Foto: Shutterstock
Reizēm, dodoties ceļojumos ar lidmašīnu, gadās piedzīvot situāciju, kad lidojuma galamērķī tiek saņemta bojāta bagāža vai pat tā netiek saņemta nemaz. Šī situācija var ne tikai sabojāt ceļotprieku, bet arī radīt neparedzētus izdevumus bagāžas īpašniekam. Kā rīkoties, ja tā noticis?

Gadījumos, ja lidojuma galamērķī secināt, ka bagāža ir bojāta, aizkavējusies, nozagta vai nozaudēta, apdrošinātāja "Balta" Personu apdrošināšanas produktu un risku parakstīšanas pārvaldes vadītāja Sandra Pietkēviča iesaka:

• Pieprasiet lidostas darbiniekam izziņu ar apliecinājumu par pazudušo vai bojāto bagāžu.
• Bagāžu ieteicams nofotografēt tā, lai fotogrāfijā būtu redzami bojājumi;
• Gadījumos, kad bagāža ir pazudusi vai aizkavējusies, apdrošinātajām personām ir iespēja, nepārsniedzot polisē norādīto riska apdrošinājuma summu, iegādāties pirmās nepieciešamības preces, piemēram, attiecīgajam klimatam vai ceļojuma mērķim atbilstošu apģērbu, aizstājot bagāžā esošās aizkavējušās personīgās mantas;
• Ja dodaties ceļojumā ar mērķi sportot un esat kā bagāžu līdzi ņēmuši sporta inventāru, aizkavēšanās vai bojājumu gadījumā nepieciešamo inventāru varat iznomāt, taču saglabājiet čeku, lai apdrošinātājs šīs neparedzētās izmaksas atmaksātu;
• 30 dienu laikā pēc polises beigu termiņa apdrošinātājam jāiesniedz visi nepieciešamie dokumenti – izziņas, fotogrāfijas, rēķini vai oriģinālos čeki – atlīdzības pieteikšanai.

Parasti tiek ieteikts pirms došanās ceļojumā apdrošināt savu braucienu, turklāt Ārlietu ministrija iesaka iegādāties tādu polisi, kas iekļauj arī medicīnas un repatriācijas izdevumus.

Vienlaikus apdrošinātājs norāda, ka ikviens atlīdzību pieteikuma gadījums ir atšķirīgs un atlīdzība tiek izmaksāta par lietām, kas ir nepieciešamas, ņemot vērā gan ceļojuma mērķi, gan laikapstākļus attiecīgajā vietā. "Ja persona dodas darījuma braucienā, varam secināt, ka potenciālais ceļojuma mērķis ir piedalīties kādā sanāksmē, konferencē vai svinīgā pasākumā. Taču tas nenozīmē, ka šī persona jau lidmašīnā sēdīsies, tērpusies uzvalkā vai svinīgā kleitā. Ja bagāža aizkavējas, tiek bojāta, nozagta vai pazūd, uzvalks, kurpes vai vienkārši laikapstākļiem atbilstošs apģērbs ir uzskatāmi par pirmo nepieciešamību," skaidro Pietkēviča. Līdzīga ir situācija, ja personas devušās ceļojumā ar mērķi nodarboties ar sportiskām aktivitātēm, – ja polisē ir apdrošināta nodarbošanās ar sportu, tad apdrošinātājs atlīdzinās izdevumus par sporta inventāra nomu.

"Balta" kopējie statistikas dati liecina, ka pērn apdrošinātājs saņēmis 154 atlīdzību pieteikumus par bagāžas aizkavēšanos, bojāšanu vai pazušanu, atlīdzībās izmaksājot 17 371 eiro. "Visbiežāk atlīdzības pieteiktas par sabojātu bagāžu un par izdevumiem, kas radušies bagāžas aizkavēšanās dēļ. Analizējot atlīdzību pieteikumus par gadījumiem, kad bagāža tiek bojāta, esam novērojuši, ka visbiežāk ceļojumu koferiem tiek bojāts korpuss, ritentiņi un rokturi. Šādu gadījumu rezultātā vidējā izmaksātā atlīdzību summa ir 105 eiro, bet dažkārt izdevumi sasniedz pat 1000 eiro. Ja bagāža tiek nozagta vai nozaudēta, finansiālie zaudējumi ir daudz lielāki," stāsta Pietkēviča.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!