Foto: Liene Akmentiņa

"Pēc saulainās un siltās vasaras bija iestājies rudens, kas daudziem saistās ar drūmu un lietainu laiku. Šis arī ir viens no iemesliem, kāpēc tieši šajā gadalaikā ieplānojam garākus ceļojumus. Atradām izdevīgu piedāvājumu lidojumiem un, ilgi nedomādami, iegādājāmies biļetes uz ASV. Ceļojums ar mašīnu pa Ziemeļameriku jau kādu laiku bija mūsu "to do" sarakstā un beidzot varējām to īstenot. Īsti vēl nenojaušot, kurp ceļi mūs aizvedīs, par ceļojuma sākuma un gala punktu izvēlējāmies Ņujorku. Iepriekš daudz neko neplānojām, aptuveni zinājām galvenās vietas, ko katrs gribējām apskatīt un pārējo atstājām likteņa ziņā," tā savu stāstu konkursam "Ceļo, stāsti, atkal ceļo", kura galveno balvu – kruīzu pa Vidusjūru – nodrošina "Costa Cruises", pieteica Liene Akmentiņa.

Pienāca septembra beigas un mūsu ceļojums varēja sākties. Ceļā devāmies trijatā: vecāki – Liene un Rihards, kā arī gadu jaunā Māra.

Lidojām cauri Amsterdamai, kur pavadījām tikai diennakti, lai apskatītos mājas un restorānus uz ūdens. Lielākais peldošais restorāns Amsterdamā ir "Sea Palace", kas ir arī pirmais peldošais restorāns Eiropā, uzcelts jau 1984. gadā. Restorāns izskatās iespaidīgs, trīs stāvos ar 650 sēdvietām. Amsterdamā mijas ļoti daudz atšķirīgu lietu – baznīcai blakus bordelis, pārtikas veikalam blakus tirgo zālīti, mašīnu stāvvietu centrā mazāk nekā velonovietņu. Apmeklējām Nelsona Mandela izstādi, kas notika 15. gadsimtā celtajā baznīcā "Nieuwe Kerk". Prātā paliek viena no spilgtākajām Mandelas atziņām, kura lielā mērā atspoguļo mūsu ceļojumu: "Tas vienmēr šķiet neiespējami, līdz tas ir paveikts". Tālāk jau devāmies uz Ņujorku, kur mūs sagaidīja patīkami 28 grādi septiņos vakarā.

Lielā ābola jeb Ņujorkas iepazīšana

Foto: Liene Akmentiņa

Sākotnēji plānojām 70 dienās ar mašīnu ceļot no Ņujorkas līdz Losandželosai, pa ceļam apskatoties Niagāras ūdenskritumu, Jeloustonas nacionālo parku, Kalifornijas piekrasti, Lielo kanjonu un apmeklēt Disnejlendu, taču mūsu plāni krasi mainījās. Pirmais, ko devāmies apskatīties Ņujorkā, bija "Empire State Building". Māra bija priecīga, skatoties uz Ņujorku vienā no augstākajām celtnēm ASV, kas uzcelta jau tālajā 1931. gadā.

Protams, nobildējāmies arī Taimskvērā, kur lielākā ekrāna garums pārsniedz futbola laukumu un izvietot savu reklāmu uz četrām nedēļām maksā 2,5 miljonus. Nav brīnums, jo šī ir otrā apmeklētākā tūristu vieta pasaulē ar vairāk nekā 39 miljoniem tūristu gadā. Pastaigājāmies arī pa Ņujorkas centrālo parku, kur sastapām daudz vāveres, kuras skraidīja pa parku.

Pavadījām vēl dažas dienas Ņujorkā un Longailendā, kur mūsu paziņa no Latvijas palīdzēja sagatavot visu nepieciešamo tālajam ceļam. Šajā laikā pastaigājāmies pa Volstrītu un uzmetām aci ASV augstākajai ēkai "One World Trade Center", kas uzcelta blakus bijušo dvīņu torņu vietai 2013. gadā. Vēlējāmies uzbraukt torņa augšgalā, bet tas bija mākonī un neko nevarēja redzēt. Apskatījāmies arī pirmā ASV prezidenta Džordža Vašingtona statuju.

Kopumā Ņujorka mums patika. Atvērti un pozitīvi iedzīvotāji, kas labprāt ar Māru sveicinājās un iepazinās.

