Foto: Privātais arhīvs

"Jau dodoties ceļā uz Indiju, lai vairāku mēnešu laikā šķērsotu to ar velosipēdiem, mums bija domas par iespējamiem ceļojuma turpinājumiem. Domājām par Nepālu un pētījām, cik reāla ir pārējās Āzijas apceļošana ar velosipēdiem, galvenokārt uztraucoties par vīzām un iespēju robežu šķērsot pa zemi nevis lidojot. Līdz beigu beigās nolēmām par labu Malaizijai kā nākamajam ceļa posmam", stāsta Kaspars Misiņš - viens no trim draugiem - riteņbraucējiem.

Domas par Nepālu šoreiz tika atmestas kalnu dēļ. Kalni ir ļoti skaisti, taču arī ļoti grūta vide velobraukšanai. Tie, lai pagaidām paliek uz vēlāku laiku. Lasītais par Bangladešu un Mjanmu raisīja domas par iespējamām problēmām uz robežas un vīzu iegūšanā, kā arī riskantu pārvietošanos noteiktos šo valstu reģionos.

Neatrodot variantus tālākam ceļam pa okeānu, tika pieņemts lēmums lidot ar kādu no Āzijas zemo cenu aviokompānijām. Kā iespējamie galamērķi tika apskatīti Taizeme, Laosa, Kambodža, Vjetnama un beigās arī Malaizija.

Vairākus mēnešus ilga lietus sezona drīzumā nav gaidāma. Valsts ir diezgan liela un, pēc citu velo ceļotāju atsauksmēm, labi piemērota riteņbraukšanai. Tā ir viena no attīstītākajām reģiona valstīm, bet tai pat laikā samērā lēta valsts ar skaistu dabu. Vai vēl var būt kādas šaubas par Malaiziju? Kā patīkams pluss Malaizijai izrādījās fakts, ka Latvijas pilsoņi šajā Dienvidaustrumāzijas valstī var bez vīzas uzturēties līdz pat trīs mēnešiem. Tātad nekādas steigas. Turklāt, izmantojot aviotransportu, te par pārdesmit eiro ir iespējams aizlidot gandrīz jebkur, par simts eiro iespējams tikt līdz pat Austrālijai. Tas, kā smejas Kaspars: "Ja nu riteņi apnīk un gribas kaut ko jaunu."

Bija janvāra beigas, nedaudz vairāk kā viens mēnesis līdz Indijas vīzas termiņa beigām. Un bija pēdējais laiks veikt izvēli. Būt vai nebūt Malaizijai? Būt! Paga, bet uz kuru no daudzajām lidostām pirkt biļeti? Vispār uz kuru no valsts daļām?

Kā izrādās, tādas ir divas. Uz Borneo salu austrumos vai uz galveno valsts daļu, kurai ir sauszemes robeža ar Taizemi? Pēdējie meklējumi Google, mēģinot rast labāko risinājumu, un pusstundas laikā tika iegādātas biļetes uz valsts galvaspilsētu Kuala Lumpuru. Izmaksas kopā ar sporta bagāžu (velosipēdu) un vienu lielo somu katram mazākas nekā 100 eiro.

Ņemot vērā vēl mazāko budžetu, jaunieši Malaizijā plāno ne tikai ceļot visapkārt, bet arī pastrādāt. Lai vienlaikus tiktu labāk iepazīta arī vietējā kultūra, ir nolemts izmantot brīvprātīgā darba iespējas, kad dažu stundu darbs tiek atalgots ar naktsmītni un ēdienu. Savukārt, pārējais laiks ir brīvi izmantojams pēc saviem ieskatiem.

Par to, kā tas izvērsīsies, lasi jau nākamajā rakstā pēc nedēļas!

Ikdienas atziņas lasi Kaspara blogā www.kasparsmisins.lv un sociālajos tīklos @kasparsmisins, @bubuce un @viestursm!

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!