Foto: Shutterstock
Ekonomiskās klases pasažieri ir pieraduši pie šaurajiem krēsliem un kaimiņiem, kuru elkoņu dunkas ir neatņemama lidojuma sastāvdaļa. Taču arvien biežāk izskan bažas, ka šī brīža šaurās sēdvietas lidmašīnās vairs neatbilst mūsdienu cilvēku ķermeņa proporcijām, vēsta CNN.

Slodzes un svara sadalījums gaisa kuģu drošībai ir ārkārtīgi būtisks faktors. Un tā kā pēdējās desmitgadēs strauji mainās cilvēku vidējais augums un svars, šīm pārmaiņām jāseko līdzi arī lidsabiedrībām un lidmašīnu ražotājiem. Eksperti bažījas, ka lidmašīnās netiek samazināts sēdvietu skaits, kamēr pasažieru vidējais svars pieaug, kas nozīmē, pastāv liela iespēja pārkāpt pieļaujamo masu lidojuma laikā.

Piemēram, "Air New Zealand", kas tika atzīta par vienu no labākajām 2023. gada aviokompānijām, paziņoja, ka uzsāk pasažieru svēršanas kampaņu. Tās mērķis ir palielināt lidojumu energoefektivitāti un drošību.

Savukārt Amerikas Savienotajās Valstīs divi senatori ceļ trauksmi, ka lidmašīnās ir pārāk šauras sēdvietas un ejas. Viņi arī aicina veikt jaunus lidmašīnu pasažieru evakuācijas testus, uzsverot, ka Federālā aviācijas pārvalde ignorē lidojumu realitāti mūsdienu Amerikā. Tāpat viņi uzskata, ka 2019. gadā veiktā drošības pārbaude neatbilst reālajai situācijai.

Par nedrošām evakuācijas izejām runā arī Dienvidkorejā, kur "Asiana Airlines" nesen pārstāja tirgot sēdvietas blakus avārijas durvīm. Šoreiz iemesls gan ir nedaudz amizants – kāds vīrietis lidojuma laikā ar "Airbus A321" it kā atrāvis vaļā evakuācijas durvis.

Kas zina, varbūt mūs jau tuvākajā nākotnē sagaida vēl lielākas pārmaiņas lidojumu laikā. Piemēram, tukšākas lidmašīnas vai modernāki saloni, kur justies ērti varēs jebkuras miesas uzbūves cilvēki.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!