Niagāras ūdenskrituma apmeklējums, Klīvlenda un Čikāga

Foto: Liene Akmentiņa

Kad mašīna un viss nepieciešamais bija sagatavots, devāmies ceļā uz Kanādas pusi. Braucot pa ASV, likās, ka ceļojam pa Eiropu, jo ik pa laikam rādījās uzraksti – iespējams nogriezties uz "Geneva", "Milana", "Barcelona", "Warsaw". Ceļa joslas nav tik plašas kā iedomājāmies, bet kopumā ceļi ir labā stāvoklī ar daudz rindām. Ātrumi līdzīgi Eiropai – 55 jūdzes (88 km/h) ārpus pilsētas un 70 jūdzes (112 km/h) pa bāni.

Braucām no Ņujorkas uz Niagāras ūdenskritumu, pa ceļam izbaudot zelta rudens pasakainās ainavas. Piestājām Bufalo apskatīties vietējo beisbola stadionu, kas ir mājvieta "Buffalo Bisons" komandai.

Beidzot nonācām vienā no gaidītākajām vietām – Niagārā. Fantastiski iespaidi – Niagāras ūdenskritums nomierina un uzlādē. Vīza uz Kanādu nav nepieciešama, ja dodies no ASV puses ar kājām, tik jāatceras paņemt sīknaudu, lai tiktu atpakaļ. Pastaigājāmies no ASV uz Kanādu un atpakaļ. Tālāk no Niagāras devāmies uz Klīvlendu un Čikāgu.

Foto: Liene Akmentiņa

Klīvlenda tiek uzskatīta par pilsētu, kur sākās rokenrols. Tur notika pirmais rokenrola koncerts un tagad tur atrodas "Rock&Roll" slavas zāle. Pavadījām tur dienu, līdz devāmies tālāk devāmies uz Čikāgu, kur gan pārraidīta pirmā krāsainā TV programma, gan ir vienīgā vieta pasaulē, kur upe tek pretējā virzienā.

Čikāgā tiešām ir daudz parki, skaists iekārtojums un dzidrais Mičiganas ezers. Mašīnas šeit pārvietojas trīs stāvos, lai mazinātu satiksmi. Pilsētas centrā ir izveidots savdabīgs "Millennium" parks, kur redzējām "Cloud gate", kas attēlu parāda 360 grādos un sver 110 tonnas. Parka izveide maksājusi 475 miljonus.

Pēc Čikāgas apciemojām vēl vienu latviešu ģimeni Bebru dambja pilsētiņā un apskatījām netālu esošo "Wisconsin Dells", kuru varētu nosaukt par atrakciju galvaspilsētu.

Indiāņu medību lauki un Rašmora kalni

Foto: Liene Akmentiņa

Tālāk neplānoti devāmies vēl vairāk uz ziemeļiem, uz Minesotu. Bijām jau nobraukuši aptuveni 2400 kilometrus pāri septiņiem štatiem. Minesotā apskatījām dvīņu pilsētas, kur visvairāk mums patika greznā valdības ēka. Tāpat redzējām arī pasaules lielāko pilsētas skulptūru parku, kur slavenākā ir 1980. gadā veidotā karote ar ķirsi, kas sver vairāk nekā 3 tonnas.

Tālāk devāmies uz "Sioux" ūdenskritumu, kas ieguvis savu nosaukumu no Lakota indiāņiem. Pēc tam plānā bija aizbraukt uz "Bedland" nacionālo parku, kur ir bijuši indiāņu medību lauki, un Rašmora kalnu, kur no akmens izgrebti četri ASV prezidenti.

No agra rīta ieradāmies "Badland" nacionālajā parkā, kur pavadījām lielāko daļu dienas. Bizoņus neredzējām, bet parkā varēja redzēt "Bighorne" aitas. Šīm aitām tikai ragu svars vien sasniedz 14 kilogramus! Parkā atrodas arī vieni no lielākajiem prēriju laukiem, kurus vairākus gadsimtus indiāņi izmantojuši medībām.

Tālāk devāmies uz Rašmora kalnu, kur var redzēt četrus ASV prezidentus, kas devuši lielu ieguldījumu ASV vēsturē. Diezgan iespaidīgi izmēri, bet no attāluma 18 metrus garās ASV prezidentu galvas neizskatās tik lielas! Uzzinājām arī, kāpēc tieši šie prezidenti ir šeit. Vašingtons ieguva ASV neatkarību no britiem, Džefersons nopirka no Francijas Luizānas štatu un dubultoja ASV izmēru 1803. gadā, Linkolns izbeidza verdzību, lai visi ASV būtu brīvi un līdzvērtīgi, bet Rūzvelts uzlaboja ASV ekonomiku 20. gadsimta sākumā.

Sastapšanās ar lāčiem un dabas skaistumu: Jeloustonas un Redvudas nacionālie parki

Foto: Liene Akmentiņa

Nonākot pirmajā izveidotajā ASV nacionālajā parkā "Yelowstone" jeb Jeloustonas nacionālajā parkā, drīz vien mūs pārsteidza pirmais melnais lācis. ASV nacionālajos parkos dzīvnieki ir brīvā savvaļā, viņus neierobežo sēta vai citi objekti. Pirmais, ko šeit ierodoties var izlasīt, – nedrīkst atstāt pārtiku atvērtā veidā, jo lāči var atnākt ciemos. Bukletos minētas tādas frāzes, kā "neskriet prom, lēni atkāpties" un mums vislabāk patika frāze "dzīvnieki parasti neuzbrūk, bet ja nu uzbrūk, tad cīnies pretī".

Jeloustonas parkā var redzēt jau iepriekšminētos lāčus, bizoņus, karstos avotus, lielāko aktīvo geizeru pasaulē, ūdenskritumus.

Jeloustonas daba ir ļoti daudzveidīga, un gandrīz visu laiku tu atrodies virs "Caldera" supervulkāna. Neskatoties uz karstajiem avotiem, šeit mūs pārsteidza sniegs, un temperatūra noslīdēja līdz -5 grādiem pa dienu.

Foto: Liene Akmentiņa

Tālāk dodamies uz Redvudas ("Redwood") nacionālo parku, kur var redzēt pasaules garākos kokus, kuru izmērs pārsniedz 115 metrus. Pateicoties klimatam, kas šeit valda, koki izauguši vareni lieli. Izskatās diezgan iespaidīgi, ja ņem vērā, ka tikai dažas ēkas Rīgā sasniedz šādu augstumu! Ar mašīnu izbraucām pa "Avenue of the Giants", kur nav tie garākie koki, bet toties ir ļoti daudzi, kopā veidojot smuku aleju.

Tālāk devāmies uz 600 kilometrus attālo Sanfrancisko. Pa ceļam izbaudot ceļu ar daudz līkumiem, stāvām nogāzēm un skaitiem saulrietiem.

Sanfrancisko, Josemitu nacionālais parks un Nāves ieleja

Foto: Liene Akmentiņa

Visforšākais, ko pašā Sanfrancisko centrā varēja redzēt, ir savvaļas jūras lauvas piestātnē pie "Pier 39". Vakarā aizbraucām uz "Golden gate" tiltu noskatīties saulrietu, bet pa dienu bijām paguvuši pastaigāt pa Sanfrancisko ieliņām. Stāvākās no tām sašķiebušās 31,5 grādos, ko var pielīdzināt Austrijas sarkanajām slēpošanas trasēm. Manuprāt, pilsētai ir foršs stāsts, kā šeit viss sākās. Meklējot zeltu, šeit atbrauca un palika ap 36 tūkstošiem cilvēku. Savukārt zelta meklējumos uz Kaliforniju kopumā ieradās vairāk nekā 300 000 ļaudis.

Runājot par izglītību Kalifornijā, amerikāņi par bērnu studijām domā jau tad, kad plāno bērna piedzimšanu. Arī mēs aizbraucām izpētīt vienu no labākajām – Stenfordas universitāti. Tur ir izveidojusies vesela pilsēta ar savu autobusa līniju, kur mācās vairāk nekā 16 000 studentu.

Josemitu ("Yosemit") nacionālais parks priecēja ar savu zaļumu, dažādību un ūdens tīrību. Šeit aug "Giant Sequoias", kam ir nepieciešams uguns, lai izplatītos, kas ir diezgan interesanti, ņemot vērā, ka tieši šeit vēl divas nedēļas pirms mūsu ierašanās plosījās ugunsgrēks un daļēji parks bija slēgts. Izstaigājām Josemitu parku un tālāk devāmies uz tuksnešaino ieleju jeb "Death Valley" pusi. Tuvojoties ielejai, temperatūra jau bija virs +30 grādiem. Citādāk laikam jau nevarētu būt, jo tieši tur ir uzstādīts rekords – karstākā vieta uz zemes ar 56,7 grādiem pēc Celsija, kas pagaidām vēl nav pārspēta. Sajūtot karstumu, piestājām "Keough's Hot Springs", kur kārtīgi izpeldējāmies. Kad temperatūra jau bija nokritusi līdz 24 grādiem, vakarā nedaudz pastaigājāmies pa Nāves ieleju.

