Projektu atbalsta
Sponsor Logo
Foto: DELFI

Prioritāte – izprast darbinieku vajadzības

Mobilo sakaru operatora “Tele2” Personāla vadības departamenta direktore Aija Bite-Ozere stāstu par darbiniekiem sāk, uzsverot, ka uzņēmuma vērtības – tostarp atvērtība, uzticamība un izmaksu efektivitāte – arī ikdienā raksturo veidu, kā uzņēmums uzrunā klientus, sadarbības partnerus un primāri – savus darbiniekus. Jau gadiem uzņēmumā tiek veikta darbinieku apmierinātības aptauja, kurā cilvēki brīvā veidā tiek lūgti izteikties un raksturot savu darbavietu, atklājot arī vājās puses un iesakot uzlabojumus. Aija atzīst, ka aptauja bijusi nozīmīga, lai labāk izprastu darbinieku vajadzības, un smejoties saka, ka tā ir viņas sirdslieta.

“Pati sāku strādāt pirms pieciem gadiem un saskāros ar to, ka mums mazumtirdzniecībā 39 centros visā Latvijā visu laiku bija aktuālas 25 vakances – šis skaitlis faktiski nemainījās – kāds atnāca, kāds atkal aizgāja, bet cipars nemainījās. Tādējādi tieši mazumtirdzniecības darbinieku vide bija tā, ar ko sākām, lai apzinātu situāciju un saprastu, vai mūsu pārdevējam ir ērti strādāt. Cik ērti ir galdi, kāds ir apgaismojums, vai pārdevējs ērti tiek klāt visām ierīcēm?” stāsta Aija. Uzņēmumā mērķtiecīgi sakārtojot šos jautājumus, uzlabojās darba vide darbiniekiem un arī uzņēmuma klientu apkalpošanas kvalitāte. Savukārt darbinieku mainība šobrīd ir tuvu nullei – tik, cik darbinieces aiziet bērna kopšanas atvaļinājumā.

"Tieši mazumtirdzniecības darbinieku vide bija tā, ar ko sākām, lai apzinātu situāciju un saprastu, vai mūsu pārdevējam ir ērti strādāt," stāsta mobilo sakaru operatora “Tele2” Personāla vadības departamenta direktore Aija Bite-Ozere.

“Tele2” pārstāve stāsta, ka uzņēmumā ļoti labi saprot saikni starp apmierinātu darbinieku un viņa sniegtajiem rezultātiem – klientu apkalpošanas rādītāji aug un nesen “Tele2” tika atzīts par labāko mazumtirdzniecības tīklu telekomunikāciju sektorā Baltijas līmenī.

Visiem uzņēmuma darbiniekiem tiek nodrošināts vienāds labumu grozs neatkarīgi no ieņemamā amata vai darba stāža. Darbiniekiem pienākas bezlimita tarifa plāns. Uzņēmums nodrošina arī mobilo mājas internetu. Šis aspekts palīdz darbā ar klientu – darbinieks vienmēr var atsaukties uz savu pieredzi – es pats lietoju, piemēram, biju Melnsila mežos un zinu – ar zonu tur viss ir kārtībā!

“Tele2” darbiniekus finansiāli atbalsta arī bērniņa dzimšanas gadījumā, kā arī skumjajos dzīves brīžos, atvadoties no tuva ģimenes locekļa. Savukārt 1.–3. klases skolēnu vecāki 1. septembrī var pavadīt laiku ar savām atvasēm un darbā neierasties.

Darbinieki ļoti novērtē plašo veselības apdrošināšanas polisi. (..) Viens no faktoriem noteikti ir drošības sajūta – katrs no mums mēdz saslimt un ir svarīgi tikt pie ārsta uzreiz. Aija Bite-Ozere

Runājot par veselības apdrošināšanu, Aija Bite-Ozere uzsver, ka ārkārtīgi būtisks elements, kas ietekmē darbinieku apmierinātību, ir veselības apdrošināšana, tāpēc “Tele2” veselības apdrošināšana bijusi vienmēr un arī ekonomiskās krīzes laikā tā nav “nogriezta”: “Pat ņemot vērā, ka mūsu darbinieku vidējais vecums ir salīdzinoši mazs, tie ir 33 gadi, darbinieki ļoti novērtē plašo veselības apdrošināšanas polisi, ko jau ilgus gadus mums nodrošina apdrošināšanas sabiedrība BALTA. Viens no faktoriem noteikti ir drošības sajūta – katrs no mums mēdz saslimt un ir svarīgi tikt pie ārsta uzreiz. Otrs būtiskais aspekts – ir iespēja sportot, izmantojot BALTA veselības apdrošināšanas polisi, un tātad jau preventīvi rūpēties par savu veselību un arī fizisko formu! Protams, novērtē arī zobārsta pakalpojumus, kā arī iespēju iegādāties veselības apdrošināšanu saviem ģimenes locekļiem.”

