Projektu atbalsta
Sponsor Logo
Pietiks gulšņāt! Kā saņemties un kļūt fiziski aktīvākam?
Foto: Shutterstock
Ēst veselīgāk un vairāk sportot ir ļoti populāras apņemšanās, taču jābūt milzīgam gribasspēkam un motivācijai, lai pārvarētu slinkumu un sāktu piekopt aktīvāku dzīvesveidu. Turklāt korekcijas ieviesusi arī globālā pandēmija, kuras dēļ strādāšana no mājām daudziem kļuvusi par ikdienu. Kamēr vienus šī situācija motivē darba dienas beigās izkustēties, tādējādi ne tikai uzturot sevi labā fiziskajā formā, bet arī rūpējoties par mentālo veselību, citi burtiski saauguši ar mājas dzīvi un daudz labprātāk izvēlas paslinkot uz dīvāna, fonā ieslēdzot kādu seriālu. Kā pamudināt sevi sākt sportot, un kur smelties enerģiju?

Atceries, ka nevienam nekas nav jāpierāda. Ir jāizvēlas savam sagatavotības līmenim atbilstoša slodze un jāsāk ar mazumiņu, nevis pirmajā dienā jānodzen sevi līdz spēku izsīkumam. Nepiemērotas fiziskās aktivitātes un pārmērīga slodze kaitē veselībai un raisa nepatiku pret sportu. Pēc treniņa jābūt patīkamam nogurumam un gandarījumam, nevis jājūtas tā, it kā pāri būtu pārbraucis ceļa rullis.

Ir daudz dažādu veidu, kā sevi nodarbināt un izkustēties. Svarīgi atrast sev piemērotāko aktivitāti. Tās var būt garas ikvakara pastaigas ar soļu vākšanu, individuāli vai grupu treniņi sporta zālē, bet kādam varbūt ērtāk ir vingrot mājās uz paklājiņa. Galvenais darīt to ar prieku. Iespējams, kāds no šiem padomiem palīdzēs saņemties sākt fiziski aktīvāku dzīvesveidu.
Iegādājies jaunu sporta tērpu vai inventāru. Treniņš, protams, nav modes skate, tomēr daudzi piekritīs, ka jauns sporta apģērbs raisa vēlmi to uzvilkt un izmēģināt darbībā.
Pārvari psiholoģiskās barjeras, koncentrējot uzmanību uz patīkamajām sajūtām, kas pārņem ķermeni pēc fiziskām aktivitātēm. Ja jau pirms treniņa domāsi tikai par grūtībām un slodzi, nespēsi atbrīvoties un izbaudīt procesu.
Treniņš nav darbs, un nevajag to uztvert kā pienākumu. Tas gan nenozīmē, ka vajadzētu dot sev atlaides un sākt slinkot katru reizi, kad labāk gribas palaiskoties uz dīvāna. Iztēlojies, ka treniņš ir kvalitatīvs brīvā laika pavadīšanas veids.
Sāc ar mazumiņu un izvēlies savai fiziskajai sagatavotībai atbilstošu slodzi. Nav uzreiz jānoskrien maratons vai jāuzkāpj Everestā. Izvēloties nepiemērotu slodzi, pastāv risks gūt nopietnas, paliekošas traumas. Neaizmirsti arī iesildīties, bet pēc treniņa – atsildīties.
Izvirzi mērķus, kurus vēlies sasniegt, un izveido sarakstu, iekļaujot tajā visu, ko vēlies uzlabot savā fiziskajā veselībā, piemēram, uzkāpt pa kāpnēm bez aizdusas, zaudēt svaru, samazināt vidukļa apkārtmēru, iegūt "sešpaku" utt.
Nopērc sporta zāles abonementu. Iespēja palaist vējā naudu var būt labs stimuls doties uz treniņu. Apziņa, ka esi jau samaksājis, būs lielisks dzinulis iet un darīt.
Izmanto dažādas aplikācijas, kas palīdzēs uzraudzīt fizisko veselību un sekot līdzi aktivitātēm. Šīm aplikācijām ir ne tikai praktisks pielietojums, bet tās arī sportošanu padara interesantāku.
Seko līdzi saviem sasniegumiem un nekautrējies ar tiem padalīties arī publiski. Daudzi sociālajos medijos dalās ar pievarētajām distancēm un sadedzinātajām kalorijām. Jā, kādam tas, iespējams, liek vīpsnāt, taču dzīve ir pārāk īsa, lai satrauktos par to, ko domā citi. Katra uzslava, sirsniņas vai īkšķīša emotikons motivēs turpināt iesākto un izvirzīt jaunus mērķus.
Dažādās vietās mājās saliec līmlapiņas, lai atgādinātu sev, ka nedrīkst slinkot. Lai gan daudziem šāda metode varētu šķist banāla, tikpat daudziem nemitīgi atgādinājumi palīdz sevi disciplinēt un paveikt iecerēto.
Atrodi sociālajos tīklos iedvesmojošus cilvēkus, kuriem fitness ir dzīvesveids. Seko viņu jaunumiem un gūsti motivācijas lādiņu. Šie cilvēki bieži vien ne tikai dalās ar skaistiem foto, bet arī priecē ar vērtīgiem padomiem, veselīgu ēdienu receptēm un treniņu video.
Nesalīdzini sevi ar citiem! Mēs visi esam atšķirīgi, katram ir savas ķermeņa un fiziskās veselības īpatnības. Pat pildot identiskus vingrojumus, katram progress un sasniegumi atšķirsies.
Neatmet ar roku sportam, saskaroties ar pirmajām grūtībām. Skaidrs, ka fiziska slodze nav nekāda pastaiga pa ziedošu pļavu. Turklāt jāņem vērā, ka, uzsākot trenēties pēc ilgāka pārtraukuma, ķermenim vajadzēs laiku, lai adaptētos.
Izaicini savus tuviniekus, draugus vai kolēģus, sāciet kopā sportot, salīdziniet rezultātus un sasniegumus, motivējiet viens otru un sportojiet kopā.
Rūpīgi plāno brīvdienas un atlicini laiku arī kādam pārgājienam vai garākai pastaigai. Šādā veidā varēsi apvienot patīkamo ar lietderīgo – apskatīt kādu dabas vai purva taku, pie viena arī izkustoties svaigā gaisā un savācot soļus.
Izmēģini sporta veidus, ar kuriem agrāk neesi saskāries. Piemēram, skvošu vai klinšu kāpšanu. Lai būtu jautrāk un interesantāk, dari to kopā ar draugiem.
Izveido uzlādējošu dziesmu listi, kas sportošanas laikā tevi motivēs un iedvesmos. Īstā mūzika īstajā vietā un laikā var sniegt pamatīgu enerģijas lādiņu un motivēt brīžos, kad gribas padoties.
Ja nejūties ērti sporta zālē, kur apkārt ir sveši cilvēki, izvēlies individuālas nodarbības. Tāpat arī iespējams sportot mājās vai svaigā gaisā vienatnē. Ir svarīgi atrast konceptu, kas tev liek justies vislabāk.
Neaizmirsti, ka fiziskās aktivitātes un veselīgs dzīvesveids iet roku rokā ar sabalansētu uzturu. Ir ļoti svarīgi organismu nodrošināt ar visām nepieciešamajām vielām, lai tas spētu pilnvērtīgi darboties un arī atkopties pēc pastiprinātas slodzes.
Uzlādē sevi ar "Magvit Platinum"! Muskuļiem, nerviem, enerģijai