'Amuleta' māja un citas Losandželosas un tuvējās apkārtnes pērles

Foto: Liene Akmentiņa

Pēc nobrauktiem 10 000 kilometriem, nonācām Losandželosā. Paveicās, ka tur vēl bija aizkavējusies vasara un izbaudījām pēdējās šīs vasaras siltās dienas – šeit oktobrī virs +27 grādiem. Sākām ar Malibu pludmali, kur ir filmēti daži aizkadri seriālam "Divarpus vīri". Tālāk aizbraucām uz Halivelu māju no seriāla "Amulets", kas par nelielu pārsteigumu atrodas "1329 Carroll Ave", Losandželosā, nevis Sanfrancisko.

Izstaigājām Holivudas aleju un aizbraucām uz "Griffith" parku, kur observatorijā var redzēt dažādus atklājumus saistībā ar kosmosu. Tur arī paveras foršs skats uz pilsētu. Diemžēl Losandželosā ir viens no lielākajiem smogiem ASV, un pilsēta visu laiku ir dūmakā, pat saulainā dienā.

Ir oktobra beigas un klāt ir vieni no gaidītākajiem svētkiem ASV – Helovīni. Šogad tos sagaidījām "Oceanside" pilsētā pie Klusā okeāna. Māra apstaigāja kādas 25 mājas un savāca apmēram divus kilogramus ar konfektēm. Šeit šie svētki tiešām ir jūtami gandrīz katrā māja. Katra otrā māja izrotāta ar ķirbjiem, spokiem vai zirnekļu tīkliem. Bērni pārģērbušies par dažādiem varoņiem – skrien no mājas uz māju, lai savāktu maksimāli daudz konfekšu. Šī bija ļoti patīkama pieredze. Interesanti, ka šī tradīcija radusies pamatā no īriem un skotiem, kas atbraukuši uz ASV. Gandrīz visas mūsdienu Helovīnu tradīcijas ir laika gaitā mainījušās, vairākām kultūrām sajaucoties. Iepriekš ķirbja vietā izmantoja lopbarības rāceni un arī mūsdienās populārākā tradīcija "Trick-or-treat" pirmsākumumos nav bijusi.

Nacionālo parku apmeklēšana bija mūsu ceļojuma galvenā sastāvdaļa, turklāt nopērkot nacionālo parku gada karti, tos varējām apmeklēt neticami lēti. Kārtīgi izstaigājāmies arī pa "Joshua tree" parku visas dienas garumā. Parkā diezgan populārs ir alpīnisms, ko šeit ir iespējams apgūt. Šajā parkā atrodas divi tuksneši "Mojave" un "Colorado". Interesanti, ka pats "Joshua tree" nav koks vai kaktus, bet gan ir pieskaitāms pie "Monocot", kas ietver sevī pamatā dažādas puķes.

Tālāk piestājām "Desert hot springs", kur izbaudījām vietējos svētkus ar meksikāņu ēdieniem. Savukārt Māra izpeldējās vairākos baseinos, kas nāk no siltajiem avotiem. Pats labākais – šeit vari sēdēt siltajos avotos un baudīt dzīvo mūziku. Jāpiebilst, ka pilsēta ar smiltīm, sastādītajām palmām, viesnīcu iekārtojumu un alejām nedaudz atgādināja Ēģipti.

Nonākuši atpakaļ Losandželosā, pāris dienas palikām pie "Santa Monica" pludmales. Daudz saules un plaša pludmale. Pa dienu aizbraucām apskatīties vietu, kur sākotnēji bija pirmais "McDonald's" restorāns. Šobrīd gan oriģinālā ēka tur vairs nav, bet ir ierīkots neliels muzejs par tā vēsturi.