Uzņēmums katru gadu turpina izvērtēt darbinieku vajadzības attiecībā uz apdrošināšanas polisi un veic nepieciešamās izmaiņas un uzlabojumus. Bite-Ozere uzsver, ka šis ir viens no iemesliem, kādēļ apdrošināšanas sabiedrība BALTA ir kļuvusi par uzticamu partneri, – atvērtību un izmaksu efektivitāti, kas ir “Tele2” vērtības, lieliski demonstrē arī izvēlētais sadarbības partneris BALTA. Taču uzņēmuma pārstāve neslēpj, ka, būdams izmaksu efektīvs uzņēmums, “Tele2” katru gadu pārskata piedāvājumu gan saturiski, gan finansiāli, bet BALTA joprojām šo pozīciju notur.

Birojs ir radīts un būvēts ar mērķi veicināt sadarbību – starp kolēģiem, ar sadarbības partneriem," stāsta Bite-Ozere.

“Tele2” definētā un praktizētā vērtība “atvērtība” ir pamatā “well-being” jeb labsajūtas birojam, kurā darbinieki strādā no marta. Arī rekonstruējot biroju, būtisks bija darbinieku viedoklis, tādēļ ņemti vērā darbinieku apmierinātības aptaujā paustie viedokļi un ierosinājumi. Piemēram, izrādās, 93% darbinieku ir svarīgi dzert ļoti labas kvalitātes kafiju!

“Birojs ir radīts un būvēts ar mērķi veicināt sadarbību – starp kolēģiem, ar sadarbības partneriem. Vienīgā statiskā un nemainīgā vērtība ir personīgo lietu skapītis katram darbiniekam, viss pārējais ir maināms atkarībā no tā, kāda ir gaidāma konkrētā diena un tajā paveicamie uzdevumi,” stāsta Bite-Ozere.

Birojā tiek ievērots arī tīrā galda princips – bezpapīru vide, tādējādi izrādot savas rūpes par dabas resursiem un to saudzēšanu. Protams, nepieciešamības gadījumā ir iespēja prezentāciju vai cita veida dokumentu izdrukāt.

Labsajūtas birojā ir dažādas zonas – ja darbinieks grib strādāt viens, pieejama telpa, kur neviens cits netraucēs un var mierīgi koncentrēties, veidojot “Excel” tabulu vai nozīmīgu prezentāciju. Tāpat arī ir telpas dažāda veida sapulcēm – lielākas un mazākas – atkarībā no cilvēku skaita un sapulces formāta darbinieki var izvēlēties sev tīkamāko un mērķim atbilstošāko. Ir pieejama arī Klusā istaba – tajā nedrīkst runāt, arī telefona zvani un ziņu pīkstieni nav pieļaujami. Birojā ir arī speciālas zonas, kurās var uzspēlēt šahu vai atslēgties no realitātes, spēlējot videospēles vai iegremdējoties virtuālās realitātes piedāvātajā pasaulē.

Aija arī norāda, ka ir pieejama pilnībā aprīkota virtuve – ar plītīm, virtuves kombainiem un blenderiem, kas ļauj pagatavot kādu veselīgu smūtiju. Arī virtuves nozīmība ir izkristalizējusies darbinieku vajadzību aptaujā – tieši tāpat kā bērnu istaba, uz kuru nepieciešamības gadījumā var ņemt līdzi atvasi un, pašam esot tuvumā, turpināt strādāt.

Piesakieties konsultācijai un saņemiet īpašu BALTA veselības apdrošināšanas piedāvājumu šeit!

Uzņēmuma finansiālais ieguvums,
iegādājoties veselības apdrošināšanu

Veselības apdrošināšana ir ekonomiski izdevīgs ieguldījums ar garantētu atdevi!

Salīdziniet uzņēmuma kopējās izmaksas, izmaksājot darbiniekam prēmiju vai iegādājoties veselības apdrošināšanu!

  pig IZMAKSĀJOT PRĒMIJU, EUR (NETO)* card Iegādājoties apdrošināšanu, EUR (NETO) **
 
Kopējā aprēķinātā nodokļu summa***    
Uzņēmuma kopējās izmaksas

* Aprēķinam ir tikai informatīvs raksturs, pieņemot, ka darba devējam ir iesniegta algas nodokļa grāmatiņa. Nav ņemti vērā individuāli mainīgie lielumi, piemēram, neapliekamais minimums un nodokļu atvieglojumi par apgādājamiem.

** Informacijai! Nodokļu atvieglojumi ir spēkā, ja darbinieka labā veikto apdrošinašanas prēmiju gada kopsumma nepārsniedz 10% no darbinieka bruto gada algas un 426.86 EUR.

*** Nodokļi aprēķināti no BRUTO summas. Aprēķinā iekļauta darba devēja valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu likme, darba ņēmēja valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu likme un iedzīvotāju ienākuma nodokļa (IIN) likme.

Projekta ''Veseli darbinieki = efektīvs uzņēmums'' saturs tapis sadarbībā ar apdrošināšanas sabiedrību BALTA. Foto – Kārlis Dambrāns un Sergejs Sokolovs, dizains – Artis Gulbis, izstrāde – Nikolajs Trubačistovs, projekta vadītājas – Marta Cīrule, Kristīne Melne, Liene Lacberga.
Informējam, ka DELFI portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē.