Aviokompānijas "Rynair" tiešais reiss uz Ķelni, kas kavē piecas stundas, – šādu situāciju pieredzējis Viesturs Radovics, kurš aviokompānijai iesniedza lūgumu par kompensāciju, bet pēc ilgas un garas atrakstīšanās tā prasību noraidījusi. Sak, viņi nav vainīgi, dzinējā ieskrēja putns.
Viesturs nav vienīgais, kas saskāries ar situāciju, ka neplānoti nākas ieviest korekcijas savos atpūtas vai darba brauciena plānos, jo lidojums kavē vairākas stundas vai tiek atcelts pavisam. Tāpēc šajā rakstā par to, kādās situācijās pienākas kompensācija par atceltu vai kavētu reisu, kādi ir tās apmēri un kā rīkoties, ja aviokompānija to atsakās izmaksāt.
Viesturs pēc atteikuma saņemšanas no aviokompānijas pēc palīdzības vērsās "Refund.me" (kopš 2021. gada apvienojies ar "AirHelp") – uzņēmumā, kas sniedz juridiskos pakalpojumus aviopasažieriem, kuru lidojumi atcelti vai pārcelti. Lieta izvērtās gara un piņķerīga – pēc pusgada arī "Refund.me" Viesturu informēja, ka "Ryanair" atsakās maksāt, bet taisnība ir Viestura pusē, un viņa vārdā "Refund.me" aviokompāniju iesūdzēja tiesā.