Projektu atbalsta
Sponsor Logo
Muskuļiem, nerviem, enerģijai: kā palīdzēt savam organismam tikt ar visu galā
Foto: Shutterstock
Mūsdienu straujajā dzīves ritmā jāpaspēj tik daudz, ka nereti šķiet – žēl, ka diennaktī ir tikai 24 stundas! Tiesa, rūpes par savu organismu ikdienā, nodrošinot līdzsvaru starp pienākumiem un vaļaspriekiem, darbošanos un atpūtu, regulāri nododoties kustībām svaigā gaisā un gādājot par sabalansētu uzturu, lai ķermenis saņemtu visas tam nepieciešamās minerālvielas un vitamīnus, ir enerģiskas dzīves pamatu pamats.

Kā raksta "Medical News Today", magnijs ir viena no septiņām organismam svarīgajām minerālvielām, kas cilvēkam ik dienu jāuzņem (vismaz 100 miligrami), lai nodrošinātu dažādus vitāli svarīgus procesus: pārvēstu uzņemto pārtiku enerģijā, nodrošinātu pareizu muskuļu darbību, regulētu neirotransmiteru darbību, kas novada informāciju starp smadzenēm un nervu sistēmu, u. c. Ja magnijs ir pietiekamā daudzumā, cilvēks ir enerģisks un tajā pašā laikā mierīgs, ja trūkst – miegains, nomākts un nervozs.
Magnija īpašības un ietekme:
var uzlabot kaulu veselību, jo regulē kalcija un vitamīna D vielmaiņu, kas ir būtiski stipriem kauliem;
pietiekamu magnija līmeni saista ar zemāku 2. tipa cukura diabēta risku – iespējams, tāpēc, ka magnijam ir svarīga loma cukura līmeņa kontrolē un insulīna vielmaiņā;
magnijs nepieciešams muskuļu veselībai, tostarp sirdij;
viens no iespējamiem iemesliem, kādēļ cilvēki cieš no migrēnas, varētu būt magnija trūkums organismā;
magnija trūkumam var būt arī saistība ar garastāvokļa svārstībām, tostarp depresiju un trauksmi;
magnijs var palīdzēt atvieglot pirmsmenstruālā sindroma simptomus, piemēram, piepampumu, krūšu jutību un garastāvokļa svārstības.
Nodrošinot organismu ar tam nepieciešamo magnija devu, var palīdzēt profilaktiski atvieglot hroniskas slimības, tostarp Alcheimera slimību, 2. tipa cukura diabētu, kardiovaskulārās slimības un migrēnu. Magniju var uzņemt ar pārtikas produktiem, kas to satur, – dažādiem riekstiem un sēklām, spinātiem, auzu pārslām, sojas un govs pienu, avokado, pilngraudu maizi, brūnajiem rīsiem, tumšo šokolādi, pākšaugiem un treknajām zivīm, piemēram, lasi vai skumbriju, raksta "Healthline".
B grupas vitamīni
Savukārt B6 vitamīns (piridoksīns) ir nozīmīgs normālai smadzeņu attīstībai, kā arī būtisks, lai uzturētu veselu nervu sistēmu un imunitāti, kas nepieciešams pilnvērtīgai dzīvei. B6 vitamīnu satur mājputnu gaļa, zivis, kartupeļi, turku zirņi, banāni un ar šo vitamīnu speciāli bagātināti produkti, piemēram, brokastu pārslas, raksta "Mayo Clinic".

Nepietiekams šī vitamīna daudzums var izraisīt nelabumu, anēmiju un dažādas ādas problēmas, piemēram, ādas plaisāšanu ap muti. Savukārt novājinātas imūnsistēmas dēļ pastāv lielāks risks saslimt ar dažādām infekcijas slimībām.

Ieteicamais B6 vitamīna dienas daudzums pieaugušajiem līdz 50 gadiem ir 1,3 miligrami, savukārt pēc 50 gadu vecuma ieteicamā dienas deva ir 1,5 miligrami sievietēm un 1,7 miligrami vīriešiem.

B12 vitamīns (kobalamīns) ir svarīgs sarkano asinsķermenīšu veidošanās procesā un nervu sistēmas darbības regulēšanā, kā arī dažādu šūnu vielmaiņas norisēs. Šo vitamīnu dabīgi satur mājputnu gaļa, zivis un piena produkti. Nereti šī B12 vitamīna trūkums ir novērojams veģetāriešiem un vegāniem, jo augu valsts produkti šo vitamīnu nesatur.
Ja B12 vitamīna organismā trūkst, var tirpt ekstremitātes, var būt nogurums un muskuļu nespēks, rasties anēmija. Novērojamas arī izmaiņas uzvedībā, garastāvoklī, psiholoģiskas problēmas un pat nervu bojājumi. Ieteicamais B12 vitamīna dienas daudzums pieaugušajiem ir 2,4 mikrogrami.
Uzlādē sevi ar "Magvit Platinum"! Muskuļiem, nerviem, enerģijai

"Magvit Platinum" īpašā trīs fāžu tehnoloģijas tablete izdala magniju organismā trīs dažādos etapos, ļaujot tam iedarboties gan ātri, gan ilgstoši. Viena "Magvit Platinum" tablete satur 0,7 miligramus B6 vitamīna (50% no ieteicamās dienas devas), 0,0125 miligramus B12 vitamīna (500% no ieteicamās dienas devas) un 400 miligramus magnija (107% no ieteicamās dienas devas).

"Magvit Platinum" sastāvā esošais magnija bisglicināts ir organisks magnija avots ar labu uzsūkšanos. Magnijs veicina normālu muskuļu darbību, palīdz samazināt nogurumu un nespēku un veicina normālu nervu sistēmas darbību. B12 vitamīns palīdz nodrošināt normālu enerģijas ieguves vielmaiņu. B6 vitamīns un magnijs veicina normālas psiholoģiskās funkcijas. Nesatur cukuru, konservantus, lipekli, laktozi un želatīnu.

Uztura bagātinātājs. Uztura bagātinātājs neaizstāj pilnvērtīgu un sabalansētu uzturu.

Reklāmdevējs: SIA "Omega Pharma Baltics"
Projekta ’’Uzlādē sevi!” veidotāji: saturs – Sabīne Košeļeva, Līga Švāne, dizains – Ralfs Eglītis, izstrāde – Ervīns Malnačs, redaktore – Kristīne Melne, projekta vadītājs – Rihards Janmers, mediju komunikācijas eksperte – Klinta Rasmane.
Informējam, ka DELFI portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē.