1. Tas ir lēns

Vairāki laimīgie "Apple Watch" īpašnieki atzīmē, ka arī pat pēc tam, kad "Apple" izlaida "wachOS 2" ar šim pulkstenim radīto, unikālo aplikāciju atbalstu, ierīce ātrāka nekļuva. Viedtālrunim par 100 eiro ātrums nav svarīgs, bet viedpulkstenim - kritisks. Ja ziņojumus ātrāk apskatīt "iPhone" nekā uz pulksteņa - kam tad tāds rīks vispār nepieciešams? No "Apple Watch 2", kuru, iespējams, "Apple" prezentēs jau šogad, tiek gaidīts iespaidīgāks ātrums.

2. Viņi nemaina dzīvi tik ļoti, cik tie maksā

Jau vairākkārt esam atzīmējuši, ka galvenā "Apple Watch" problēma ir tajā, ka, protams, tas ir bezgala interesants, bet diemžēl ietilpst produktu kategorijā "bez manis var iztikt". Īpaši jau ņemot vērā cenu, kas ir gandrīz puse no jauna "iPhone" vērtības.

Lūk, arī šī materiāla autors raksta, ka gada laikā jaunais "gadžets" nav iespaidojis viņa dzīvi.

3. Joprojām maz noderīgu aplikāciju

Šī problēma piemīt visiem viedajiem pulksteņiem un cieši saistīta ar iepriekšminēto punktu - "Apple Watch" praktiski nav tādu aplikāciju, kuras nebūtu pieejamas viedtālruņiem, vai arī tādas, kas būtu nepieciešamākas tieši pulkstenī. Turklāt situāciju ar "Apple" pasliktina tas fakts, ka "Watch" nestrādā bez "iPhone". No tā rodas nākamā problēma...

Akela izgāzies. Astoņi iemesli, kāpēc arī pēc gada jums uz rokas nav 'Apple Watch'
Foto: Publicitātes foto

4. Pulkstenis, kas nespēj izpildīt pulksteņa funkciju

Būsim atklāti - GPS neesamība un nespēja darboties bez "iPhone" nav nekādi plusi. "Apple Watch" atšķirībā no konkurentiem "Android Wear" un "Tizen" nespēj pat bez pārtraukumiem atspoguļot laiku. Kas ir smieklīgi, ņemot vērā, ka visu pagājušo gadu "Apple" nodarbojās ar "upsale" - izgatavoja un tirgoja par fantastiskām summām (simtu dolāru / eiro vērtībā) jaunas siksniņas saviem viedajiem pulksteņiem.

5. Baterijas niecīgā dzīvotspēja

"Apple" noderētu konsultācijas pie "Samsung" (kā arī "Pebble"), kāpēc dienvidkorejiešu pulksteņi spēj izdzīvot pat diennakti (ar ļoti labu gribēšanu pat nedēļas nogali) bez atkārtotas uzlādes, bet, lūk, amerikāņu rīku vajag lādēt katru dienu.

6. Apgrūtina nepieredzējušu lietotāju dzīvi

Lūk, lielisks apraksts tam, kā jūtas cilvēks, kurš pirmo reizi pieskāries "Apple Watch". Tas, ka podziņas uz pulksteņa veic dažādas funkcijas, vai tas, ka ar to vienkārši un banāli neērti rīkoties, ir nopietnas pretenzijas.

7. Vēl ir par agru

Bet, iespējams, iemesls kāpēc "Apple Watch" ir iegādājušies tik maz cilvēku, ir tieši tas pats, kāpēc arī pats pirmais "Apple iPhone" cietis krahu. "Apple" bija nepieciešami gadi, lai kļūtu par modes noteicēju viedtālruņu pasaulē, un gadu pēc šī produkta iznākšanas vēl ir par agru to nopelt vai gluži otrādāk - slavēt.

Lūk, arī "WSJ.com" raksta, ka, patiesībā "Apple" pulksteņi, ja tic analītiķu datiem, pārdodas divreiz labāk nekā pirmais "iPhone", t.i., 12 miljoni vienību pret sešiem miljoniem. Savukārt "iPod" pat 20 reizes labāk.

Arī "Apple" karavāna turpina savu gaitu - tieši šajā mirklī, kad kritiķu suņi rej skaļāk par skaļu - "Apple" ar aptuveni 500 dolāriem vērtajiem pulksteņiem, notirgojot 12 miljonus gabalu, iekasējusi ap 6 miljardiem dolāru. Un lai arī pirmajā ceturksnī zaudētas 11% viedo pulksteņu tirgus daļas - "Apple" joprojām kontrolē 55%. Kuram produktam vēl ir izdevies izrauties jau esošā tirgū un pārliecinoši ieņemt 50-60% tirgus daļu pirmajā tā izlaišanas gadā?

Tiesa, lūk, kur problēma (un šī, acīmredzot, būs astotā problēma) - līdz "Apple Watch" iznākšanai, kompānija pati izveidoja savus tirgus lauciņus un pati arī tos iekaroja. Bet, ja Akela kļūdījās un kāds no produktiem nespēja izlauzties - to bez žēlastības "nometa no kraujas". Banāli, protams, bet to, kas šobrīd notiek ar "Apple Watch", vislabāk aprakstīt ar jau ierasto teicienu - "Džobsa laikā nekā tāda nebija".