Foto: Publicitātes foto
Vai esi kādreiz domājis kļūt par kurjeru, bet nezini, kāda ir ikdiena un kādām īpašībām jāpiemīt? "Venipak" kurjers Rolands Mertens norāda, ka galvenais ir būt punktuālam, pret sūtījumiem izturēties atbildīgi, kā arī ievērot pieklājību.

Sūtījumu piegādi var iedalīt vairākos posmos. Viss sākas ar to, ka klients veic pasūtījumu, bet pēc tam operators saņem informāciju par to, ka nepieciešams aizbraukt pēc paciņas. Informācija tiek nodota kurjeram, kurš dodas pēc tās un nogādā noliktavā, kur darbinieks ieplāno maršrutu vai arī pārsūta sūtījumu uz citu termināli (noliktavu). Pēc tam paciņa tiek pieņemta un sāk strādāt atbildīgais cilvēks par loģistiku, sadalot saņemtos sūtījumus pa maršrutiem. Process kopumā ir vienkāršs – klients, operators, kurjers, loģistikas darbinieks, noliktavas darbinieks, atkal kurjers un noslēgumā klients. Kopumā šajā ķēdē iesaistīti no sešiem līdz septiņiem cilvēkiem, ja atbildīga ir viena vai divas noliktavas. Situācijā, kad process ir sarežģītāks, pie paciņas nogādāšanas līdz pasūtītājam strādā līdz pat desmit darbiniekiem.

Katrs rīts kurjeriem sākas ar uzdevumu saņemšanu, kur pašam jāizplāno maršruts, savukārt dators izrēķina, cikos un kur paciņa tiks nodota. Laiku, protams, iespējams arī mainīt, pielāgojot klienta vēlmēm un nepieciešamībām, tāpēc svarīgi būt pietiekami fleksibliem. Katra kurjera darba temps atšķiras, jo kāds noliktavā pavada vairāk laika, lai sakārtotu savu piegādes mašīnu, cits to izdara ātrāk. Tāpat arī satiksmes intensitāte ir dažāda, tāpēc paveikto var vērtēt individuāli pēc atšķirīgiem rādītājiem.

Kā norāda Mertens, vidēji dienā viens kurjers piegādā aptuveni 70 sūtījumus, taču tas atkarīgs no sezonas. "Esmu piegādājis arī 140 paciņas vienā dienā, bet vakar, piemēram, bija 128 sūtījumi," skaidro kurjers. Viņš saka, ka ierasti gada pēdējos mēnešos, kad pieejamas dažādas atlaides un tuvojas svētki, darba ir vairāk, taču tas ir labi.

"Klienti vēlas saņemt paciņas laikā, un mūsu uzdevums ir rūpēties, lai tā tas arī notiktu," skaidro Mertens, piebilstot, ka nevēlas saskarties ar neapmierinātiem klientiem, kuri savus sūtījumus nesaņem laikus. Protams, pastāv problēma, ka pats pirkums nav veikts piemērotā laikā, piemēram, ja pasūta to tikai dažas dienas pirms Ziemassvētkiem. Taču tā nav kurjera vaina, bet gan klienta, kurš nav atbildīgi izturējies pret saviem sūtījumiem. Tieši šajā gada laikā dienā piegāžu apjoms pieaug līdz pat 140 vienībām, tāpēc regulāri tiek lūgts izdarīt pirkumus savlaicīgi, lai pēc tam nav pārpratumu un sarūgtinājuma.

Lielākais kurjeru ikdienas darba palīgs ir navigācijas sistēma, kas palīdz automātiski apskatīties, kur atrodas nepieciešamā adrese. Problēmas rodas brīžos, kad klienti norādījuši neprecīzu adresi vai arī pasta indeksu, kā arī, ja sūtījums jānogādā visai dziļos laukos vai vecāka gadagājuma cilvēkiem, jo viņiem nevedas tik viegli paskaidrot, kurā vietā labāk piebraukt un kur apstāties. Pilsētās, piemēram, Rīgā vai Jūrmalā, šādu problēmu nav.

Vaicāts, vai gadās arī kādi jautri atgadījumi vai kuriozi, Mertens pauž, ka dažreiz tādi ir, un vienu no tiem kurjers atceras ļoti spilgti: "Reiz bija gadījums, kad nācās piegādāt preci pludmales kafejnīcā, un man attiecīgi bija jābrauc pa pludmali. Gadījās tā, ka iestrēgu smiltīs, un tad nācās prasīt palīdzību atpūtniekiem, lai izstumtu busiņu no smiltīm. Šie cilvēki izrādījās tūristi no Spānijas, kuri uzmundrināja mani visai dienai, kad, veiksmīgi izpalīdzējuši, teica: "Uno, duo and you can go!" Tā rodas kuriozi, bet tos vienmēr izdodas arī atrisināt."

Galvenās īpašības, kādām jāpiemīt labam kurjeram, ir noturība un pacietība.

"Ja sāc uztraukties par to, ka kaut kas neizdodas, tad rodas problēmas. Kurjera darbs paņem daudz enerģijas, jo, pirmkārt, jāspēj koncentrēties ceļam, esot pie stūres, vairākkārt jākāpj ārā un tad atpakaļ transportā, jāspēj izcelt un nogādāt pie klienta pakas, kas mēdz būt smagas. Tāpat vēl jāievēro grafiks un jābūt punktuālam, sasniedzot galamērķi laikā. Sākumā tas ir grūti, bet ar katru nākamo dienu kļūst arvien vieglāk," saka Mertens, piebilstot, ka kurjera darbs ir ļoti atbildīgs.

"Dažreiz nezinām, kas atrodas sūtījumā. Mums, piemēram, ir klients, kurš strādā ar vēža šūnām, tāpēc katru reizi jāizturas ar milzu cieņu un respektu pret jebkuru paciņu." Viņš arī skaidro, ka dažreiz jau pēc atrašanās vietas ir noprotams, ka sūtījumā varētu būt kaut kas ļoti nozīmīgs, citkārt prece var būt plīstoša. "Tad cenšamies būt maksimāli uzmanīgi."

Ko Rolands Mertens novēl saviem klientiem? "Tupiniet sūtīt ar "Venipak"! Uz sadarbību!"

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!