"Magvit Platinum" īpašā trīs fāžu tehnoloģijas tablete izdala magniju organismā trīs dažādos etapos, ļaujot tam iedarboties gan ātri, gan ilgstoši. Viena "Magvit Platinum" tablete satur 0,7 miligramus B6 vitamīna (50% no ieteicamās dienas devas), 0,0125 miligramus B12 vitamīna (500% no ieteicamās dienas devas) un 400 miligramus magnija (107% no ieteicamās dienas devas).

"Magvit Platinum" sastāvā esošais magnija bisglicināts ir organisks magnija avots ar labu uzsūkšanos. Magnijs veicina normālu muskuļu darbību, palīdz samazināt nogurumu un nespēku un veicina normālu nervu sistēmas darbību. B12 vitamīns palīdz nodrošināt normālu enerģijas ieguves vielmaiņu. B6 vitamīns un magnijs veicina normālas psiholoģiskās funkcijas. Nesatur cukuru, konservantus, lipekli, laktozi un želatīnu.

Uztura bagātinātājs. Uztura bagātinātājs neaizstāj pilnvērtīgu un sabalansētu uzturu.

Reklāmdevējs: SIA "Omega Pharma Baltics".
Projekta ’’Uzlādē sevi!” veidotāji: saturs – Sabīne Košeļeva, Līga Švāne, dizains – Ralfs Eglītis, izstrāde – Ervīns Malnačs, redaktore – Kristīne Melne, projekta vadītājs – Rihards Janmers, mediju komunikācijas eksperte – Klinta Rasmane.
Informējam, ka DELFI portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē.