rezultātā izrādījās, ka tā ir mūsdienu ēka, kas uzcelta vien pirms dažiem gadiem. (smejas) Projekta klienti kļuva par maniem biznesa partneriem.

Šobrīd ir daudz gan interjera dizaineru, gan arī interjera uzņēmumu. Kas, jūsuprāt, bija tā jūsu veiksmes atslēga un tas, kas jūs izcēla citu vidū un ļāva gūt panākumus?

Šī profesija pēdējos gados ļoti attīstās, un man liekas, ka tādu gribētāju vai cilvēku, kas ir ieinteresēti šajā jomā, ir arvien vairāk, salīdzinot ar to, kā bija pirms 15, 20 gadiem. Bet tajā pašā laikā – ir diezgan grūti uzskatīt kādu par tiešo konkurentu, jo katrs strādā individuāli. Ar savu darba stilu tu pievelc noteiktus klientus. Tas, ar ko mēs atšķiramies no pārējiem, mēs esam... Ir tāds teiciens – reaktīvi kreatīvi. Mēs ātri strādājam, bet tajā pašā laikā saglabājam ļoti augstu kvalitāti. Pirms mēs kaut ko rādām klientam, mēs uztaisīsim 50 variantus, kamēr parādīsim vienu. Es neticu tādam vienam variantam, kas ir ģeniāls. Mūsu stiprā puse ir komanda.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!