Dzen prom drūmo! Idejas, kā atgūt labsajūtu ziemā
Foto: Shutterstock

Brīžos, kad ziema vēl tikai sasparojas, bet līdz pavasarim un siltākiem laikapstākļiem ir pietiekami daudz laika, ņem vērā pavisam vienkāršus labsajūtas ieteikumus. Tie saistīti ar Eiropas ziemeļos dzīvojošo cilvēku paradumiem, jo, piemēram, Somijā, Zviedrijā un arī Latvijā saule ziemas laikā spīd pavisam reti. Tāpēc palīdzēt var ne tikai dāņu labsajūtas veicināšanas dzīvesveids – "hygge", bet arī norvēģiem un citām valstīm tīkamā kamīna iedegšana.

Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma

Peldi kā ronis

Ne tikai Dānijas iedzīvotāji ziemas laikā labprātīgi dodas peldēties stindzinošā ūdenī, kā norādīts portālā "Independent", bet arī tepat Latvijā atrodami neskaitāmi entuziasti, kurus dēvē par roņiem. Šiem cilvēkiem neinteresē ne gaisa, ne ūdens temperatūra, bet gan patīkamā sajūta pēc aukstās peldes. Turklāt šādas aktivitātes gan sniedz vajadzīgo tonusu un palielina enerģiju, gan arī samazina sāpes un diskomfortu cilvēkiem, kuri slimo ar artrītu. Tāpat regulāra un pareiza peldēšana var stiprināt imūno sistēmu, kas attiecīgi palīdz cīnīties ar neskaitāmās slimībām. Tikai pirms meties stindzinošajā ūdenī atceries konsultēties ar jomas speciālistu vai pieredzējušu peldētāju.

Dāņu labsajūta "hygge" izpildījumā

Dāņi ir slaveni ar lego konstruktoriem, taču mazās valstiņas iedzīvotājiem ir vēl viens noslēpums, kā labsajūtā pavadīt tumšos ziemas vakarus – "hygge" dzīvesveids. Īsuma skaidrojot, tie ir dažādi veidi, kā likt savam mājoklim vai apkārtējai videi būt ērtai un omulīgai. Turklāt nav runa tikai par mēbelēm vai iedegtām svecēm, bet arī tādām darbībām, kas veicina tavu labsajūtu, piemēram, vakariņas ar ģimeni vai draugiem. Ņem talkā sveces, spilvenus, blāvu apgaismojumu, lampiņas, pledus un rīko "hygge" ballīti. Tāpat dāņi šo dzīvesveidu piekopj ikdienā – uztaisa siltu tēju vai kafiju un ērti iekārtojas, lasot tīkamu grāmatu.

"Hygge" īpaši izpaužas vēsajos un tumšajos vakaros, kad komforts ņem virsroku. Tomēr labsajūtai derēs arī citi atpūtas veidi – galvenais, lai tie tev pašai rosina omulību un labu garastāvokli. Tāpēc vari ieslēgt savu mīļāko filmu vai seriālu, uztaisīt gardas uzkodas un atlaisties ērtā dīvānā vai arī izvēlēties savu iecienītāko garastāvokļa uzlabošanas aktivitāti.

Dzen prom drūmo! Idejas, kā atgūt labsajūtu ziemā
Foto: Shutterstock

Tumšie vakari rokdarbu nodarbēs

Arī rokdarbi ir lielisks labsajūtu veicinošs veids, kā atpūsties un pavadīt tumšos ziemas vakarus. Vecmāmiņas padomos var atrast ne tikai adīšanas vai tamborēšanas, bet arī izšūšanas darbus, kuri ļauj koncentrēt visu uzmanību rokdarbiem vien – tādā veidā daudzi atbrīvojas no ikdienā uzkrātā stresa un satraukumiem, kā arī pie reizes rada, piemēram, siltu un ziemai noderīgu džemperi.