Nākošajā dienā izstaigājāmies pa Kalifornijas zinātnes centru, kur var redzēt kosmosa kuģi, kosmosa nolaišanās kapsulas, kosmosa satelītus, spiegu lidmašīnu, ko izmantoja CIA vajadzībām, dažādus eksperimentus, tai skaitā zemestrīces simulatoru, infrasarkanās kameras pielietojumu, elektrības ražošanas eksperimentus un iespējas, dažādus dzīvniekus un augus. Tiešām ļoti interesants un daudzveidīgs muzejs, kur bērni var iesaistīties un dzīvē redzēt dažādus eksperimentus un to lietderību ikdienā.

Kāzas Lasvegasā un lavierēšana gar Meksikas robežu

Foto: Liene Akmentiņa

No rīta pie virtuves loga mūs pārsteidza kolibri putniņš. Apskatījuši vienu no mazākajiem putniņiem pasaulē, devāmies uz grēku pilsētu Lasvegasu, kur šeit attīstību aizsāka viens no mafijas līderiem Lanskis, lai legalizētu nelegāli iegūtos līdzekļus. Pastaigājam pa galveno ielu, kur, manuprāt, apskates vērts ir "Bellagio" viesnīcas vestibils un āra strūklaka. Piestājām sabildēties arī pie Lasvegasas zīmes, kura tika uzstādīta jau 1959. gadā un ir viena no atpazīšanās zīmēm pilsētai. Kopumā pilsēta ir smuka, ar daudz replikām, tai skaitā Brīvības statuju, Eifeļa torni, kā arī Venēcijas tiltiņu ar gondolām.

Lasvegasā palikām vēl dažas dienas, lai gatavotos lielajam notikumam.– Māras krustvecāku kāzām. Viņi apprecējās greznajā "Westgate" viesnīcas Kristālu kapelā. Pēc ceremonijas devāmies uz ielu "Las Vegas Strip", kur jaunajam pārim novadījām arī kādu latviešu tradīciju "septiņi tilti" – iemetot monētu, saucot mīļvārdiņos, pūšot balonus, skaitot kopīgos dzīves gadus, pārdejojot kāzu deju pāri tiltam, uzrakstot mīlestības vēstuli un, protams, saskandinot šampanieša glāzes. Izspēlējām vēl pāris kāzu spēles un tālāk devāmies uz "Flamingo", kur mūs gaidīja svētku mielasts.

Neliela atpūta pēc kāzām, un tad jau devāmies uz Lielo kanjonu pusi. Pa ceļam, protams, piestājām pie "Hoover Dam", kas savā laikā bija augstākais dambis pasaulē. Pie reizes apskatījāmies arī otro augstāko tiltu ASV, kas atrodas tieši blakus iepriekšminētajām dambim. Izbraucām arī pa 66. ceļu, kur var redzēt daudz auto no 20.gadsimta sākuma un vidus posma.

Tālāk jau nonācām Lielajā kanjonā. Pirmais iespaids ir ļoti spēcīgs, bet drīz vien pierodi pie kanjona dziļuma un plašuma un vari to izbaudīt.

Pēc kanjona apskatīšanās, devāmies tālāk uz El Paso pilsētu, kas atrodas uz ASV un Meksikas robežas. Interesanti, ka no ASV uz Meksiku vari aiziet bez dokumentiem, jo neviens tos nepārbauda, bet atpakaļ gan pārbauda divtik.

Foto: Liene Akmentiņa

Pēc tam devāmies uz "Carlsbad" alām, kuras ir lielākās kaļķakmens alas ASV. Uz tām nobraucām lejā ar liftu aptuveni 230 metru dziļumā. Tur pastaigājāmies pa alām, kuru augstums sasniedz 78 metrus, bet garums – vairāk nekā 1200 metrus. Tālāk ceļš mūs veda uz Ņūorleānu – nozīmīgāko ostas pilsētu ASV.

Floridas štata apceļošana: pludmales un latvieša rokām būvētā koraļļu pils

Pēc 49 dienām, ceļojot pa ASV, šķērsojot 21 ASV štatu un nobraucot vairāk nekā 15 000 kilometrus, bijām nonākuši Maiami. Māra pārsteidzoši labi ir pārvarējusi šo garo ceļu un uzreiz bija gatava peldēties Atlantijas okeānā. Šeit pa dienu ir aptuveni +28 grādi, bet ūdenī ir aptuveni +25 grādi. Pāris dienas padzīvojāmies pa Maiami pludmali, kas ir lielākā cilvēku uzbērtā pludmale pasaulē. Apskatījām arī latvieša veidoto Koraļļu pili tepat Maiami, kuru izveidoja Edvards viens pats. Pils svars pārsniedz 1100 tonnas un līdz šim brīdim nav zināms, kā smagie akmeņi tika pārvietoti.

