Foto: Vida Press

Šis iespaidīgais tilts atrodams Francijas dienvidos, pie Mijo pilsētas, un ir ieguvis pasaulē augstākā tilta titulu. Mijo viadukta (Millau Viaduct) kopējais redzamās konstrukcijas augstums ir 343 metri – tātad tas ir augstāks pat par Francijas slaveno Eifeļa torni, bet tā balsti caurdur mākoņus, kas kalnu ielejā nereti "ieķeras".

Šis tilts šķērso Tarnas upes ieleju, un tā celtniecības izmaksas bija aptuveni 400 miljoni eiro, kas ir gandrīz divas reizes lētāk nekā Dienvidu tilts Rīgā.

Lai saprastu, cik tas ir iespaidīgs, vērts iedziļināties dažos skaitļos – tilts ir gandrīz 2,5 kilometrus garš (2460 metri) un brauktuves augstums ir 270 metri virs zemes. Tas balstās uz septiņiem masīviem betona stabiem, un ceļa seguma konstrukciju notur 154 tērauda tauvas.

Viadukta projekta autors ir franču inženieris Mišels Virložo un angļu arhitekts Normans Fosters. Satiksmei Mijo viadukts atvērts 2004. gada 16. decembrī, bet tas plānots jau kopš 20. gadsimta 80. gadu vidus. Mijo tilts 2006. gadā saņēmis Starptautiskās tiltu un struktūru inženierijas asociācijas balvu.

Pāri tiltam ved taisnākais ceļš no Parīzes uz Vidusjūras piekrasti, piemēram, Bezjē. Tāpat tas ir daļa no jaunās šosejas, kas savieno Parīzi un Barselonu. Jāpiebilst, ka tilta apkaimē notiek viens no slavenā daudzdienu riteņbrauciena Tour de France posmiem – sportisti gan nebrauc pa tiltu, bet zem tā.

Šī tilta izmantošana gan ir par maksu. Vieglajai automašīnai tas ziemas sezonā izmaksā 7,50 eiro ar PVN, bet vasaras atpūtas sezonā – 9,40 eiro. Ar cenām iespējams iepazīties šeit.

Lai apskatītu šo inženiertehnisko sasniegumu jālido uz Parīzi vai Marseļu, kas ir tuvākā lielpilsēta, un tālāk jādodas ar nomātu auto.

Vairāk informācijas viadukta mājaslapā: www.leviaducdemillau.com

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!