Foto: Shutterstock
Pēc klusuma perioda pandēmijas laikā, 2022. gads lidostām un aviolīnijām nesa jaunus izaicinājumus – streikus, atceltus reisus, nozaudētas bagāžas un pamatīgu haosu. Savukārt 2023. gads iezīmē ceļu uz attīstību un inovācijām, kas arī kļuva par vienu no kritērijiem, nosaucot labākās aviolīnijas.

"Airline Ratings" galvenais redaktors Džefrijs Tomass intervijā "CNN Travel" uzsvēra, ka kopumā 2022. gads bija sarežģīts. Daudzas aviokompānijas centās atkopties pēc pandēmijas izraisītās krīzes, kurai sekoja darbinieku streiki. Joprojām nevar paredzēt, vai šogad gaisa ceļojumi kļūs stabilāki un pasažieriem vairs nebūs jāuztraucas par kavētiem lidojumiem un nozaudētu bagāžu.

Lai arī avionozare piedzīvo sarežģītu un izaicinājumiem pilnu periodu, tomēr tas nav kļuvis par šķērsli labāko aviolīniju nosaukšanai.

Veidojot aviolīniju reitingu, "Airline Ratings" pēta aviokompānijas drošības un vadības pārskatus, flotes nolietojumu, pasažieru daudzumu, uzņēmuma rentabilitāti, darbinieku labklājību, jaunu produktu piedāvājumu, kā arī mārketinga aktivitātes.

Par labāko 2023. gada aviolīniju tika atzīta "Air New Zealand", taču Tomass akcentē, ka pirmās piecas vietas bija ļoti tuvu viena otrai.

"Airline Ratings" atklāj, ka "Air New Zealand" pārsteidza ar ekonomiskās klases gultām, kas tiks ieviestas 2024. gadā. Kaut arī aviokompānija allaž lielu uzmanību ir veltījusi dizainam, tomēr šoreiz žūrija augstu novērtēja koncentrēšanos uz ekonomiskās klases pasažieru komfortu, vēsta "CNN Travel".

Savukārt pagājušā gada līdere "Qatar Airways", šogad ierindojās otrajā vietā. Pēc "Airline Ratings" versijas, trešajā vietā ir "Etihad Airways", bet ceturtajā vietā "Korean Air", kura pārsteidza ar izcilību tālsatiksmes ceļojumos Ziemeļāzijas reģionā. Labāko piecinieku noslēdza "Singapore Airlines".

"Divas Austrālijas aviokompānijas ieņēma sesto un septīto vietu – "Qantas" un "Virgin Australia/Virgin Atlantic". Citā reitingā "Qantas" ieguva arī 2023. gada drošākās aviokompānijas statusu. Bet "Virgin Australia" ieguva balvu par labāko pasažieru apkalpošanu. Šo balvu aviokompānija ieguva jau piekto gadu pēc kārtas," raksta "Forbes".

Pirmo desmitnieku noslēdza: "EVA Air" (Taivāna), "Cathay Pacific Airways" (Honkonga) un "Emirates" (Dubaija).

11. līdz 25. vietu ieņēma: "Lufthansa/Swiss", SAS, "TAP Portugal", "All Nippon Airways", "Delta Air Lines", "Air Canada", "British Airways", "Jet Blue", JAL, "Vietnam Airlines", "Turkish Airlines", "Hawaiian", KLM, "Alaska Airlines" un "United Airlines", informē "Forbes".

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!