Pabijām arī Everglades nacionālajā parkā, kur redzējām Amerikas aligatorus, bruņurupučus un Amerikas čūskkakli. Amerikas aligatoru svars var sasniegt pat 1 tonnu. Jāpiebilst, ka Evarglendas parks ir vienīgā vieta pasaulē, kur kopā savvaļā dzīvo gan krokodili, gan aligatori.

Foto: Liene Akmentiņa

Tālāk devāmies uz ballīšu pilsētu "Daytona Beach", kur var braukāties pa pludmali ar mašīnu. Šī pludmale ir pazīstama ar savām cietajām smiltīm, kas atļauj mašīnām viegli pārvietoties pa pludmali. "Daytona" pludmalē agrāk notika daudzas autosacīkstes. Pēc tam aizbraucām uz "Daytona speedway" arēnu, kur notiek "Nascar" sacensības. Tālāk ceļi mūs veda uz ļoti smuku pilsētiņu, proti, "St Augustine", kas ar savu vēsturisko centru vairāk atgādināja Eiropas pilsētiņu nevis ASV, jo celta 1565. gadā spāņu vadībā un šeit atrodas senākais celtais cietoksnis ASV.

Izbrauciens helikopterā un pēdējie ceļojuma galamērķi

Mūsu nākamais galamērķis – Džordžijas štata "Savannah" pilsēta, kur Māra pirmo reizi dzīvē lidoja ar helikopteru. Pilota Nika pacelšanos un piezemēšanos gandrīz nevarēja just, kas šo lidojumu padarīja ļoti patīkamu. No augšas apskatījāmies vecpilsētu.

Tālāk devāmies uz Ziemeļkarolīnas un Dievidkarolīnas štata robežu, kur ir neliels pieturas punkts "South of the Border". Tur atrodamas vairākas dzīvnieku figūras, kur bērni var sēdēt un spēlēties. Tur var apskatīt arī lielāko rāpuļu izstādi ASV. Arvien vairāk tuvojāmies mūsu ceļojuma galapunktam, bet līdz tam vēl bija, ko redzēt. Devāmies uz Baltā nama pusi Vašingtonā, kā arī Filadelfiju, pa ceļam vēl apskatoties Ričmondu.

Vašingtona mūs sagaidīja ar +1 grādu un skaistu rudeni. Apskatījāmies Balto namu, Vašingtonas monumentu, Linkolna memoriālu, ASV Kapitoliju, Smitsona institūtu un pili. Pirmo reizi ieraugot Balto namu, daudziem ir jautājums, vai tas tiešām ir Baltais nams? Dzīvē izskatās diezgan maziņš. Vislabāk mums patika Linkolna memoriāls, kur var gūt daudz atziņu un iedvesmas. Tur ir vairāki iedvesmojoši citāti un runas, ko teicis Linkolns.

Tālāk devāmies uz Filadelfiju Pensilvānijas štatā, kur viena no slavenākajām apskates vietām ir Rokija pakāpieni. Tam pat par godu ir uzcelta Rokija skulptūra blakus pakāpieniem. Daudzi skrien augšā pa pakāpieniem un motivē sevi. Fildadelfijas centrā apskatījāmies arī gaismas šovu un Ziemassvētku tirdziņu.

Nonākuši atpakaļ Ņujorkā, izbaudījām Ziemassvētku garu un apskatījām daudzos amerikāņu izrotātos namus ar gaismiņām, rotājumiem un figūrām.

Kopsavilkums

Foto: Liene Akmentiņa

Veiksmīgi ir noslēdzies mūsu ceļojums pa ASV 70 dienu garumā. Kopā nobraucām 18 300 kilometrus un šķērsojām 28 štatus. Pabijām arī Kanādā pie Niagāras un Meksikā pie El Paso. Mums ļoti patika ceļojums! Iesakām ikvienai ģimenei nebaidīties no nezināmā un doties piedzīvojumos kopā ar mazajām atvasītēm. Katru dienu dzīvojām šodienai un ļāvāmies ceļam mūs vest pareizajā virzienā. Lai gan visu redzēto un piedzīvoto grūti ielikt rāmjos, tomēr uztaisījām nelielu topu ar vietām ASV, kur mums visvairāk patika, bija interesanti, bija kas jauns un citur neredzēts: