Sociālā uzņēmējdarbība Latvijā: kāds ir tās biznesa potenciāls?
Foto: Publicitātes foto

Līdz 29. aprīlim gan uzņēmumi, kas jau veic vai plāno veikt sociālo uzņēmējdarbību, gan arī vēl neīstenotu biznesa ideju autori aicināti pieteikties grantu programmai "Augšup", ko īsteno SEB banka kopā ar Mārupes, Siguldas, Ķekavas, Olaines un Ropažu novadiem ar mērķi veicināt sociālās uzņēmējdarbības attīstību Pierīgā.

close-ad
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma

Lai uzzinātu vairāk par grantu programmu "Augšup", kā arī par sociālās uzņēmējdarbības biznesa potenciālu Latvijā, kas šobrīd aktuāls nozarē, kādas ir attīstības un atbalsta iespējas un nākotnes perspektīvas, aicinām 12. aprīlī plkst. 11.00 pievienoties tiešsaistes sarunai. Tajā piedalīsies Diāna Lapkis, sociālās uzņēmējdarbības akseleratora "New Door" vadītāja, Līga Broduža, zirgu un cilvēku labsajūtas centra "Dabas zirgi" saimniece, Žanete Jansone, sociālā uzņēmuma "Hospiss māja" projektu vadītāja.

SEB bankas valdes loceklis Arnis Škapars: "Sociālā uzņēmējdarbība ir unikāla uzņēmējdarbības forma, kurā ir iespēja caur savu saražoto produktu vai sniegto pakalpojumu radīt papildu pievienoto vērtību – risināt konkrētu problēmu vai sniegt atbalstu mazāk aizsargātai sabiedrības grupai. Sociālais aspekts arvien vairāk kļūst par būtisku konkurētspējas faktoru, ko no uzņēmumiem sagaida gan klienti, gan arī investori. Vienlaikus jābūt ne tikai cēlam mērķim, bet arī ilgtspējīgam biznesa modelim – uzņēmumam jāspēj patstāvīgi izdzīvot, augt un attīstīties."

Kā norāda Kristīne Vērpēja, sociālās uzņēmējdarbības inkubatora "Reach for Change Latvia" valdes locekle, arvien vairāk nozarē iesaistās cilvēki, kuriem ir būtiska ilgtspēja un kuri meklē jēgpilnu nodarbošanos ar pievienoto vērtību. "Šobrīd Latvijā ir reģistrēti un aktīvi darbojas 197 sociālie uzņēmumi, bet kopumā to skaits ir vēl lielāks, jo daudzi pēc savas būtības atbilst šim konceptam, taču nav ieguvuši sociālā uzņēmuma statusu. Risinot aktuālas sociālās problēmas caur uzņēmējdarbību, vienlaikus ieguvums ir arī ekonomikai, jo tiek veicināta nodarbinātība, īpaši reģionos. Arī patērētāji arvien vairāk izprot, ka, pērkot pakalpojumus un preces no sociālajiem uzņēmējiem, viņi piedalās pozitīvu pārmaiņu veicināšanā un sniedz atbalstu mazāk aizsargātām sabiedrības grupām," saka Kristīne Vērpēja.

Plašāka informācija seb.lv/augsup.

Seko "Delfi" arī Instagram vai Telegram profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!
Lai ierobežotu dezinformācijas kampaņu izplatību, portāls "Delfi" apturējis iespēju komentēt rakstus
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form