'Drošākais uzņēmuma autoparks' diskusija 'Drošas satiksmes ABC – Auto, Bizness, Cilvēks 2022'
Foto: Publicitātes foto

Gada balvas "Drošākais uzņēmuma autoparks" ietvaros jau 10 gadus tiek noteikti un apbalvoti Latvijas atbildīgākie un drošākie autoparki. Šogad – apaļās jubilejas gadā – ikviens interesents aicināts vērot ekspertu diskusiju "Drošas satiksmes ABC – Auto, Bizness, Cilvēks 2022", kā arī desmitgades laureātu apbalvošanu.

close-ad
Ads disabled
Ads disabled
Ads disabled
Ads disabled
Ads disabled

Turpinot pērn iesāktās tradīcijas, konkursa "Drošākais uzņēmuma autoparks" 10 gadu jubilejas diskusijā eksperti runās par nozares galvenajiem izaugsmes faktoriem un to mijiedarbību – Auto, Bizness, Cilvēks jeb "Drošas satiksmes ABC". Droša satiksme uz autoceļiem – tā nav tikai ceļu satiksmes noteikumu pārzināšana vai atbilstoša braukšanas ātruma izvēle. Ceļu satiksmes ABC ir gan auto un bizness, gan cilvēks, un visi šie elementi ir vienlīdz svarīgi drošai un mērķtiecīgai autotransporta nozares attīstībai.

1. daļa "Auto drošība" – "Automātiskās drošības sistēmas: akla uzticēšanās vai gudrs papildinājums?"

Ja vēl pirms 10 gadiem šķita, ka ar drošības jostu un gaisa spilvenu mašīnā pietiek, lai pasargātu autovadītāju un pasažierus ceļu satiksmes negadījumā, šodien autoražotāji iegulda daudz pūļu, lai negadījums nemaz nenotiktu. To palīdz nodrošināt automātiskās drošības sistēmas jeb ADAS ("Advanced Driver Assistance Systems"), kas sniedz autovadītājam svarīgu informāciju par notiekošo ap automašīnu, mazinot vadītāja uzmanības "aklās zonas", palīdzot pamanīt potenciālos riskus un dažkārt pat palīdzot uz tiem reaģēt, pirms notiek negadījums. Par šo tematu diskutēs Rīgas pašvaldības SIA "Rīgas satiksme" Tehniskās daļas vadītājs Sarmis Svilis, SIA "Kreiss" autovadīšanas instruktors Didzis Dzelzkalējs, AS "Mapon" produkta attīstības vadītājs Kalvis Šēnbergs un VAS "CSDD" Biķernieku kompleksās sporta bāzes vadītājs un drošas braukšanas eksperts Normunds Lagzdiņš.

2. daļa "Biznesa ilgtspēja" – "Kā ārstēt autovadītāju deficītu?"

Lai arī arvien aktīvāk tiek runāts par autopilota risinājumiem un pašbraucošiem auto, profesionāli autovadītāji joprojām ir autotransporta nozares mugurkauls. Šādu profesionāļu deficīts būtiski ietekmē ne vien kopējo autotransporta nozares attīstību un ilgtspēju, bet atstāj arī nopietnas sekas uz uzņēmumu reputāciju. Kā Latvija šajā jomā izskatās uz citu Eiropas valstu fona, un kādi ir problēmas iespējamie risinājumi? Par šo tematu diskutēs AS "Aldaris" valdes locekle Elīna Aščuka, AS "Delta LV" valdes priekšsēdētājs Aigars Freibergs, Autotransporta direkcijas valdes priekšsēdētājs Kristiāns Godiņš, Satiksmes ministrijas Sabiedriskā transporta pakalpojumu departamenta direktores vietnieks Jānis Kalniņš.

3. daļa "Cilvēku atbildība" – "Kā izraisīt ceļu satiksmes negadījumu: autovadītāju kļūdas vai ieraduma spēks?"

Pēdējos gados Latvija ierindojas Eiropas ceļu satiksmes negadījumu statistikas augšgalā. Vai un kā šo statistiku iespējams mainīt? Kas veicina satiksmes negadījumus, un kā satiksmes dalībnieki to var mainīt? Par šo tematu diskutēs AAS BALTA Transporta produktu un risku parakstīšanas pārvaldes vadītājs un konkursa "Drošākais uzņēmuma autoparks" ilggadējs žūrijas priekšsēdētājs Kristaps Liecinieks, Valsts policijas Galvenās kārtības policijas Satiksmes uzraudzības un koordinācijas biroja priekšnieks Arturs Smilga, sertificēta psiholoģe Natālija Dauberga un autosportists Ralfs Sirmacis.

Diskusijas moderators – autožurnālists Normunds Avotiņš.

Diskusijas laikā gaidāma konkursa "Drošākais uzņēmuma autoparks 2022" pastāvēšanas vēsturē izcilāko uzņēmumu apbalvošana, pasniedzot Desmitgades Dimanta balvu četrās kategorijās:

  • Pasažieru pārvadātāji;
  • Vietējie (Baltijas valstu) kravu pārvadātāji un speciālā pielietojuma autoparki;
  • Starptautiskie kravu pārvadātāji,
  • Zemāka riska, valsts un pašvaldību autoparki.

Pasākuma ietvaros tiks pasniegta arī īpaša Desmitgades Dimanta specbalva "Drošākais ceļu satiksmē", īpaši izceļot tās kvalitātes, ko visā tā pastāvēšanas vēsturē ir uzsvēris konkurss "Drošākais uzņēmuma autoparks" – proti, godinot autoparku, kurš ir uzrādījis vismazāko ceļu satiksmes negadījumu koeficientu starp visiem autoparkiem.

Konkurss "Drošākais uzņēmuma autoparks" iestājas par sociāli atbildīgiem uzņēmumiem, kuri savā ikdienas darbībā, pārvaldot autoparkus, pierāda, ka tiem patiesi rūp kopējā satiksmes drošība. Tas ietver uzņēmuma iesaisti risku vadībā, cilvēkresursu vadību, uzņēmuma politiku un rīcību attiecībā uz ceļu satiksmes negadījumiem, to uzraudzību un vadību, kā arī autoparku raksturojošo parametru analīzi un tehnisko nodrošinājumu.

Gada balvu "Drošākais uzņēmuma autoparks" jau desmito gadu organizē BALTA sadarbībā ar Satiksmes ministriju. Gada balvu atbalsta, izpratni par ilgtspējīgu un sociāli atbildīgu autoparku pārvaldi, kā arī ikviena ceļu satiksmes dalībnieka drošību palīdz veicināt Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD), SIA "Circle K Latvia", SIA "SEB līzings", AS "Mapon", biedrība "Korporatīvās ilgtspējas un atbildības institūts" (InCSR), Latvijas Darba devēju konfederācija, Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācija un Latvijas Pašvaldību savienība.

Par apdrošināšanas sabiedrību BALTA

Saskaņā ar BALTA veikto aprēķinu, kas balstīts uz FKTK datiem, BALTA ir nedzīvības apdrošināšanas tirgus līderis Latvijā. 2021. gadā uzņēmuma parakstīto prēmiju apjoms bija 116 miljoni eiro. Latvijas iedzīvotāji 18 gadus novērtējuši BALTA kā godīgāko apdrošinātāju, liecina LETA un SKDS veiktā aptauja. BALTA ietilpst PZU grupā, kas ir viens no līderiem Centrālās un Austrumeiropas apdrošināšanas tirgū. PZU ir uzņēmums ar 200 gadus ilgu pieredzi apdrošināšanā un lepojas ar vairāk nekā 22 miljonu klientu uzticību piecās valstīs. 2021. gadā PZU grupas parakstīto prēmiju apjoms sasniedza 5,48 miljardus eiro. Plašāka informācija internetā www.balta.lv un www.pzu.pl/relacje-inwestorskie.

Seko "Delfi" arī Instagram vai Telegram profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!
Ads disabled
Ads disabled
Ads disabled
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.