Omulīga būšana pie kamīna

Tieši norvēģi visvairāk tiek saistīti ar omulīgo kamīnu iedegšanu tumšos ziemas vakaros, norādīts "Independent". Būšanu pie kamīna dēvē arī par labāko pretinieku tumsai, kad vari vērot košās uguns krāsas, kas līdzinās saulei, un sajust siltumu. Tomēr ne visiem kamīna iedegšana ir iespējama, tāpēc izlīdzēties iespējams arī ar sveču palīdzību. Sadedz tās katrā istabas stūrī vai izveidot stilīgas kompozīcijas – siltums un omulība garantēta, bet, protams, neaizmirsti arī par ugunsdrošību, piemēram, paliekot zem svecēm kādu šķīvi un nenovietojot tās tuvu aizkariem.

Kā kurināt krāsni
Foto: Shutterstock

Pietiekams vitamīnu līmenis

Par vitamīnu nozīmi tiek runāts bieži, tomēr joprojām neskaitāmiem cilvēkiem ir zems, piemēram, D vitamīna līmenis. Turklāt tieši nosauktais vitamīns tiek uzņemts ar sauli, kas tumšajā laikā arī Latvijā nespīd tik bieži kā gribētos. Ņem vērā savu labsajūtu un nodrošini organismu ar vajadzīgajām minerālvielām un vitamīniem, lietojot veselīgus un pilnvērtīgus produktus. Savukārt kritiskākos gadījumos tev vienmēr palīdzēs un konsultēs ārsts.

Izsviedrējies saunā vai pirtī

Gan saunas, gan pirtis ir tās vietas, kur aukstās ziemās kārtīgi sasildīties. Piemēram, netālu esošajā Somijā saunu skaits sasniedz teju trīs miljonus, norādīts "Independent". Latvijā šis skaitlis ir krietni mazāks, tomēr nemaina faktu, ka kārtīga izsviedrēšanās rosina labsajūtu. Turklāt pēc ķermeņa uzsilšanas vari doties ārpusē un izviļāties ledainajā sniegā. Ar sviedru izdalīšanos labsajūta pārņems tavu ķermeni.

Dzen prom drūmo! Idejas, kā atgūt labsajūtu ziemā
Foto: Shutterstock

Dodies slidot

Ja tevi uzrunā aktīvākas nodarbes, tad ziema ir īstais laiks, lai dotos slidot. Saprotams, ka to var darīt arī vasarā, piemēram, hokeja hallēs. Tomēr īsto sajūtu noķersi, uzvelkot slidas un izkustoties uz ledus svaigā gaisā. Turklāt slidošana ir lielisks veids, kā uzturēt sevi formā, jo nodarbina neskaitāmus muskuļus, kā arī uztur možu garu. Ja arī ziemai noslēdzoties tev ir vēlme izkustēties līdzīgā veidā, ņem talkā skrituļslidas un turpini iesākto, piemēram, pavasarī vai vasarā.

Vairāk gaismas – priecīgāks prāts

Nereti ziemā ilgas pēc saules un siltuma pamatīgi sabojā arī garastāvokli. Tomēr palīdzēt var mazliet vairāk gaismas nekā parasti. To vari panākt ne tikai ar omulīgajām svecēm vai silto kamīnu, bet arī spožām lampiņu virtenēm vai vienkārši labu apgaismojumu sistēmu mājās. Turklāt atceries atbrīvot logus, lai redzētu dabīgo dienasgaismu pēc iespējas vairāk. Tāpat palīdzēt var pastaigas svaigā gaisā – centies uzturēties ārā pēc iespējas ilgāk. Ja nepieciešams uzlabot omu, vari nodoties lampiņu vai gaismas svētku rīkošanai, uz kuru uzaicini tuvākos lustīgai un gaišai laika pavadīšanai.

Tags

Aktīvā atpūta Iedvesma Pirts Ziema Ziemas atpūta Vitamīni D vitamīns
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form