Foto: Shutterstock
SITA (Starptautisks informācijas tehnoloģiju uzņēmums, kas apkalpo 90% pasaules avio nozares) pirms dažiem gadiem veiktais pētījums vēstīja, ka vidēji gadā pasaulē konstatētas 25,8 miljoni nozaudētas somas (pazaudētas un īslaicīgi nozaudētas). Savukārt Eiropas Aviokompāniju asociācijas apkopotie dati liecina, ka 85% gadījumu nozaudētā bagāža tās īpašniekiem tika atgriezta 48 stundu laikā. Kā rīkoties, ja bagāža nozaudēta, stāsta Lidot.lv direktore Ieva Keiša.

"Ja esat iegādājušies aviobiļeti un ceļojumu apdrošināšanas polisi pie ceļojumu aģentūras, tad noteikti sazinieties ar savu ceļojumu konsultantu, kurš šajā gadījumā uzņemsies lielāko daļu no rūpēm, palīdzēs sagatavot nepieciešamos dokumentus, sazināsies ar aviokompāniju un no savas puses darīs visu, lai iespējami ātrāk atgūtu jūsu bagāžu," iesaka Keiša.

Savukārt individuālajiem ceļotājiem, kas paši iegādājušies biļetes lidojumam un nav apdrošināti, jāsazinās ar attiecīgo aviokompāniju vai jādodas uz Lost&Found biroju lidostas ielidošanas zonā, kur palīdzēs tikt ar visu galā. Tur būs jāspēj sīki aprakstīt, kas bijis bagāžā.
Lūk, ieteikumi, kā rīkoties, lai nepazaudētu bagāžu vai maksimāli ātri to atgūt, gadījumā, ja tā tomēr ir noklīdusi:

1. Mantu saraksts


Saraksts ar līdzi ņemamajām lietām var noderēt ne tikai kravājoties, bet arī tad, ja bagāža ir nozaudēta un nepieciešams aizpildīt aviokompāniju pieprasījumu veidlapas un citas formalitātes. Pārliecinieties, ka bagāžai esat pievienojis identifikācijas zīmīti gan ārpus bagāžas, gan iekšā koferī. Turklāt nododot bagāžu, pievērsiet uzmanību, kas rakstīts uz uzlīmes, kas tiek uzlīmēta bagāžai.

2. Vērtīgās lietas labāk paturēt pie sevis


Pavisam noteikti dārgākās un svarīgākās mantas turiet rokas bagāžā vai ideālā gadījumā – vērtīgas lietas vispār neņemiet līdzi! Lai gan par nozaudētu bagāžu iespējams saņemt kompensāciju, arī aviokompāniju viedoklis par to, kas tiek traktēts kā vērtīgs un kas nē, var atšķirties no jūsu uzskatiem. Ja tomēr ņemat līdzi vērtīgas mantas, ieteicams iegādāties ceļojumu apdrošināšanu.

3. Nepametiet lidostu!


Šī ir visai izplatīta kļūda. Lidojums bijis garš un nogurdinošs, cilvēks jūtas noguris un vēl neapmierinātāks brīdī, kad nesagaida savu bagāžu, nolemj doties mājās izgulēties un risināt radušos problēmu nākamajā dienā. Tomēr, lai cik noguris justos – nepametiet lidostu! Atrodiet informācijas centru un uzrakstiet iesniegumu. Īpaši gadījumā, ja runa ir par sabojātu bagāžu. Uzreiz uzrakstīts iesniegums ļaus izvairīties un nepatīkamas skaidrošanās par to, kur čemodāns ticis apskādēts.

4. Zini, kas bija bagāžā


Ja bagāža būs nozaudēta, aviokompānija vēlēsies zināt, kas tajā atradās (vēl viens iemesls ņemt iespējami mazāk mantas). Jo detalizētāk varēsiet informēt par bagāžas saturu, jo labāk. Iekļaujot apģērba izmēru, krāsu, apavu veidu un tamlīdzīgas detaļas. Kā jau zināt, visi melnie čemodāni izskatās pēc melniem čemodāniem, tādēļ, ja iespējams, pirms došanās ceļā nofotografējiet savu bagāžu ar mobilo telefonu.

5. "Neatmetiet ar roku" pazaudētajai bagāžai!


Aviokompānijai būtu jūs jātur lietas kursā. Taču, ja liekas, ka visi par jums aizmirsuši, esiet aktīvi, bet pieklājīgi. Rakstiet e-pastus un noteikti atsaucaties uz iepriekš iesniegtajiem dokumentiem.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!