Kā atrast klientus un nopelnīt vairāk bez reklāmas izdevumiem?
Foto: Shutterstock

Bieži vien labus speciālistus nodod no pasūtītāja līdz pasūtītājam ar "sarafāna radio". Pie tam, speciālisti, lai piesaistītu jaunus klientus, netērē savus līdzekļus reklāmai. Paši klienti reklamē viņus saviem draugiem un rekomendē sociālajos tīklos. Pakalpojumu agregātors GetaPro darbojās internetā pēc tā paša principa: katru dienu pasūtītāji veido pasūtījumus Getapro platformā, un pēc pakalpojuma pieņemšanas atstāj speciālistam atsauksmi par paveikto darbu un pakalpojuma kvalitāti. Rezultātā, speciālists saņem iespēju piesaistīt vairāk klientu un izvēlēties izdevīgākos pasūtījumus bez reklāmas izdevumiem.

Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma

Pakalpojumu reklāmas efektivitāte ir apšaubāma

Lielākā daļa mazo un vidējo pakalpojumu sniedzēju, it īpaši individuālie komersanti un pašnodarbinātās personas, lai atrastu jaunus klientus, iegulda naudu reklāmā.

Tā var būt reklāma sludinājumu portālos, sociālajos tīklos, Facebook un Google, kā arī personisko mājaslapu izveide un virzīšana internetā. Bet vai tiešam tāda reklāma ir efektīga? "Sezonā" zvanu vairāk, nekā spēja apstrādāt un izpildīt pasūtījumus. Bet kad sezona ir beigusies, reklāmas izmaksas strauji pieaug, pie tam vairums klientu zvanu – vienkārši painteresēties par pakalpojumiem un salīdzināt cenas.

Vairāk naudas – lielākā efektivitāte

Reklāma, izvietota sludinājumu portālos, zaudējas starp simtiem līdzīgiem. Īpaši apņēmīgi komersanti izvieto desmitiem sludinājumu par saviem pakalpojumiem, lai izspiestu konkurentu piedāvājumus zemāk saraksta beigās, mākslīgi veidojot iespēju izvelēties tikai vienu pakalpojuma sniedzēju.

Līdzīgi notiek ar Facebook vai Google reklāmu: tas, kurš gatavs vairāk maksāt par klikšķi, parādīsies meklējumu augšējās rindās un tā reklāma būs redzama biežāk.

GetaPro priekšrocības

Ja pasūtītājs meklē speciālistu sludinājuma portālā, viņa izvēle ir diezgan grūta: visi speciālisti garantē labāku kvalitāti, tajā pašā laikā nepieciešams apzvanīt vairākus, lai atrastu to, kas spēs paņemt pasūtījumu. Būs arī jāpiekrīt izpildītāja budžetam.

GetaPro maina pašu meklēšanas principu – tagad nevis pasūtītājs meklē izpildītāju, bet speciālists izvēlās, kādu pasūtījumu būs interesanti paņemt. Getapro piesaista klientus, un tie atstāj pasūtījumus portālā. Tiem speciālistiem, kuriem pasūtījums der pēc laika un budžeta, paliek tikai iesniegt pasūtītājam savu piedāvājumu. Tāpat uzņēmējam, lai atrast jaunus pasūtījumus, nav jāiegulda nauda reklāmā. Vēl vairāk – pasūtījumu administrēšanas efektivitāte palielinās.

Ekonomija uz reklāmas rēķina

Pasūtījumi parādās Getapro lapā regulāri (uz doto brīdi ir izveidoti jau vairāk kā 1500 pasūtījumi). Šeit speciālistam nav nepieciešams maksāt par savu pakalpojumu reklāmu, kā tas notiek sludinājumu portālos. Getapro dod pasūtītajam iespēju izvēlēties speciālistus pēc atsauksmēm, tāpēc par reklāmu kļūst labi izpildīts darbs, konvertēts pozitīvās atzīmēs un pasūtītāju atsauksmēs. Speciālisti, kuri uzmanīgi izklausās pasūtītāju prasības, ātri saņem pozitīvas atsauksmes. Profesionālais reitings Getapro platformā aug, un rezultātā dod iespēju saņemt vairāk klientu un izvēlēties izdevīgākus pasūtījumus. Tieši pēc tā paša principa strādā TripAdvisor un Booking resursi.

Ekonomija uz mājaslapu un vietņu izveides izmaksām

Ne vajag maksāt pa mājaslapas dizainu, izveidi un virzīšanu. Getapro platforma dod iespēju bezmaksas piereģistrēties un izveidot savu personisko profila lapu. Savā profilā var bez jebkādas maksas izvietot neierobežotu bilžu skaitu ar darbu piemēriem, kā arī, ja ir vēlme, ielikt linku uz savu Facebook profilu. Visas atsauksmes un rekomendācijas tiks saglabātas turpat. Speciālists varēs padalīties ar savu atsauksmju lapu sociālajos tīklos vai nosūtīt saviem klientiem, un tā būs labāka viņa vizītkarte.

Pasūtījumu administrēšanas efektivitāte

GetaPro palīdz efektīvāk izmantot laiku: nebūs "tukšo" pasūtītāju zvanu, vienkārši intereses pēc. Speciālists saņems automātisko paziņojumu par jaunajiem pasūtījumiem no tās pakalpojumu kategorijas un reģiona, kuri ir norādīti viņa profilā. Speciālisti varēs paši izvēlēties, kādu pasūtījumu paņemt, izejot no savām iespējām, brīva laika un ieinteresētības pasūtījumā.

Nākotne ir reitinga sistēmās

Kā rāda veiksmīgākie piemēri - Booking, Uber, TripAdvisor, pakalpojumu sniedzēju meklēšanas biznesa modeļi strādā veiksmīgāk tad, kad tiek piemēroti reitinga sistēmu principi: pasūtītājiem nav svarīga speciālista pašreklāma, bet gan iepriekšējo pasūtītāju atsauksmes un rekomendācijas. Paies vēl neilgs laiks un pasūtītāji sāks izvēlēties aukles ar reitingu ne mazāk par 4.8 no 5 un pat santehniķi ne zemāku par 4.5.

Lēmumu pieņem katrs uzņēmējs pats, bet tirgu veido pasūtītāji. Jo agrāk speciālisti sāks krāt atsauksmes un veidot savu personisko reitingu, jo vieglāk tie atradīs pasūtījumus tuvajā nākotnē. Tieši šo mēs novērojam daudzās valstīs, kur pakalpojumu agregātori jau ir ļoti populāri. Vinnē tās uzņēmējs, kurš iet uz soli pa priekšu, jo jau tagad pasūtītāji, kuri saņēma vairākus piedāvājumus Getapro, pie citiem līdzīgiem nosacījumiem, izvēlās to speciālistu, kurš piereģistrējies pirmais.

Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form